Για την ένταξη των ηλεκτρικών πατινιών στο νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ετοιμάζει το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών μίλησε στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη ο Πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης.
Χρειάζεται να δημιουργηθεί πλαίσιο για την κίνηση των ηλεκτρικών πατινιών και πρέπει να ενταχθούν στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας. Καθημερινά άλλωστε όλο και περισσότερες εταιρίες επενδύουν στα ηλεκτρικά πατίνια. Έχει σημασία πως μελέτες επιστημονικές από Πανεπιστήμια του εξωτερικού δεν θεωρούν τα ηλεκτρικά πατίνια ως τα αγαθότερα μέσα συγκοινωνίας, αλλά με δεδομένο το αυξημένο ενδιαφέρον αναμένεται να νομιμοποιηθεί η χρήση τους. Χρειάζεται όμως όπως και να χει ένα αυστηρό Νομικό πλαίσιο. Η εισήγηση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών χρειάζεται βελτιώσεις, δεν έχει σημασία η κατηγοριοποίηση των πατινιών, αλλά υπό ποίο πλαίσιο θα κινούνται, ποιοι θα είναι οι χρήστες των πατινιών, σε ποιο οδικό δίκτυο θα κινούνται. Ο νέος ΚΟΚ για τα παραπάνω κρίνεται ανεπαρκής σύμφωνα με τον κ. Λιονάκη.
Σύμφωνα με εισήγηση του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών:
Τα ελαφρά προσωπικά ηλεκτρικά οχήματα κατηγοριοποιούνται, ανάλογα με την ταχύτητα κατασκευής τους, σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα (θεωρούνται ως πεζοί και μπορούν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα.
Aκούστε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη του Πρόεδρου του Συλλόγου Πρόληψης Ατυχημάτων Γιάννη Λιονάκη στον Politica 89.8: