Ε.Κουκιαδάκης για ΒΟΑΚ: «Δεν χρειαζόμαστε πρόθυμους που άλλα να λένε στο Υπουργείο και αλλά τοπικά -Απαιτείται σοβαρά μελετημένη αντιπρόταση»
Τη θέση της υπογειοποίησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης από τα Λινοπεράματα έως και την Αλικαρνασσό, υιοθετεί και η δημοτική παράταξη «Συν.Εργασία» για το Ηράκλειο, με επικεφαλής τον Ευριπίδη Κουκιαδάκη.
O κ. Κουκιαδάκης, μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, υποστήριξε πως η υπογειοποίηση του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτη αποτελεί τη μόνη λύση, που θα βάλει φρένο στα σχέδια της κυβέρνησης για «διχοτόμηση» της πόλης και δεν θα δημιουργήσει αρκετά προβλήματα στο κυκλοφοριακό εντός του αστικού ιστού.
Ανέφερε μάλιστα χαρακτηριστικά, πως: «Δεν χρειαζόμαστε πρόθυμους που άλλα να λένε στο Υπουργείο και αλλά τοπικά, αλλά μια σοβαρά μελετημένη αντιπρόταση από τους φορείς του νησιού. »
Η παράταξη «Συν.Εργασία» για το Ηράκλειο, θεωρεί πως οι βελτιώσεις που έχει σκοπό να κάνει η κυβέρνηση στη λεγόμενη «παράκαμψη Ηράκλειου» όχι μόνο δεν αναβαθμίζουν τον υφιστάμενο οδικό άξονα, αλλά αντίθετα συμβάλλουν στη «διχοτόμηση» της πόλης χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους καν νέες συνθήκες που αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα εντός του Ηρακλείου στο προσεχές μέλλον.
«Αν και δεν κατανοούμε πόθεν και με ποια στοιχεία προέκυψε το «ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΙΚΟΤΕΧΝΙΚΑ ΜΟΝΟΣΗΜΑΝΤΟ» της διατήρησης της υφιστάμενης χάραξης είμαστε βέβαιοι ότι δε θα τρομάξει κανείς από τη «σθεναρή» και «αποφασιστική» στάση μας, ούτε και θα ασχοληθεί οποιοσδήποτε, ούτε και εμείς οι ίδιοι , στο ορατό μέλλον με τις εναλλακτικές προτάσεις μας» αναφέρεται μεταξύ άλλων σε κείμενο της δημοτικής παράταξης όπου και προστίθεται:
«Με την ατεκμηρίωτη αυτή παραδοχή , υιοθετούμε , έχοντας πλήρη γνώση των δεδομένων, την επιβολή διοδίων ακόμη και για τις εντός πόλεως μετακινήσεις μέσω του αστικού αυτού «Αυτοκινητόδρομου» , χωρίς να μπορούμε να δώσουμε εναλλακτικές αδάπανες λύσεις για τις μετακινήσεις αυτές. Χωρίς να υποτιμούμε την επιβολή διοδίων για τις καθημερινές μας μετακινήσεις, θεωρούμε τη ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ , μεγαλύτερο πρόβλημα και μάλιστα χωρίς ορατή λύση το οποίο έχουμε χρέος να αποτρέψουμε».
Η παράταξη ισχυρίζεται επίσης πως δεν υπάρχουν μονοσήμαντες τεχνικές λύσεις, ούτε και άλυτα κατασκευαστικά προβλήματα, πόσο μάλλον για μια περίπτωση όπως αυτή του Ηρακλείου, όπου η λύση που προτείνεται έρχεται απλώς να μεγεθύνει προβλήματα αντί να τα μειώσει.
«Η διατήρηση της υφιστάμενης χάραξης, συμπληρωμένη απλώς με ανώδυνες παρατηρήσεις και προσθήκες αναβάλλει, αν δεν ματαιώνει, την υλοποίηση των οφειλομένων στην Κρήτη μεγάλων έργων, τα οποία εκτιμούμε ότι θα κοστίσουν πολύ περισσότερα αργότερα, χωρίς να υπολογίζεται στο κόστος αυτό, το κόστος της έλλειψης τους» αναφέρεται μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση της παράταξης ενώ στη συνέχεια τονίζονται τα εξής:
« Έχοντας υπόψη ότι τα μεγάλα έργα σχεδιάζονται και μελετώνται ενιαία και ενδεχομένως εκτελούνται τμηματικά, είπαμε και λέμε ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΔΙΧΟΤΟΜΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ αντιπροτείνοντας ως λύση την ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΑ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΙΣΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ. Η λύση αυτή δεν είναι εύκολη ,ιδίως αν ληφθεί υπόψη ότι οι εργασίες θα εκτελούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε πυκνοκατοικημένη περιοχή, με τον υφιστάμενο αυτοκινητόδρομο αναγκαστικά σε λειτουργία, γιατί όπως είναι λογικό δεν μπορεί να διακοπεί πλήρως η κυκλοφορία επ΄ αυτού. Αυτό κατά την άποψη μας, αποτελεί το μεγαλύτερο αλλά όχι άλυτο πρόβλημα της πρότασης αυτής.
Το οικονομικό κόστος του έργου, συγκρινόμενο με το εξ ίσου υψηλό κόστος των προβλεπόμενων μεγάλων τεχνικών έργων, μπορεί να αποδειχθεί χαμηλό, ρεαλιστικό και αντιμετωπίσιμο, αν ληφθεί υπόψη όχι μόνο το κοινωνικό όφελος που θα προκύψει από την επανένωση της πόλης, την ασφαλή διέλευση των οχημάτων χωρίς περιβαλλοντική και οικονομική επιβάρυνση, για την πόλη και τους περιοίκους, και κυρίως την προστιθέμενη αξία για την πόλη από τους ελεύθερους δημόσιους χώρους που εξασφαλίζονται πάνω στις σημερινές πληγές της, από τη λύση αυτή. Από το κόστος του έργου πρέπει να αφαιρεθεί η αξία των ελεύθερων δημοτικών χώρων που δημιουργούνται και μπορούν να αναβαθμίσουν την πόλη αλλά και το εξ ίσου υψηλό κόστος κατασκευής των μη αναγκαίων ανισόπεδων κόμβων μετά την ολοκλήρωση του έργου».