Στα νέα χρηματοδοτικά δεδομένα που μπορεί να δρομολογήσουν την κατασκευή του ΒΟΑΚ με ιδίους πόρους από έσοδα διακράτησης των Ελληνικών Ομολόγων των κεντρικών Ευρωπαϊκών Τραπεζών που αντιστοιχούν στα 5.1 δις ευρώ, μίλησε ο Διευθυντής Συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη.
“Υπάρχουν κάποιες αποδόσεις λόγω διακράτησης των Ελληνικών Ομολόγων που αντιστοιχούν στα 5.1 δις ευρώ και θα επιστρέψουν στα δημόσια ταμεία έως το 2022. Αυτά θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για να χρηματοδοτήσουν αναπτυξιακά έργα, όπως είπε και ο κ. Μητσοτάκης”, ανέφερε ο κ. Αγαπάκης. Μέσα σε αυτά ανήκει και ο ΒΟΑΚ, συμπληρώνει ο κ. Αγαπάκης. “Μάλιστα στο τελευταίο Eurogroup αποφασίστηκε τα κέρδη από τη διακράτηση των ομολόγων των κεντρικών τραπεζών να επιστρέψουν στην Ελλάδα. Αυτό μένει να το δούμε μελλοντικά , ωστόσο φαίνεται να έχει υπάρξει μία προέγκριση από πλευρά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την έγκριση να οριστικοποιηθεί τον Ιανουάριο του 2020.”
Νέα δεδομένα στην Χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ
“Η συνδρομή χρηματοδότησης από άλλο έργο με σύμβαση παραχώρησης, είναι κάτι που έχει γίνει στο παρελθόν, ωστόσο το πρόβλημα είναι πως για να γίνει κάτι τέτοιο χρειάζεται να απεμπλακούν τα έργα από τις συμβάσεις. Το νέο δεδομένο είναι αυτό που εξετάζεται τώρα. Δηλαδή να γίνει ο ΒΟΑΚ με ιδίους πόρους από τα 5.1 δις που αντιστοιχούν σε πόρους διακράτησης των Ελληνικών Ομολόγων. Χρειάζεται όμως όπως και να έχει να περιμένουμε μέχρι τον Ιανουάριο που θα εγκριθεί.”
Ακούστε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη του Διευθυντή Συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ Γιώργου Αγαπάκη στον Politica 89.8: