E.Κουκιαδάκης για ΒΟΑΚ: «Μερική υπογειοποίηση χωρίς διόδια εντός πόλης και παράπλευροι δρόμοι αλλιώς οι Δήμοι Ηρακλείου – Μαλεβιζίου να ανατρέψουν δικαστικά τον παράλογο σχεδιασμό»

Δημοσιεύτηκε στις 26/01/2024 17:18

E.Κουκιαδάκης για ΒΟΑΚ: «Μερική υπογειοποίηση χωρίς διόδια εντός πόλης και παράπλευροι δρόμοι αλλιώς οι Δήμοι Ηρακλείου – Μαλεβιζίου να ανατρέψουν δικαστικά τον παράλογο σχεδιασμό»

Για την πραγματοποίηση 3 βασικών αιτημάτων χωρίς να χρειαστεί οι Δήμοι Ηρακλείου – Μαλεβιζίου να ανατρέψουν δικαστικά τον παράλογο σχεδιασμό, έκανε λόγο στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, ο  γνωστός νομικός, πρώην αντιπεριφερειάρχης Ηρακλείου και μέχρι πρότινος επικεφαλής δημοτικής παράταξης Ευριπίδης Κουκιαδάκης, που υποστηρίζει πως απαιτείται, για το νέο ΒΟΑΚ, μερική υπογειοποίηση χωρίς διόδια εντός πόλης και παράπλευροι δρόμοι.

Για τη σύμβαση παραχώρησης της ΤΕΡΝΑ που θα αναλάβει να δημιουργήσει το νέο ΒΟΑΚ ο κ. Κουκιαδάκης ανέφερε πως:  «Θα πρέπει να αισιοδιοξούμε συγκρατημένα, γιατί υπάρχουν πολλά προβλήματα, το μεγάλο ρίσκο δεν είναι από τις προσφυγές των 2 δήμων, όπου εξηγήσαμε ότι δεν  αίτηση αναστολής που να φρενάρει την όλη διαδικασία, εμείς  κάνουμε αίτηση ακυρώσεως της περιβαλλοντικής μελέτης σε ότι αφορά κτήμα του Ηρακλείου και του Μαλεβιζίου, γιατί τέμνει, ιδίως το Ηράκλειο και το καταστρέφει, γιατί το Γάζι, έχει ένα μικρό τμήμα οικιστικά, ανεπτυγμένο από το Νότο ενώ στην περίπτωση του Ηρακλείου, μιλάμε για το μισό Ηράκλειο. Καταλαβαίνετε ότι σε μερικά χρόνια, το εξηγήσει πολλές φορές ότι η πόλη του Ηρακλείου δεν θα κυκλοφορείται. Γι αυτό πρέπει από τώρα, να λύσεις για υπογειοποίηση δρόμων του Ηρακλείου και βασικών δρόμων του Ηρακλείου. Φανταστείτε αν περάσει ως έχει η μελέτη, όπου  από τα δυτικά στα ανατολικά και ανάποδα θα μπορείς να πηγαίνεις, μόνον από την παραλιακή. βλέπουμε το χάλι της παραλιακής, σήμερα, βλέπουμε το χάλι της Παπαναστασίου σήμερα, κι όλων των κόμβων για να φανταστούμε προοπτικά τι θα συμβαίνει σε μερικά χρόνια όταν ο ΒΟΑΚ τεθεί σε κυκλοφορία και με διόδια κι ας λένε το ανάποδο. Πολύ, ελπιδοφόρο ότι άνοιξαν οι προσφορές, διότι η ΤΕΡΝΑ είναι ένας ισχυρός όμιλος, όπως άλλωστε είναι ισχυροί κι οι τρεις που έχουν δώσει προσφορές, θα σεβαστούν όμως τη διαδικασία ή θα κάνουν οι τεχνικές εταιρείες αιτήσεις ακυρώσεως η μία κατά της άλλης γιατί αν γίνει αυτό κι εκεί θα υπάρξει καθυστέρηση. Ένα άκομα πρόβλημα είναι πως το Ταμείο Ταμείο Ανάκαμψης, τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης είναι εν κινδύνω.»

Για την μερική υπογειοποίηση ο κ. Κουκιαδάκης αναφέρει: «Ελπίζω, παρά το ότι δεν είναι η διαγωνιστική διαδικασία, η καλύτερη δυνατή στις περιπτώσεις αυτές πως  θα εκτελέσουν και οι 3 μαζί το έργο τμήμα τμήμα. Μπορεί μάλιστα να έχει γίνει ήδη κι αυτό το deal κι εμείς να μην το γνωρίζουμε . Προτεραιότητα όμως όλων εμάς και προτεραιότητα της Κρήτης, είναι να γίνει το έργο γι αυτό και έχω δηλώσει πως δεν χρειάζονται αναστολές εφόσον θέλουμε διορθώσεις κι όχι καταστροφή. Συμφωνεί με την υπογειοποίηση και ο κ. Υπουργός, το άκουσα από τον κ. Περιφερειάρχη αλλά και εγώ έχω συνομιλήσει με τον Υπουργό και τον Δήμαρχο στο Ηράκλειο και φαίνεται πως ο κ. Ταχαίος έχει αναγνωρίσει ότι ήταν βλακώδες, αυτό που έγινε το να μην αλλάξει η χάραξη και να μην δοθεί λύση. Γιατί κι επισήμως ο ΒΟΑΚ, έχει χαρακτηριστεί κι αστικός δρόμος δεν είναι μόνο Βόρειος Άξονας. Θα πρέπει να κλείσει το ζήτημα συμβιβαστικά δηλαδή να έρθει η κυβέρνηση και ο ανάδοχος, ώστε να χρηματοδοτηθεί το έργο και γι αυτό και προτείναμε, δυόμιση με τρείς χιλιάδες στεγασμένο δρόμο επί 23 Mέτρα  που είναι το φάρδος του δρόμου και που θα αφήνει, 150 – 160 στρέμματα γης, ελεύθερους χώρους για το Ηράκλειο και ένα καλύτερο δρόμο με απαραίτητο όρο χωρίς τα διόδια. Μιλάμε δηλαδή για ένα δρόμο που θα ενώνει υπέργεια τη νότια πλευρά της χώρας που χωρίζεται βόρεια και Νότια. Είναι μερική διχοτόμηση, αλλά δεν είναι ολική.»

Για τη χρηματοδότηση του έργου αλλά και για τα αιτήματα των τοπικών φορέων προς την κυβέρνηση για το νέο ΒΟΑΚ, ο κ. Κουκιαδάκης, ανέφερε πως:  «Σε ότι αφορά την χρηματοδότηση του έργου. Έχουν ανακοινώσει πολύ περισσότερα από όσα μπορούν και αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο εσωτερικό πρόβλημα. Υπάρχει το πρόβλημα με το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά δικό τους να το λύσουν. Δεν είναι δικό μας. Το θέμα είναι η στάση μας, το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου πρέπει να επικαιροποιήσει την απόφασή του και θα κάνω μια επαφή με τον δήμαρχο, τον έχω ενημερώσει έτσι κι αλλιώς,  να επικαιροποιήσει την απόφασή του να επισπευτεί η συζήτηση, να υποβληθεί και νεότερο αίτημα για επίσπευση συζήτησης στο Συμβούλιο Επικρατείας για να βγάλει απόφαση γιατί δεν έχει προσδιοριστεί ακόμα και ενωμένοι άπαντες  βουλευτές, φορείς, παπάδες και στον Υπουργό, όταν θα κατέβει εδώ να του ζητήσουμε να ανακοινώσει την λύση. Υπογειοποίηση μερική, παράπλευροι δρόμοι και δέσμευση ότι δεν θα υπάρχουν διόδια σε εντός πόλεως τμήμα.»


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook