Γ.Καρνέσης: «Δεν νοείται σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με 5 κόμβους σε μήκος 7 χλμ»
Την άποψη πως δεν νοείται, τεχνικά ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος με 5 κόμβους σε μήκος 7 χλμ, εξέφρασε για τον ΒΟΑΚ και τη νέα χάραξη του, ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Μεταφορών κι Υποδομών Γιάννης Καρνέσης, πως πριν κρίνουμε το έργο, θα πρέπει να δούμε την περιβαλλοντική μελέτη πρώτα και τα όσα υπάρχουν στη νέα χάραξη που θα παρουσιαστεί την ίδια χρονικά στιγμή.
Συγκεκριμένα ο κ. Καρνέσης, αναφορικά με τους κόμβους στον ΒΟΑΚ και το ενδεχόμενο να μειωθούν, επεσήμανε πως: «Σε έναν αυτοκινητόδρομο δεν είναι δυνατόν να έχουμε τόσους πολλούς κόμβους, καθώς τεχνικά δεν συνάδει κάτι τέτοιο γι αυτό και μας προέτρεψε πως για να κρίνουμε το έργο, καλό θα ήταν να δούμε όλοι την περιβαλλοντική μελέτη πρώτα. »
Ο κ. Καρνέσης για το νέο ΒΟΑΚ ανέφερε πως: «Ολοκληρώθηκε η αναπροσαρμογή της προτιμητέας χάραξης, έγιναν οι όποιες αλλαγές έπρεπε να γίνουν προκειμένου να γίνει αποδεκτή κι από τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, και στο επόμενο διάστημα αναμένεται να εκπονηθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων ώστε να εκδοθεί η άδεια περιβαλλοντικών όρων και να δρομολογηθεί το έργο, συμπληρώνοντας ως προς τα επόμενα βήματα που απαιτούνται πως το Υπουργείο Μεταφορών κι Υποδομών, πρέπει να υποβάλλει την μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων στο Υπουργείο Περιβάλλοντος κι Ενέργειας και να προχωρήσει στη διαδικασία σύμβασης έργου παραχώρησης. Είναι ο τελευταίος μεγάλος αυτοκινητόδρομος που χρειάζεται η πατρίδα μας και στόχος μας είναι να προχωρήσουμε όσο το δυνατόν γίνεται στην υλοποίηση του. »
Όπως ανέφερε αναλυτικότερα για τη νέα χάραξη του ΒΟΑΚ, ο κ. Καρνέσης υπογραμμίζει πως: « Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες θέσεις του Υπουργείου Πολιτισμού που ελήφθησαν υπόψιν για τη νέα χάραξη. Σημαντικό να αναφερθεί είναι πως η προηγούμενη χάραξη που επιλέχθηκε ήταν σε κλίμακα 1 προς 5.000, ενώ η νέα χάραξη θα γίνει σε κλίμακα 1 προς 2.000 όπου αναμένεται να φανούν περισσότερες λεπτομέρειες γεγονός που δείχνει και μια πιο προχωρημένη δουλειά. Μάλιστα όπως επεσήμανε η νέα χάραξη δείχνει μια συνολικότερη μελέτη σε όλο το μήκος του άξονα σε σχέση με προηγούμενες που ήταν αποσπασματικές, τονίζοντας ωστόσο πως δεν έχει αλλάξει η φιλοσοφία χάραξης του δρόμου που μπορεί να υλοποιηθεί σαν έργο παραχώρησης σε σχέση με το παρελθόν. »
Σε ότι αφορά την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι, ο κ. Καρνέσης ανέφερε πως: «Βρισκόμαστε στην αρχή της σύμβασης παραχώρησης, υπάρχει μια διαφοροποίηση του ρυθμού υλοποίησης καθώς απαιτείται να προχωρήσουν οι αρχαιολογικές εργασίες που χρειάζεται να γίνουν στα σημεία που υπάρχει ενδεχόμενο να βρεθούν αρχαία ευρήματα ενώ προχωράει κι η κατασκευή που χρειάζεται η ανάδοχος εταιρία για να προχωρήσει το έργο. Σίγουρα μια μικρή καθυστέρηση είναι δεδομένη και λόγω της πανδημίας καθώς επηρεάστηκε κι αυτό όπως όλα. Έχει στέρεες βάσεις όμως και το έργο θα προχωρήσει κανονικά.»