Γ. Λιονάκης: «Να γίνει χωρίς προχειρότητα ο νέος ΒΟΑΚ»
Στον απόηχο της επίσκεψης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών στην Κρήτη, αναφέρθηκε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Ε.ΣΥ.ΠΡΟ.ΤΑ Γιάννης Λιονάκης που επεσήμανε πως ο ΒΟΑΚ πρέπει να γίνει χωρίς προχειρότητα και με παρεμβάσεις για την Οδική Ασφάλεια.
Για το αν είναι ικανοποιημένος από τις εξαγγελίες του Υπουργού Υποδομών για το νέο ΒΟΑΚ και τις παρεμβάσεις για την οδική ασφάλεια, ο κ. Λιονάκης σημείωσε πως: «Συνήθως, όταν μιλάμε για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, μία αντιγραφή των πονημάτων των επιστημονικών, των πολυτεχνείων, των ασχολούμενων με τις συγκοινωνίες κλπ. Είναι μια αντιγραφή αυτών των παρεμβάσεων που σημαίνουν βελτίωση της οδικής ασφάλειας, δηλαδή ι θα παρέμβω σε ένα δίκτυο το οποίο θα φτιάξω το οδόστρωμα, να το κάνω αντιολισθηρό όσο μπορώ, θα βάλω φωτισμό, θα κόψω τα κλαδιά, θα βάλω σήματα και πινακίδες κλπ, θα βάλω στηθαία ασφάλειας, για να μη φεύγουν από το γκρεμό κάτω. Είναι ακριβώς αυτά τα οποία, εν πάση περιπτώσει προβλέπονται για βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Εκείνο που έχει επιπλέον, είναι τα 75 πόντους πλαστικά κολωνάκια, τα οποία όμως θα πρέπει εφόσον τοποθετηθούν να δούμε που είναι εφικτό να τοποθετηθούν κι όταν γίνεται αναφορά γι αυτά στο Ν. Ηρακλείου, μέχρι που στο Ν. Ηρακλείου. Ακόμα μου έλειψαν οι όποιες παρεμβάσεις αφορούν το Ν. Λασιθίου στο ζήτημα της Οδικής ασφάλειας.»
Μεταξύ άλλων ο κ. Λιονάκης σημείωσε πως: «Δεν πιστεύω, ότι σε 5 χρόνια θα είναι έτοιμος ο ΒΟΑΚ, πιστεύω ότι ακόμα κι αν γίνει, θα λείπουν πολλά πράγματα για να πούμε ότι είμαστε έτοιμοι καθώς κι άλλες παρεμβάσεις στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας. Δεν χρειάζεται προχειρότητα. Δυστυχώς, όμως, με βάση την έκθεση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για τις υποδομές στην Ελλάδα, τα 2/3 των έργων δεν υλοποιούνται στην ώρα τους στη χώρα, είτε για δεν υπάρχει σωστός προγραμματισμός, είτε γιατί υπάρχουν εταιρείες που παίρνουν παραπάνω έργα από ότι μπορούν να υλοποιήσουν ή ότι οι εταιρίες προχωρούν και βάζουν υπογραφές χωρίς να έχει ολοκληρωθεί όλο το πακέτο το κατασκευαστικό με αποτέλεσμα τις παρατάσεις. Όσο ωστόσο, πάει πίσω το έργο, τόσο περισσότερους θανάτους θα έχουμε. Στο νησί μας έχουμε τους περισσότερους θανάτους στο Βόρειο Οδικό Άξονα την τελευταία δεκαπενταετία.»