Επερώτηση των Βουλευτών του ΚΚΕ για την υποβάθμιση της πληροφορικής στην Παιδεία

Δημοσιεύτηκε στις 06/03/2020 15:32

Επερώτηση των Βουλευτών του ΚΚΕ για την υποβάθμιση της πληροφορικής στην Παιδεία

Κατατέθηκε σήμερα επερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ με θέμα την Υποβάθμιση της πληροφορικής στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Το μάθημα της Πληροφορικής καλύπτει ένα ευρύ περιεχόμενο: την γνωριμία και εξοικείωση με τις τεχνολογικές εξελίξεις, την αλγοριθμική σκέψη και τον προγραμματισμό, τη σύνδεση λογισμικού – υλικού και την επαναστατικοποίηση σε όλο το φάσμα της υλικής παραγωγής. Μπορεί, υπό προϋποθέσεις, να συμβάλει στη σύνδεση θεωρίας – πράξης, στην διαλεκτική σκέψη, στην ενημέρωση των μαθητών για προβλήματα ασφάλειας και κινδύνους που διατρέχουν από τη χρήση των νέων τεχνολογιών. 

Εντούτοις, το μάθημα στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο περιορίζεται σε μια επιφανειακή επαφή με τις λεγόμενες ψηφιακές δεξιότητας, με παρωχημένο συχνά περιεχόμενο και αλληλοεπικαλύψεις, τα αναλυτικά προγράμματα αλλά και τα βιβλία δεν ανταποκρίνονται στις τρέχουσες τεχνολογικές εξελίξεις και δεν έχουν ανανεωθεί για αρκετά χρόνια. 

Στο Γενικό Λύκειο υπήρξε, χωρίς καμία ιδιαίτερη αιτιολόγηση, στο πλαίσιο των μνημονιακών δημοσιονομικών προσαρμογών, περικοπή μαθημάτων. Για παράδειγμα το μάθημα «εφαρμογές Πληροφορικής» (επιλογής) από το σύνολο των τριών τάξεων περιορίστηκαν στην Α΄ τάξη, στη Β΄ τάξη σταμάτησε να διδάσκεται η «Τεχνολογία Επικοινωνιών» και από τη Γ΄ τάξη αφαιρέθηκαν μαθήματα επιλογής όπως τα «Πολυμέσα» και τα «Λειτουργικά Συστήματα». Στη Γ΄ τάξη το μάθημα «Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον», μάθημα ομάδας προσανατολισμού (κατεύθυνσης), δε διδάσκεται ως μάθημα εργαστηριακό, όπως είναι χαρακτηρισμένο και συνθλίβεται μέσα στον ανταγωνισμό των πανελλαδικών εξετάσεων

Συνολικά, για τη διδασκαλία απουσιάζουν οι σύγχρονες εργαστηριακές υποδομές, ενώ όλο και πιο συχνά οι εκπαιδευτικοί καλούνται να εξοπλίσουν τα εργαστήρια μέσω χορηγιών ή μέσω διαδικασιών επιλογής των ΕΣΠΑ. Το τμήμα στα εργαστήρια χωρίζεται στους 21 μαθητές, δημιουργώντας επιπλέον προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Στις πολιτικές υποβάθμισης του μαθήματος πρέπει να προστεθούν η κατάργηση των ΚΕΠΛΗΝΕΤ και της μείωσης κατά τρεις ώρες του ωραρίου των υπευθύνων εργαστηρίων αλλά και η διδασκαλία του μαθήματος στα Δημοτικά από δασκάλους (ΠΕ70) και όχι από εκπαιδευτικούς της ειδικότητας. Την ίδια στιγμή το Υπουργείο Παιδείας δεν προχωρά στη σύσταση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών πληροφορικής που να καλύπτει τις ανάγκες στην Α/θμια Εκπαίδευση, παρόλο που το μάθημα διδάσκεται για πάνω από 10 χρόνια. Έτσι, γίνεται διαχρονικά από τις κυβερνήσεις «χειρισμός» και για μείωση του αναγκαίου εκπαιδευτικού δυναμικού. 

Επιπλέον, στην κατεύθυνση μη διορισμού αλλά αύξησης του αριθμού των συμβασιούχων, οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Πληροφορικής θα διδάσκονται εκτός σχολείου αποκλειστικά από συμβασιούχους.

Ερωτάται η κ Υπουργός, ποια μέτρα θα λάβει το Υπουργείο προκειμένου:

  • Να καλυφθεί το σύνολο των πραγματικών αναγκών για τη διδασκαλία του μαθήματος της Πληροφορικής με μόνιμο προσωπικό, μέσα από σύγχρονα και ολοκληρωμένα προγράμματα σπουδών χωρίς επικαλύψεις, με διάθεση του απαραίτητου χρόνου για τη διδασκαλία, με σύγχρονα εργαστήρια για όλα τα σχολεία και δέκα μαθητές, το πολύ, στα εργαστηριακά τμήματα
  • Να επανασυσταθούν και να στελεχωθούν πλήρως τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, καθώς και να επανέλθει η 3ωρη μείωση ωραρίου του υπεύθυνου εργαστηρίου.