Ένωση Συλλόγων Γονέων και Μαθητων Φαιστού: “Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την παιδεία”
Η Ένωση Συλλόγων Γονέων και Μαθητων Φαιστού ζητά να αποσυρθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την παιδεία.
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
Ακόμα και σε συνθήκες πανδημίας, η κυβέρνηση δεν πτοείται και συνεχίζει το αντιεκπαιδευτικό της έργο. Σαν τον «κλέφτη», με κλειστά σχολεία και εν μέσω πανδημίας, παίρνοντας μαθήματα από τους προκατόχους της, επιλέγει αυτή την περίοδο να κάνει ακόμα χειρότερη και άνιση τη μόρφωση.
Φαίνεται ότι τα πολλαπλά και σοβαρά προβλήματα που ανέδειξε η πανδημία του κορωνοϊού δεν ευαισθητοποίησαν την κυβέρνηση να φέρει ένα νομοσχέδιο με αύξηση των δαπανών για την παιδεία, με κάλυψη των κενών με μόνιμο βοηθητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, με αναβάθμιση μέσων και υποδομών των σχολείων, με επίλυση των χρόνιων σοβαρών προβλημάτων στη σχολική στέγη, με μόνιμο προσωπικό καθαριότητας στα σχολεία, με μείωση του αριθμού των παιδιών ανά τμήμα, με δωρεάν ποιοτικά γεύματα για όλα τα παιδιά, με μέτρα στήριξης των ευάλωτων κοινωνικά ομάδων και των παιδιών ΑμεΑ. Αυτά έχει ανάγκη σήμερα η παιδεία!
Με το νέο νομοσχέδιο το σχολείο γίνεται ακόμα πιο ταξικό, ακόμα πιο ανισότιμο, ακόμα πιο εξοντωτικό για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Διαμορφώνεται ένα σχολείο ακόμα πιο εχθρικό προς τις ανάγκες μαθητών-εκπαιδευτικών-γονιών. Ένα σχολείο εξεταστικό κέντρο με την Τράπεζα Θεμάτων, ενώ η γενική μόρφωση στο Λύκειο -στο βωμό της βαθμολογίας για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση- υποβαθμίζεται ακόμα περισσότερο, ήδη από την Α Λυκείου. Η εισαγωγή «δεξιοτήτων» καθιστά το νέο σχολείο της Κυβέρνησης ως κέντρο αποσπασματικής γνώσης.
Πιο συγκεκριμένα:
• Ακόμα και τώρα εν μέσω υγειονομικής κρίσης αυξάνεται ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη Δημοτικού και Νηπιαγωγείου, ενώ η καθιέρωση ελάχιστου αριθμού μαθητών στα σχολεία αυτά, θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε συγχωνεύσεις/καταργήσεις τάξεων και σε υποχρεωτικές μετακινήσεις μαθητών.
• Διατηρεί το Λύκειο – εξεταστικό κέντρο του Γαβρόγλου, το ενισχύει και προχωράει σε ακόμα πιο βαθιές και αντιδραστικές αλλαγές. Εισάγει την Τράπεζα Θεμάτων από την Α΄ Λυκείου για τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ. Αυξάνει τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στο Λύκειο. Στην πράξη θα έχουμε μίνι πανελλαδικές για κάθε τάξη (με την Τράπεζα Θεμάτων) συν τις πανελλαδικές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Οι μαθητές της Α’ λυκείου μπαίνουν πιο βαθιά στη λογική της βαθμοθηρίας για εισαγωγή στην Ανώτατη εκπαίδευση. Το Λύκειο μετατρέπεται σε «εξεταστική αρένα», οδηγώντας τους μαθητές στην έξοδο, αλλά και τους γονείς να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη για να έχουν τα παιδιά μας τύχη, αν έχουν.
• Με τη ρύθμιση για ανώτερο ηλικιακό όριο εγγραφής στα ΕΠΑΛ τα 17 έτη, κλείνει ο δρόμος για χιλιάδες μαθητές να συνεχίσουν τη φοίτησή τους στην ειδικότητα της επιλογής τους. Με άλλα λόγια, ωθείται ένα μεγάλο κομμάτι του μαθητικού πληθυσμού στην ιδιωτική εκπαίδευση.
• Επανέρχεται η αναγραφή της «διαγωγής» στα απολυτήρια του Γυμνασίου και του Λυκείου και οι λεγόμενες πολυήμερες αποβολές στο όνομα της πειθαρχίας των μαθητών!
• Στο Νηπιαγωγείο, όπου τα νήπια και προνήπια δεν έχουν κατακτήσει ακόμα τη χρήση της μητρικής γλώσσας εισάγεται το αντικείμενο των Αγγλικών. Ανοίγει ο δρόμος για νέες επικίνδυνες αλλαγές που αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία της Προσχολικής Αγωγής. Την ίδια στιγμή αρνούνται να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για την πλήρη και ουσιαστική εφαρμογή της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής σε όλη την Ελλάδα, με σύγχρονους όρους και προϋποθέσεις, να ενισχύσουν τα Νηπιαγωγεία με όλο το απαραίτητο βοηθητικό (π.χ. τραπεζοκόμους) και επιστημονικό προσωπικό (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς).
• Το νέο πλαίσιο λειτουργίας των Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων οδηγεί στην ακόμα μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην εκπαίδευση. Οδηγεί στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, των μαθητών και των εκπαιδευτικών.
• Η εισαγωγή των υποχρεωτικών εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας των σχολείων με τη συμμετοχή του Συλλόγου Γονέων και την άμεση εμπλοκή της Τοπικής Διοίκησης έρχεται ως επιστέγασμα στη λειτουργία ενός σχολείου υποχρηματοδοτούμενου, που αναζητά «χορηγούς» και «χρηματοδότες». Ενός σχολείου κατηγοριοποιημένου και διαφοροποιημένου. Ο Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με τους γονείς θα καλείται να διαχειριστεί τη φτώχεια από την ελλιπή κρατική υποχρηματοδότηση.
• Οι διατάξεις για την αντιδραστική αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελούν και τους δείκτες ελέγχου όλων των παραπάνω αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. αξιοποιεί και επεκτείνει το πλαίσιο που είχε νομοθετήσει ο ΣΥΡΙΖΑ. Διατηρεί τον πυρήνα του και προχωρά πολλά βήματα παρακάτω, το εξειδικεύει και το συγκεκριμενοποιεί. Η αξιολόγηση δεν αντιμετωπίζει τις σύγχρονες ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας για ουσιαστική μόρφωση. Δεν έχει καμία σχέση με την επίλυση των προβλημάτων των σχολείων αλλά και του ίδιου του έργου του εκπαιδευτικού. Επί της ουσίας γίνεται ακόμα πιο βαθιά η κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών με διάφορα κριτήρια και ειδικά με τα «εκπαιδευτικά αποτελέσματα». Ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία, οι ίδιοι οι μαθητές και οι οικογένειές τους, για ό,τι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία και από την άλλη στόχος είναι να αθωώνονται οι αντιλαϊκές πολιτικές των κυβερνήσεων. Διαφοροποιούνται τα σχολεία οικονομικά και μορφωτικά με όποιες συνέπειες μπορεί να έχει αυτό στην εκπαιδευτική διαδικασία. Τα σχολεία θα πρέπει να γίνουν «ανεξάρτητα», με άλλα λόγια πρέπει να μειωθεί η κρατική δαπάνη για την παιδεία. Δήμοι, περιφέρειες και χορηγοί θα παρεμβαίνουν τόσο στη δομή του σχολείου όσο και στο περιεχόμενο των σπουδών.
Ως Ένωση συλλόγων γονέων και κηδεμόνων Φαιστού καλούμε τους γονείς να αντισταθούν και να μην αναστείλουν καμία από τις διεκδικήσεις τους. Δεν συμβιβαζόμαστε με ένα σχολείο αποκεντρωμένο από τις ίδιες τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών.
Στηρίζουμε την πρωτοβουλία του ΔΣ της Ομοσπονδίας Γονέων Κρήτης που προχωρά σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης στο Ηράκλειο, την Τρίτη 28 Απριλίου στις 12.00, καλώντας την Κυβέρνηση να αποσύρει το αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιό της.
Όσο το αγαθό της ολοκληρωμένης μόρφωσης δεν εξασφαλίζεται δημόσια, δωρεάν, καθολικά για όλα τα παιδιά, εμείς οι γονείς θα είμαστε στην πρώτη γραμμή των αγώνων για τη μόρφωση που δικαιούνται τα παιδιά μας.
ΔΕ ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΙΩΠΗΛΟΙ- ΜΕΝΟΥΜΕ ΔΥΝΑΤΟΙ-ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟΙ-ΜΕΝΟΥΜΕ ΕΝΕΡΓΟΙ !