Γ. Λιονάκης: “Να ενταθεί η αστυνόμευση στην παραλιακή και να εφαρμοστεί το δόγμα του Σοκ”
“Να συνειδητοποιήσουμε πως η παραλιακή στο Ηράκλειο αποτελεί ένα περιαστικό οδικό δίκτυο”, τονίζει ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης, αναφερόμενος στα πολλά τροχαία ατυχήματα που έχουν σημειωθεί στην παραλιακή λεωφόρο Ηρακλείου, επισημαίνοντας πως πρέπει στην παραλιακή να ενταθούν οι αστυνομικοί έλεγχοι αλλά και να εφαρμοστεί το δόγμα του σοκ για να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα.
“Υπό συνθήκες τέτοιες σαν αυτές που επικρατούν σε ένα περιαστικό δίκτυο μη τηρούμενης της χιλιομετρικής υποχρέωσης των 50 χλμ των ορίων ταχύτητας, αλλά με ταχύτητες που αναπτύσσονται απίστευτες με υψηλότατο κυκλοφοριακό φόρτο κατά την διάρκεια της μέρας , από τους περισσότερους με το όριο των 50 και τις δραστηριότητες που έχουν αναπτυχθεί στην περιοχή, είναι προφανές ότι δημιουργείται πρόβλημα με αποτέλεσμα τα πολλά τροχαία ατυχήματα”, επισημαίνει ο κ. Λιονάκης, συμπληρώνοντας πως: “Υπενθυμίζω πως έχουμε θρηνήσει πολλούς νεκρούς, ακόμα και με την τοποθέτηση των φοινίκων, έχουν σημειωθεί πολλά τροχαία και σε αυτό ευθύνεται η υψηλή ταχύτητα που αναπτύσσεται. Οι κλίσεις, η γεωγραφία του κι η γεωμετρία του δεν είναι η καλύτερη. Υπάρχουν σχάρες τις οποίες πρέπει κανείς να προσέχει ειδικά αν αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες.”
Έκκληση στις αστυνομικές αρχές για περισσότερους ελέγχους στην παραλιακή απεύθυνε ο κ. Λιονάκης
“Δεν υπάρχει η απαραίτητη αστυνόμευση κι απευθύνω έκκληση στην αστυνομία, να εντείνει τους ελέγχους τόσο σε επίπεδο μέτρησης αλκοόλ, όσο και σε επίπεδο ελέγχου ταχύτητας. Να κοπούν πρόστιμα για να συνειδητοποιήσει ο κόσμος πως δεν πρόκειται για ένα αστικό δίκτυο, αλλά ένα περιαστικό οδικό δίκτυο.”
Γ. Λιονάκης: “Να εφαρμοστεί το δόγμα του σοκ για την εξάλειψη των τροχαίων ατυχημάτων”
“Να εφαρμοστεί το δόγμα του σοκ για να περιοριστούν τα τροχαία ατυχήματα”, υποστηρίζει ο κ. Λιονάκης, που ζητά σε κοινή θέα να τοποθετηθούν σκληρές εικόνες τροχαίων ατυχημάτων, ανδρείκελα κι οχήματα που παρουσιάζουν τις συνέπειες της απρόσεκτης οδικής συμπεριφοράς με στόχο την συμμόρφωση των οδηγών.
Σε δηλώσεις του άλλωστε χαρακτηριστικά αναφέρει πως: “Θα ήθελα να επισημάνω πως η γνωστική επάρκεια και η εμπειρία στην οδήγηση ενός οχήματος, προφανώς και δεν εξαντλείται αλλά πρέπει να ξέρουμε και να είμαστε υποψιασμένοι πως μέχρι την ηλικία των 25 ετών είναι διαφορετική η λειτουργία των νέων, διαφορετική η αδρεναλίνη του, διαφορετικός ο φόβος και η γνώση του. Γι αυτό έχουμε κατά κύριο λόγο θανάτους νέων από τροχαία ατυχήματα. Αυτά θα πρέπει να τα συζητάμε και να τα σκεφτόμαστε για να βελτιωθούν οι νέοι οδηγοί, γιατί η πορεία που θα ακολουθηθεί εν πολλοίς γνωρίζουμε πως εξαντλείται στην ηλικία των 5 έως 7 ετών, τα υπόλοιπα θα πρέπει να τα καλλιεργήσουμε. Ένα από αυτά είναι η αίσθηση του σοκ και του φόβου που μπορεί να καλλιεργηθεί με την τοποθέτηση ενός τέτοιου οχήματος, σε κοινή θέα και σε επίσκεψη από όλους για να δουν τα αποτελέσματα μιας ασύμμετρης οδηγικής συμπεριφοράς στις συνθήκες που κάθε φορά επικρατούν.”
Ακούστε εδώ τις δηλώσεις του κ. Λιονάκη