Γ.Γ. ΕΟΤ: «4 μήνες νωρίτερα η εκκίνηση της τουριστικής προβολής»
Ο Γενικός Γραμματέας του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ), Δημήτρης Φραγκάκης, μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα, για τις προοπτικές του τουρισμού για το 2020 και για το τελικό επιστέγασμα του 2019.
«Στόχος μας είναι το 2020 να πάει ακόμη καλύτερα από το 2019»
Πριν από λίγη ώρα ολοκληρώθηκε η πρώτη συνεδρίαση περιφερειακού συμβουλίου τουρισμού, παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου και τη συμμετοχή περιφερειαρχών και εκπροσώπων των Περιφερειών που εμπλέκονται με τα τουριστικά πράγματα. «Κάναμε σήμερα την πρώτη συνεδρίαση, ήρθαν Περιφερειάρχες, Αντιπεριφερειάρχες κλπ. Είχαμε μια εξάωρη συζήτηση, πολύ «ζωντανή» και προφανώς είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε τις προοπτικές αλλά και το πώς κύλησε η σεζόν. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι το 2019 σε γενικές γραμμές πήγε καλύτερα από το 2018 σε έσοδα. Υπήρχαν φόβοι ότι δεν θα τα πήγαινε καλά, ένα παραπάνω με την πτώχευση της Thomas Cook. Τελικά δεν επιβεβαιώθηκαν, η χρονιά πήγε καλά και στόχος μας είναι το 2020 να πάει ακόμη καλύτερα».
Το συμπέρασμα από αυτή τη συνάντηση έδωσε στον Politica 89.8 ο κ. Φραγκάκης, λέγοντας: «Κάναμε μια γενική συζήτηση, κάθε Περιφέρεια μίλησε ξεχωριστά για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει όσον αφορά το τουριστικό προϊόν και κατέληξε σε ορισμένα ζητήματα που συζητάμε όλοι μεταξύ μας και αυτά δεν είναι άλλα από το ζήτημα των υποδομών, τα οποία στην Κρήτη θέλουν μεγάλη βελτίωση διότι οι υποδομές μας έχουν υποστεί ζημιές από τις καταστροφές του προηγούμενου χειμώνα. Αυτό που είπαμε από πλευρά μας, είναι πως θα έχουμε την καλύτερη δυνατή συνεργασία προκειμένου να επιτύχουμε ένα σκοπό ο οποίος είναι κοινός. Να πάει καλύτερα ο τουρισμός μας, είναι ο σκοπός. Δηλαδή περισσότερο κόσμο, ποιοτικό κόσμο και περισσότερα έσοδα τα οποία θα πρέπει να διαχέονται στην κοινωνία. Ειδικά στην Κρήτη ο τουρισμός παράγει το 50% του ΑΕΠ και φυσικά υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες αυτό να αυξηθεί και να γίνει ακόμη μεγαλύτερο. Κάθε Περιφέρεια έχει τις δικές της ανάγκες και το δικό της προϊόν να αναδείξει ή να αναπτύξει».
«Η Κρήτη στηρίχθηκε στο φυσικό της περιβάλλον»
Για το αν έχει την αίσθηση ότι η Κρήτη έχει μπει ψηλά στον τουριστικό χάρτη εξαιτίας των προσπαθειών της πολιτείας ή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ο κ. Φραγκάκης απάντησε: «Αυτά τα δύο πάνε μαζί τίποτα δεν γίνεται μόνο του. Η Κρήτη στηρίχθηκε στο φυσικό της περιβάλλον. Σε αυτό που έχει να προσφέρει στον ταξιδιώτη. Προφανώς η ιδιωτική πρωτοβουλία έπαιξε σημαντικό ρόλο, υπάρχουν άνθρωποι που επενδύουν στο κομμάτι του τουρισμού άρα ο ιδιωτικός τομέας προφανώς τράβηξε το «κάρο» του τουρισμού στην Κρήτη και το κράτος έκανε κάποιες κινήσεις προκειμένου να ενισχύσει το τουριστικό προϊόν. Υπάρχει ένα κενό ειδικά στην Κρήτη, χάσαμε μεταξύ των ιδιωτικών επενδύσεων στο κομμάτι του τουρισμού και των δημόσιων που δεν έχουν γίνει άρα αυτό πρέπει να καλυφθεί γρήγορα».
«Δεν χρειάζεται να κάνεις πράγματα μόνο για τον τουρισμό αλλά και για τον πολίτη»
«Εστιάζω και στις μεγάλες υποδομές αλλά και στα μικρά πράγματα. Στην καθαριότητα, την αισθητική, στην καθαριότητα του περιβάλλοντος. Είναι πράγματα που δεν κοστίζουν πάντα ακριβά και οφείλει η πολιτεία να κάνει προκειμένου να εξασφαλίζει μια καλύτερη ζωή και για τους κατοίκους, δεν χρειάζεται να κάνεις πράγματα μόνο για τον τουρισμό αλλά και για τον πολίτη. Αν είναι ο πολίτης ευχαριστημένος, θα είναι και ο τουρίστας. Ένα μεγάλο στοίχημα για τον τουρισμό είναι πως θα μπορέσουμε να εμπλουτίσουμε το τουριστικό μας προϊόν. Βασιστήκαμε σαν χώρα πάρα πολύ στο μοντέλο ήλιος – θάλασσα. Δεν μπορούμε να κολλήσουμε όμως εκεί θα πρέπει να προχωρήσουμε σε μια ανάδειξη των πλεονεκτημάτων που έχουμε σαν χώρα».
Ωστόσο όπως τόνισε ο κ. Φραγκάκης ο θεματικός τουρισμός θα βοηθήσει στον εμπλουτισμό του τουριστικού προϊόντος προκειμένου να έρθουν καλύτερα ποιοτικοί επισκέπτες αλλά και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου. «Εδώ και πολλά χρόνια κουβεντιάζεται το τελευταίο σαν στόχος στην Ελλάδα, εγώ όταν μιλάω για επιμήκυνση μιλάω για μια δίμηνη σε πρώτη φάση, Απρίλιο και Νοέμβριο. Ο σχεδιασμός για την επιμήκυνση εδράζεται σε δύο άξονες. Ο πρώτος είναι ότι η προβολή του ελληνικού τουρισμού θα ξεκινήσει το 2020 από τον Ιανουάριο ενώ κανονικά ξεκινάει τον Απρίλιο. Άρα στις διεθνής αγορές η Ελλάδα θα υπάρχει από τα τέλη Γενάρη με την προβολή. Δεύτερον είναι πως προβάλλουμε προς τα έξω το κομμάτι του θεματικού τουρισμού. Πως στηρίζουμε και πως το αποδεικνύουμε στο εξωτερικό κομμάτι. Θέλω να πω τι αυτό πλέγμα δράσεων που δεν είναι μία ή δύο είναι περισσότερες. Νομίζω ότι μπορεί να φέρει αποτελέσματα το επόμενο διάστημα. Να προσθέσω εδώ, ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα προβολής που εστιάζει στα ψηφιακά μέσα ενημέρωσης και λιγότερο στα παραδοσιακά. Ένα μεγάλο ποσοστό, σχεδόν το 50% ψάχνουν κατάλυμα μέσω διαδικτύου ενώ το 70% το κάνει μέσω τηλεφώνου. Άρα εκεί έχουμε εστιάσει. Όσον αφορά τις πτήσεις εκεί μια υπάρχει μια μεγάλη συζήτηση που γίνεται με αρκετές εταιρίες του εξωτερικού και στο Παρίσι και στο Λονδίνο είχαμε συζητήσεις, κίνητρα αλλά και προϊόν. Διότι η αεροπορική εταιρία για να έρθει θέλει κίνητρα αλλά και ένα τουριστικό προϊόν. Οι προοπτικές είναι καλές, δουλεύουμε πολύ σκληρά όλοι και θα έχουμε αποτελέσματα, το επόμενο διάστημα, μόνο λίγη υπομονή χρειάζεται!»
Για τις πόλεις που μπορεί να γίνουν προορισμοί city- break ο κ. Φραγκάκης σχολίασε: «Το city-break περιορίζεται στην Αθήνα και στην Θεσσαλονίκη γιατί υπάρχει εξαιρετικό ενδιαφέρον από το εξωτερικό. Υπάρχουν περισσότερες πτήσεις προς αυτές τις π΄πολεςι και νομίζω ότι υπάρχουν πολλές πόλεις της Ελλάδος που θα μπορούν να παίξουν στο city – break. Νομίζω ότι σιγά – σιγά αυτό θα αρχίσει να γίνεται πράξη στον τουρισμό, η μαγική λέξη είναι συνέργιες. Όλοι μαζί είμαστε σε αυτό, ίδιο στόχο έχουμε».
Ακούστε εδώ όλη την συνέντευξη του κ. Φραγκάκη: