Φρένο” στις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται από οδηγούς στον δρόμο που περνάει μπροστά από το Πολυτεχνείο Κρήτης φιλοδοξεί να βάλει μέσω της δημιουργίας 3 κυκλικών κόμβων η μελέτη βελτίωσης οδικής ασφάλειας που εκπονείται αυτή την περίοδο με ευθύνη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ).
Να υπενθυμίσουμε ότι στον συγκεκριμένο δρόμο στις 17 Αυγούστου του 2017 είχαν βρει τραγικό θάνατο δύο νέα παιδιά που κινούνταν με τα πόδια, όταν διερχόμενο αυτοκίνητο τα παρέσυρε και τα σκότωσε. Προκειμένου να αποφευχθούν άλλα δυστυχήματα, και λαμβάνοντας υπόψη ότι από τον δρόμο αυτό διέρχονται καθημερινά δεκάδες μαθητές και φοιτητές, αποφασίστηκε η λήψη μέτρων οδικής ασφάλειας.
Για τη μελέτη ενημερώθηκαν χθες το μεσημέρι από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης εκπρόσωποι του Πολυτεχνείου Κρήτης, βουλευτών των Χανίων, της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων και του Δήμου Χανίων σε σύσκεψη που έγινε στην Αντιπεριφέρεια.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε πως η μελέτη προβλέπει 3 κυκλικούς κόμβους, πεζοδρόμια με κάγκελα, στάσεις λεωφορείων, διαβάσεις για πεζούς, οδοφωτισμό, σήμανση, νησίδες κ.ά. Παράλληλα, ρυθμίζει το θέμα της πρόσβασης στο Πολυτεχνείο Κρήτης, το κλειστό κολυμβητήριο, το ΓΕΛ Ακρωτηρίου, το σούπερ μάρκετ που λειτουργεί στην περιοχή κ.λπ., ενώ ορίζει ως μέγιστο όριο ταχύτητας τα 50 χλμ.
Πάντως εκ μέρους του Πολυτεχνείου εκφράστηκαν αντιρρήσεις ως προς την χωροθέτηση των κόμβων, αλλά και την αντιμετώπιση της περιοχής ως μια περιοχή μη αστική: «Δεν μπορεί να θεωρηθεί εσαεί ότι η κατάσταση θα παραμείνει ως έχει», επεσήμανε σχετικά ο πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης Β. Διαμαντόπουλος τονίζοντας ότι το Πολυτεχνείο σχεδιάζει να αξιοποιήσει τα οικόπεδα που του ανήκουν εκατέρωθεν του δρόμου κάτι που θα αλλάξει άρδην τη φυσιογνωμία της περιοχής.
Εκφράστηκαν επίσης προβληματισμοί για το κατά πόσον η μελέτη εξασφαλίζει την ασφαλή μετακίνηση των πεζών. Ενστάσεις διατυπώθηκαν και από μέρους της Τεχνικής Υπηρεσίας της Π.Ε. Χανίων.
Όπως επισημάνθηκε οι παρατηρήσεις που διατυπώθηκαν θα μεταφερθούν στον μελετητή προκειμένου να υπάρξουν τυχόν αλλαγές πριν η μελέτη δοθεί για έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.