Γ. Αγαπάκης:«Aν δεν γίνουν αλλαγές στον νέο ΒΟΑΚ θα εγκλωβιστούν οι κόμβοι Αεροδρομίου και Φοινικιάς-Οι μελετητές που σχεδίασαν δεν έχουν εικόνα της πραγματικότητας»

Δημοσιεύτηκε στις 09/08/2022 15:48

Γ. Αγαπάκης:«Aν δεν γίνουν αλλαγές στον νέο ΒΟΑΚ θα εγκλωβιστούν οι κόμβοι Αεροδρομίου και Φοινικιάς-Οι μελετητές που σχεδίασαν δεν έχουν εικόνα της πραγματικότητας»

Tα σημεία που προκαλούν αντιδράσεις στην Περιφέρεια την Δημοτική Αρχή του Ηρακλείου, αλλά και την Τοπική Κοινωνία, και τον ΟΑΚ, γύρω από το μεγάλο κεφάλαιο των συνδέσεων του Ηρακλείου με τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα περιέγραψε στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης, που εξέφρασε την άποψη πως:  «Οι μελετητές που σχεδίασαν το νέο ΒΟΑΚ δεν έχουν εικόνα της πραγματικότητας και πως αν δεν γίνουν αλλαγές στον νέο ΒΟΑΚ θα εγκλωβιστούν οι κόμβοι Αεροδρομίου και Φοινικιάς.  »

Ο κ. Αγαπάκης

O κ. Αγαπάκης, αναφέρθηκε στο μεγάλο κεφάλαιο των συνδέσεων του Ηρακλείου με τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα. Επεσήμανε πως χρειάζεται να αναβαθμιστεί το σημείο στο Κακό Όρος, ώστε να μην χρειάζεται να μειώνουν ταχύτητα τα αυτοκίνητα σε εκείνο το σημείο, με όριο τα 70-80χλμ, αλλά να διαβαίνουν μέσω σήραγγας καταργώντας τις στροφές με μεγάλη καμπυλότητα.  Περιέγραψε, πως υπάρχει αναγκαιότητα σύνδεσης του ΒΟΑΚ με τη βιομηχανική περιοχή Ηρακλείου με άμεση ασφαλή σύνδεση επαρκούς γεωμετρίας με δεδομένο το μεγάλο όγκο βαρέων που προσεγγίζουν τη ΒΙΠΕ απελευθερώνοντας μέρος του καθημερινού φόρτο και πως χρειάζεται να επανεξεταστεί το τμήμα του ΒΟΑΚ από την Παπαναστασίου μέχρι και την Αλικαρνασσό, καθώς υπάρχει το γνωστό πλέον ζήτημα καθιζήσεων που δημιουργεί εκτός από συνθήκες επισφάλειας για τη ζωή των χιλιάδων ημερήσιων χρηστών, και σημαντικές καθυστερήσεις λόγω σήμανσης και χαμηλού ορίου ταχύτητας που επηρεάζουν το σύνολο της διερχόμενης κυκλοφορίας σε επίπεδο νησιού.

Επεσήμανε  μάλιστα πως στο δημοτικό συμβούλιο, ορθώς συζητήθηκε η αναγκαιότητα δημιουργίας νέας σύνδεσης του Ηρακλείου με τον ΒΟΑΚ από Μεσαμπελιές – Παπαναστασίου προς Άγιο Νικόλαο, καθώς η παραπάνω είσοδος- έξοδος στο βόρειο τμήμα υπάρχει και λειτουργεί σχετικά ικανοποιητικά αφήνοντας ωστόσο ημιτελή τη σύνδεση στο τμήμα αυτό της Παπαναστασίου και επιβαρύνοντας τον ανισόπεδο κόμβο της Κνωσού και πως θα πρέπει να βρεθεί μια λύση σε ότι αφορά τη σύνδεση ΒΟΑΚ με Γάζι/Λινοπεράματα, καθώς το μεγάλο πρόβλημα που θα προκύψει από τη λειτουργία των διοδίων είναι ότι μέρος του φόρτου των οχημάτων που χρησιμοποιούσαν τον ΒΟΑΚ για τις μετακινήσεις τους εντός του ΠΣΗ, τοπικές – υπερτοπικές, θα αναζητήσουν εναλλακτικές διαδρομές στο παράπλευρο δίκτυο της εθνικής οδού ή στο τοπικό δίκτυο των παρακείμενων δήμων (Ηρακλείου – Γαζίου).

Ο κ. Αγαπάκης, θεωρεί πως περίπτωση του Κακού Όρους, η περίπτωση του Κόμβου του Αεροδρομίου, η περίπτωση του Κόμβου της Φοινικιάς και της Μεσσαράς, δεν είναι απλά ζητήματα. Όπως εξήγησε,« εμείς ως ΟΑΚ κι ως τεχνικοί μαζί με την Περιφέρεια και τον Δήμο, κάναμε τις προτάσεις μας, ως φορείς στο Υπουργείο Μεταφορών, για να διορθωθεί η μελέτη για το Νέο ΒΟΑΚ, ώστε να υπάρξουν δυνατότητες απορρόφησης του πλεονάζοντος φορτίου κυκλοφορίας. Οι μελετητές που σχεδίασαν δεν έχουν εικόνα της πραγματικότητας, καθώς δεν κατοικούν στο νησί και δεν μπορούν να γνωρίζουν πως διεξάγεται η κυκλοφορία και πόση κίνηση συγκεντρώνει ο ΒΟΑΚ καθημερινά. Βρισκόμαστε σε φάση διαβουλεύσεων. Ευχόμαστε οι επισημάνσεις μας, να υιοθετηθούν από το Υπουργείο Μεταφορών κι Υποδομών. Εκτιμώ πως αυτό θα γίνει τελικά κι είμαι αισιόδοξος καθώς, αν δεν λάβει υπόψιν το Υπουργείο κι οι μελετητές του σχεδίου του Νέου ΒΟΑΚ, τις επισημάνσεις των τοπικών φορέων για το μεγάλο κεφάλαιο των συνδέσεων του Ηρακλείου με τη νέα χάραξη του Βόρειου Οδικού Άξονα, η μετακίνηση θα γίνει εξαιρετικά δυσμενείς, καθώς δεν θα μπορεί να απορροφηθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος οχημάτων. »

Aκούστε τον κ. Αγαπάκη:

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook