Ερευνώνται ευθύνες σε νυν και πρώην πολιτικούς παράγοντες για το πόρισμα του ΟΑΚ

Δημοσιεύτηκε στις 28/06/2019 17:13

Ερευνώνται ευθύνες σε νυν και πρώην πολιτικούς παράγοντες για το πόρισμα του ΟΑΚ

Στον απόηχο του πορίσματος που είδε το φως της δημοσιότητας σχετικά με την προσωρινή έκθεση διαχειριστικού ελέγχου που ξεκινά από το 2004 και φτάνει μέχρι και το 2015, η οποία καταλογίζει πρόστιμο στον ΟΑΚ που ξεπερνά τα 7εκατ. ευρώ το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης Γιώργος Αλεξάκης, μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα επιβεβαίωσε ότι το κλίμα στις τάξεις του ΟΑΚ είναι ιδιαίτερα βαρύ. 

Ο κ. Αλεξάκης δεν δίστασε να εκφράσει την  άποψη να ερευνηθούν ευθύνες σε πρόσωπα και πολιτικούς που διαχειρίστηκαν  τα πράγματα σε ΟΑΝΑΚ και ΟΑΔΥΚ την επίμαχη περίοδο.

Στην ανάγκη εκμετάλλευσης αναξιοποίητων δημόσιων κτιρίων στάθηκε ο κ. Αλεξάκης

  • Στον πιο κεντρικό δρόμο μιας πόλης δεν είναι δυνατόν να υπάρχει ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο όπως της αστυνομίας στο κέντρο της πόλης. Δεν φτάνει ένας τοπικό άρχοντας η ένας Περιφερειακός Σύμβουλος, πρέπει όλοι να επισκεφτούμε τους κρατικούς φορείς για να τους πιέσουμε για τα κτίρια που είναι δημόσια και μένουν κλειστά και εγκαταλελειμμένα.
  • Πρέπει να γίνει μετεγκατάσταση του αεροδρομίου του Ηρακλείου στο Καστέλι, το κτίριο του αεροδρομίου πρέπει να εκμεταλλευτεί, αυτό που πρότεινα πριν δύο χρόνια και ο Τσίπρας ενώ πρότεινε αυτό που του είπα ώστε να γίνει Forum για το πως θα το εκμεταλλευτούμε μετά την μεταφορά του αεροδρομίου στο Καστέλι, έμεινε στα λόγια μετά από την δήλωση του.
  • Πρέπει να κάνουμε ένα business center για να φιλοξενούνται νέες επιχειρήσεις από τους νέους για να μπορούν να ιδρύσουν την start up επιχείρηση τους και αφού το κάνουν να φεύγουν από αυτά τα γραφεία και να μετεγκαθίστανται σε νέους δικούς τους χώρους.

Οι Κινέζοι παράγουν Λάδι χείριστης ποιότητας 

  • Οι εξαγωγές Κρητικών προϊόντων στην Κίνα κρατούνται σε χαμηλά επίπεδα αλλά υπάρχει μια σχετική ανάπτυξη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Η Περιφέρεια Κρήτης δεν κάνει εμπορικές πράξεις προσφέρουμε την κρατική ομπρέλα που χρειάζεται για να ωφεληθούν από πλευράς εγγύησης περιφέρειας και κράτους που χρειάζονται οι επιχειρήσεις μας για να  έρθουν σε επαφή με τους Κινέζους πιο εύκολα.
  • Τίθεται το ζήτημα να υπάρχουν Κινεζικές υπογραφές στα ξενοδοχεία αυτό το ζήτησαν οι Κινέζοι σε συνέδριο ως ελάχιστο όρο, επισκέφτηκαν Κρητικά θερμοκήπια οι Κινέζοι με σκοπό και να εισάγουν προϊόντα θερμοκηπίων αλλά και να αποκτήσουν τεχνογνωσία για το πως θα τα αποκτήσουν και αυτοί, ωστόσο δεν είναι κάτι που αντιγράφεται κι εύκολα. Μου έκαναν δώρο Κινέζικο Λάδι,
  • Πριν 10 χρόνια σε ειδική έκθεση λαδιού στην Κίνα μου έγινε πρόταση για να δημιουργηθεί εργοστάσιο εκεί που θα παράγει καλλυντικά από εκμετάλλευση του λαδιού. Στην Κίνα πρέπει να επενδύσουμε πολύ με μικρό αποτέλεσμα. Το λάδι τους σε σύγκριση με το Ελληνικό είναι αρκετά χαμηλής ποιότητας και κάναμε δράση που τους δείξαμε τους 18 δείκτες για το πως παράγεται το λάδι κάτι που σημαίνει ότι δεν έχουμε να φοβηθούμε το ζήτημα αντιγραφής από τους Κινέζους.
  • Έχουν μπει σε λογική καπιταλισμού και οι Κινέζοι, έχουν 4% ποσοστό ανεργίας με ρυθμό ανάπτυξης στο 9% που είναι και ο μεγαλύτερος στον κόσμο, με την χώρα μας να έχει ρυθμό ανάπτυξης 2% και 24% ανεργία, τα κίνητρα τους είναι η φοροαπαλλαγή στους νέους επιχειρηματίες και στους μισθωτούς τους κάνουν σεμινάρια εκπαίδευσης, κάνουν δηλαδή επαγγελματικό προσανατολισμό εκτός του σχολείου και συνάμα ελέγχουν πως λειτουργούν οι πολιτικές που εφαρμόζουν και αν έχουν τα ανάλογα αποτελέσματα.

Στην Μασσαλία συζητήθηκε πως μπορεί να λυθεί το προσφυγικό και πως  συνδέεται η οικονομία με το Περιβάλλον με τον κ. Αλεξάκη να σημειώνει τα εξής:

  • Στην Μασσαλία υπήρξε σαν γενικό συμπέρασμα ισχύει ότι πρέπει να βελτιώσουμε τις οικονομικές συνθήκες στις χώρες της Βόρειας και Κεντρικής Αφρικής για να σταματήσει το προσφυγικό πρόβλημα, στην Μασσαλία πρέπει να σκεφτόμαστε παράλληλα το σεβασμό στο περιβάλλον και την οικονομική ανάπτυξη. Το καλώδιο διασύνδεσης είναι ένα έργο περιβαλλοντικά φιλικό ωστόσο τέθηκε το ζήτημα για τον σταθμό μεταφοράς που δεν είναι σε φιλικά περιβαλλοντική περιοχή και πρέπει να μεταφερθεί σε άλλη περιοχή.