Δριμύ κατηγορώ για τις ως τώρα καθυστερήσεις στις παρεμβάσεις στο κτήριο του γυμνασίου Περάματος, με αποτέλεσμα να μην έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες και οι μαθητές να ξεκινούν την χρονιά με τηλεκπαίδευση απευθύνει η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου.
Πιο συγκεκριμένα, η ΕΛΜΕ σημειώνει σε ανακοίνωσή της πως «ένα ακόμη ακραίο δείγμα του …οράματος που τρέφουν για την Παιδεία οι πολιτικές ηγεσίες και οι θεσμικές αρχές εκτυλίσσεται στον νομό μας: Το Γυμνάσιο Περάματος θα ξεκινήσει τη χρονιά με τηλεκπαίδευση (!), επειδή κτιριακά είναι πλήρως ακατάλληλο και επικίνδυνο για μαθητές και εκπαιδευτικούς!
Μετά τους σεισμούς στο Αρκαλοχώρι, αλλά και λόγω παλαιότητας, το κτίριο αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα. Οι εκπαιδευτικοί είχαν σε πρώτη φάση τη διαβεβαίωση από τον Δήμο και τους μηχανικούς που το εξέτασαν ότι το σχολείο είναι ασφαλές και χρειάζονταν μόνο δευτερεύουσες παρεμβάσεις στην τοιχοποιία. Οι εργασίες ωστόσο καθυστέρησαν απελπιστικά να ξεκινήσουν (λόγω «έλλειψης χρηματοδότησης»), κάτι που έγινε μόλις τον Ιούνιο, με τη ρητή διαβεβαίωση πως όλα θα λειτουργήσουν κανονικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Την 1η Σεπτεμβρίου όμως το σχολείο δεν ήταν έτοιμο, καθώς κατά την πορεία των εργασιών διαπιστώθηκαν σοβαρά προβλήματα στατικότητας και στα δύο κτίρια.
Σε ενημέρωση στο Δημαρχείο Περάματος (6/9/2024) παρουσία εκπαιδευτικών, γονέων και μελών του Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, ειπώθηκε από την πλευρά του Δήμου Μυλοποτάμου ότι φέτος το σχολείο θα στεγαστεί στο ένα μόνο κτίριο, που θα παραδοθεί προς χρήση ως τις 15/10/2024, με διχοτόμηση των αιθουσών με γυψοσανίδες, και παράλληλη «επιστράτευση» της βιβλιοθήκης του Λυκείου Περάματος, με ανάλογη «τριχοτόμηση». Για το δεύτερο κτίριο δεν υπάρχει ασφαλής πρόβλεψη για τον χρόνο αποκατάστασης. Πρόταση του Δήμου για απογευματινή λειτουργία του σχολείου ευλόγως απορρίφθηκε από τους γονείς, ενώ πρόταση του συλλόγου διδασκόντων για χρήση containers, που θα έλυνε αρκετά προβλήματα, απορρίφθηκε από τον Δήμο χωρίς καν να εξεταστεί».
Και περιγράφει για ποιους λόγους η τηλεκπαίδευση συνιστά, όπως σημειώνει, υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενώ απαριθμεί τα πρακτικά προβλήματα που θα προκύψουν:
«Έτσι, προκρίθηκε η «λύση» της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που μπήκε στη ζωή μας λίγο μετά την έναρξη της πανδημίας και λειτουργεί «δια πάσα νόσον». Όμως υπάρχει άραγε κανείς που να αμφισβητεί πλέον το γεγονός ότι η τηλεκπαίδευση συνιστά τραγική υποβάθμιση της μορφωτικής διαδικασίας, αποξένωση των μαθητών από τη σχολική τάξη και αλλοίωση του ρόλου του εκπαιδευτικού;
Τα προβλήματα ωστόσο δεν τελειώνουν εδώ. Η επιστροφή των μαθητών στο σχολείο θα γίνει με όρους συνωστισμού και επικινδυνότητας, επηρεάζοντας και το ΓΕΛ Περάματος. Έτσι, π.χ. αίθουσα για 26 μαθητές θα στεγάζει δύο τμήματα των 24 μαθητών το καθένα, με μία κοινή έξοδο! Δεν θέλουμε να σκεφτόμαστε τι μπορεί να συμβεί στην πιθανή ανάγκη έκτακτης εκκένωσης του κτιρίου. Και τι μάθημα θα γίνεται, όταν δεν θα υπάρχει καθόλου ηχομόνωση; Ποια εποπτικά μέσα για τη διδασκαλία θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν; Κι ούτε λόγος φυσικά για επαρκή αερισμό, ψύξη, θέρμανση και εξασφάλιση συνθηκών αποτρεπτικών για μετάδοση ασθενειών. Πώς κρίνεται, τέλος, λογικό να εξακολουθήσει η λειτουργία του κυλικείου στο δεύτερο, έτι πιο ακατάλληλο, κτίριο; Πάμε κι όπου βγει; Φλέγοντα ερωτήματα που επιβάλλεται να απαντηθούν άμεσα από τους αρμόδιους φορείς.
Αυτές οι τραγελαφικές καταστάσεις, που κάθε πιθανή λύση είναι ένα καινούργιο πρόβλημα, συνιστούν απόρροια της αντιμετώπισης που απολαμβάνει η Παιδεία από την Πολιτεία και κατεξοχήν από την παρούσα κυβέρνηση και μας οδηγούν στα ακόλουθα αιτήματα, για τα οποία δεν θα πάψουμε στιγμή να αγωνιζόμαστε με όλες μας τις δυνάμεις:
Δραστική αύξηση των δαπανών για την Παιδεία. Με το ποσοστό του ΑΕΠ σταθερά κάτω από το 3%, βαίνοντας μειούμενο, είμαστε από τους ουραγούς της ΕΕ.
Δραστική αύξηση των δαπανών για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η οικονομική ασφυξία των Δήμων πρακτικά τούς μετατρέπει σε ιμάντα εντολών της εκάστοτε κυβέρνησης. Ασφαλώς, αυτό δεν στερεί από κάθε δημοτική αρχή την ευθύνη για τις πολιτικές επιλογές της.
Επιστροφή του προϋπάρχοντος θεσμικού πλαισίου και ουσιαστική ενίσχυση των σχολικών επιτροπών. Εγκατάλειψη κάθε ιδέας για οριστική τους κατάργηση. Επιστροφή των εκπροσώπων ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ στις δημοτικές επιτροπές Παιδείας.
Τέλος στην ολέθρια λογική της «συμπίεσης» σε Παιδεία, Υγεία, Υπηρεσίες. Να γίνουν όλες οι απαραίτητες προσλήψεις εκπαιδευτικών, να μην συμβιβαστούμε με τη μετατροπή των παιδιών μας σε «σαρδέλες». Τα αποχαυνωτικά αφηγήματα περί «ψηφιακών επαναστάσεων» και σπουδαίων μεταρρυθμίσεων δεν μπορούν να κρύψουν πια τη ζοφερή εκπαιδευτική πραγματικότητα.
Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στηρίζει αυτονόητα τη σχολική κοινότητα του Περάματος στον αγώνα και την αγωνία τους για πειστικές και άμεσες λύσεις στα προβλήματά τους και όλους τους εκπαιδευτικούς του νομού, ενόψει μιας σχολικής χρονιάς απόλυτα δυσοίωνης, αν περάσουν οι πολιτικές επιλογές που περιγράψαμε».