«Είμαστε η μόνη αδέσμευτη παράταξη στο ΤΕΕ»

Δημοσιεύτηκε στις 31/10/2019 18:13

«Είμαστε η μόνη αδέσμευτη παράταξη στο ΤΕΕ»

Λίγα εικοσιτετράωρα πριν τις επικείμενες εκλογές για την ανάδειξη νέας διοικούσας επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου τμήματος Ανατολικής Κρήτης, η απερχόμενη πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ και εκπρόσωπος της παράταξης ΑΜΑΚ, Ειρήνη Βρέντζου μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα.

Μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν, η κ. Βρέντζου μίλησε και για τις τελευταίες εκλογές του Τεχνικού Επιμελητηρίου που διεξήχθηκαν του 2016 λέγοντας: « Πάντα επηρεάζεται από την πολιτική κατάσταση το Τεχνικό Επιμελητήριο, είναι ένα νομικό πρόσωπο, δημοσίου δικαίου. Οι διαφορές υπάρχουν και μια είναι πολύ σημαντική. Για πρώτη φορά εμείς οι ΑΜΑΚ είμαστε στην διοίκηση και στην προεδρεία του Επιμελητηρίου τον τελευταίο 1,5 χρόνο. Είμαστε μια παράταξη που είναι 19 χρόνια συνεχώς στο Επιμελητήριο, είναι η πρώτη φορά όμως που δεν είμαστε Αντιπολίτευση και είχαμε τα ηνία του ΤΕΕ. Έχει αλλάξει επίσης και η κατάσταση με τους συναδέλφους ως προς τα αιτήματα που έχουν να κάνουν με το επάγγελμα» ενώ συμπλήρωσε η κ. Βρέντζου : «Θεωρώ ότι δώσαμε το στίγμα μας, ανοίξαμε το Επιμελητήριο καταρχάς στους συναδέλφους. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι συνάδελφοι να επιστρέφουν ξανά στο Επιμελητήριο και να μας βάζουν ζητήματα. Σταθήκαμε στο πλευρό τους, στην καθημερινότητα τους. Σταθήκαμε σε όλη την Ανατολική Κρήτη, έγιναν για πρώτη φορά ενημερωτικές εκδηλώσεις σε όλα τα θέματα που μπορούσαμε να σταθούμε και το δεύτερο ήταν να ξαναφέρουμε το ΤΕΕ ξανά στο προσκήνιο. Είχε χάσει ένα μεγάλο μέρος του κύρους του. Προσπαθήσαμε να πάρουμε θέσει και να βοηθήσουμε την κοινωνία να πάρει αποφάσεις. Το ΤΕΕ έχει πολλά να δώσει ακόμη».

«Το Τεχνικό Επιμελητήριο οφείλει να βοηθάει τον κόσμο να αποφασίσει»

Για την θέση του Τεχνικού Επιμελητηρίου για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, μίλησε η κ. Βρέντζου λέγοντας: «Το ΤΕΕ δυστυχώς δεν είχε πάρει θέση, είχε πάρει θέσει με παρατηρήσεις όταν όμως στην πορεία ήρθε η απόφαση για το αεροδρόμιο, από εκεί και μετά δεν πήρε σαφή θέση και δεν συζητήθηκε εκ νέου. Αυτό είναι το αρνητικό γιατί το Επιμελητήριο οφείλει να βάλει την επιστήμη μες τον σχεδιασμό. Με την δική μας προεδρεία και συζητώντας πλέον, θεωρήσαμε σκόπιμο να βάλουμε κάποια ζητήματα που ούτως ή άλλως προκύπτουν, θα πρέπει να όλα τα έργα να περνάνε από μια διαδικασία. Τώρα λοιπόν κι εφόσον θα γίνει εμείς ξανά βάζουμε ζητήματα, ότι εφόσον θα γίνει να γίνει με τον καλύτερο τρόπο, να σκύψουμε εκ νέου και να δούμε τους περιβαλλοντικούς τρόπους τους οποίους  η κοινωνία δεν γνωρίζει και να δούμε το θέμα με τα καύσιμα και τα θέματα των κατοίκων με τις αποζημιώσεις. Αυτό είναι το μείον και οφείλει το Επιμελητήριο να βοηθάει τον κόσμο να αποφασίσει. Δεν έχει νόημα να πούμε να μην γίνει το αεροδρόμιο, βάζουμε παραμέτρους που πρέπει να εξεταστούν και να γίνουν με τον καλύτερο τρόπο. Θα πρέπει η κοινωνία να έχει τα στοιχεία, το Επιμελητήριο έχει την τεχνογνωσία, να πάρει τέτοιου είδους αποφάσεις και οφείλει να βοηθάει την κοινωνία να αποφασίζει».

«Ο ΒΟΑΚ δεν έγινε, γιατί δεν υπήρχε πολιτική βούληση»

«Το Επιμελητήριο έχει σταθερά σχέση η οποία ξεκινάει πάλι σε βάθος χρόνου, είμαστε από τους μόνους φορείς που βάζουν ζητήματα για την στρατηγική μελέτη. Ότι δεν έχει γίνει ΒΟΑΚ και ακόμη το συζητάμε είναι γιατί δεν υπήρχε πολιτική βούληση να γίνει.  Είμασταν η μόνη παράταξη που δεν μπήκε στη διαδικασία να το συζητήσει και είχαμε πει με ανακοίνωση μας ότι δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αν δεν δοθούν τα χρήματα που ζητάμε και δε δίνονται, αν δεν στελεχωθεί με το κατάλληλο προσωπικό και αν δεν έχει μεγαλύτερο ρόλο η Περιφέρεια και δυστυχώς επαληθευτήκαμε. Εμείς ζητούσαμε τις μελέτες και δεν μας τις δίνανε, έχουμε ένα μεγάλο μέρος που δεν έχει μελέτες, υπάρχουν όμως κάποιες. Δεν μπορεί το Επιμελητήριο να είναι εκτός της εικόνας του τι έχουμε. Ο ΒΟΑΚ είναι ένα θέμα που αγανακτούμε και μόνο με τη σκέψη του, είναι ένα έργο που έπρεπε να γίνει εδώ και 40 χρόνια» δήλωσε η κ. Βρέντζου ενώ για τα διόδια τόνισε πως σαν ΑΜΑΚ δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθούν τα διόδια. «Μπορεί να γίνει χωρίς διόδια, οι Κρητικοί έχουν το δικαίωμα να κινούνται στον ΒΟΑΚ. Εφόσον δεν έχουμε τα στοιχεία, για τι χρήματα μιλάμε; Εάν δεν υπάρξει μια παρουσίαση των μελετών που είναι ήδη ώριμες πως κοστολογούμε και προκύπτει ότι δεν υπάρχουν τα χρήματα;».

Οι προτεραιότητες της ΑΜΑΚ

Για τις προτεραιότητες της παράταξης της, μίλησε η κ. Βρέντζου σε περίπτωση που εκλεγεί ξανά λέγοντας: «Πρέπει να λυθούν πολλά. Απίστευτα είναι τα θέματα που πρέπει να λύσει ο μηχανικός γιατί για να κάνει το οτιδήποτε πρέπει να τα δούμε όλα και σε συνδυασμό με την πολυπλοκότητα της νομοθεσίας. Κάθε φορά έχουμε τα πολυνομοσχέδια και αλλάζουμε ένα τμήμα από ένα νόμο, αυτό πραγματικά είναι δύσκολο κι οφείλουμε να σταθούμε στο πλευρό των μηχανικών. Για να μπορεί η Κρήτη, τώρα, να αναπτυχθεί έχουμε το θέμα της ενέργειας που είναι και επίκαιρο, για τους υδρογονάνθρακες, που πάμε και τι γίνεται; Για να τακτοποιηθεί ο δημόσιος χώρο, περισώζουμε ότι μπορούμε να περισώσουμε. Έρχεται η κλιματική αλλαγή, έχουμε πάρα πολύ πλούτο και πολιτισμικό που δυστυχώς δεν τον έχουμε φροντίσει όπως πρέπει και δεν έχουμε δώσει το πλαίσιο της ανάπτυξης που θέλουμε. Η Κρήτη έχει πολλά πλεονεκτήματα και είμαστε εδώ για να τα δούμε όλα αυτά!».

Στις διαφορές της ΑΜΑΚ από τις υπόλοιπες παρατάξεις αναφέρθηκε η κ. Βρέντζου τονίζοντας πως είναι τεράστιες οι διαφορές. «Είμαστε η μόνη παράταξη που είναι αυτόνομη και το έχουμε αποδείξει πολλάκις. Δεν έχουμε κανένα κέντρο εξουσίας είτε κόμματος που να αποφασίζει για εμάς. Αυτό σου δίνει τη δυνατότητα να σκεφτείς και να αποφασίσεις μόνο με γνώμονα το συμφέρον της πολιτείας και των μηχανικών. Δεν σημαίνει ότι όλοι έχουμε τους ίδιους στόχους, όταν έχεις δεσμεύσεις δεν μπορείς να στηρίξεις και πολλά ζητήματα των μηχανικών όταν όμως είσαι αυτόνομος τότε μπορείς να μεταφέρεις τη φωνή της Περιφέρειας».

Ακούστε εδώ την συνέντευξη της κ. Βρέντζου αλλά και όσα είπε για το κτηματολόγιο: