Ε. Βρέντζου: “Στα τυφλά το Ηράκλειο για την στατικότητα και την ασφάλεια των Δημόσιων Κτιρίων”
Η πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Ειρήνη Βρέντζου μέσα από τον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα μίλησε για την σημερινή σεισμική δόνηση που ταρακούνησε την Κρήτη, τα δημόσια επικίνδυνα κτίρια, τον ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο του Καστελίου
Αναφορικά με την σημερινή σεισμική δόνηση η κ. Βρέντζου τόνισε ότι:
“Η δόνηση ήταν ισχυρή, δεν είχαμε ζημιές λόγω του εστιακού βάθους, είχαμε πολλά χρόνια να δούμε σεισμό με επίπεδο ξηράς . Δεν δίνουμε την βαρύτητα που απαιτείται σε σχέση με το σεισμό τόσο στο δημόσιο κομμάτι όσο και από προσωπική μας πλευρά ο κάθε άνθρωπός”.
Το μεγάλο ζήτημα των Δημόσιων κτιρίων
“Το πρόβλημα με τα κτίρια οφείλονται στις ελλείπεις εργασίες συντήρησης και στην έλλειψη μελέτης για παρεμβάσεις στα κτίρια, δεν μιλάμε για κτίρια που δεν έχουν κατασκευαστεί σωστά εξ αρχής”.
“Δεν έχουμε εικόνα για τα δημόσια κτίρια που έχουν ελεγχθεί σε επίπεδο δήμων ως επιμελητήριο” σύμφωνα με την κ. Βρέντζου, μάλιστα πρόσθεσε ότι “οι συντηρήσεις στα δημόσια έργα δυστυχώς δεν συμπεριλαμβάνονται στο κόστος υλοποίησης του δημόσιου έργου με αποτέλεσμα μελλοντικά να κατασκευάζονται χωρίς να υπολογίζουμε το κόστος συντήρησης. Το τεχνικό Επιμελητήριο ζητά να έχει γνώση το τι συμβαίνει για κάθε κτίριο σε επίπεδο Ανατολικής Κρήτης και Ηρακλείου. Πρέπει στα σχέδια μελέτης για τα κτίρια να έχουμε υπολογίσει ακόμα και το πως θα καταρρεύσει ένα κτίριο ώστε να μην κοστίσει μία κατάρρευση κτιρίου ανθρώπινες ζωές”.
“Κάναμε μια καταγραφή με τον Δήμο Ηρακλείου για τα ετοιμόρροπα κτίρια και θα γίνει παρουσίαση αυτής της καταγραφής, αφορά τα κτίρια εντός των τειχών του Ηρακλείου και αφορά τα κτίρια που έχουν πρόσοψη σε δημόσιο χώρο. Το κάθε κτίριο που έχει καταγραφεί δεν σημαίνει ότι θα πέσει και θα καταρρεύσει εξ ολοκλήρου αλλά θα παρουσιαστούν οι βαθμοί κατάρρευσης του κάθε κτιρίου. Ο αριθμός τους ανέρχεται στα 700 κτίρια. Εμείς θέλουμε μέσα από την δημιουργία της πλατφόρμας με τα επικίνδυνα κτίρια να βοηθήσουμε τον Δήμο να ενημερώνει πιο εύκολα τους πολίτες και να ενημερώνεται και ο ίδιος για τα κτίρια που χρειάζεται παρέμβαση και συντήρηση, ώστε να μην είναι επικίνδυνα”.
Αναφορικά με τα διατηρητέα κτίρια η κ. Βρέντζου υπογράμμισε ότι “τα περισσότερα διατηρητέα κτίρια μπορούν να αποτελέσουν κοσμήματα για την Κρήτη, όμως υπάρχει μεγάλη χρονική διαδικασία για να γίνουν παρεμβάσεις στα κτίρια αυτά καθώς απαιτείται και η “γνώμη” της αρχαιολογίας. Αυτά τα κτίρια έχουν μεγάλη αξία όταν διατηρηθούν αλλά χρειάζονται και χρηματοδοτήσεις για τα κτίρια που κοσμούν την πόλη, και πρέπει να υπάρξει σίγουρα κάποιος περιορισμός της γραφειοκρατίας”.
ΒΟΑΚ
“Υπάρχει ένα μεγάλο θέμα για το οδικό δίκτυο της Κρήτης, δυστυχώς δεν υπάρχουν μελέτες, δεν υπάρχει μελέτη κατασκευαστικού σχεδιασμού, είχαμε ζητήσει από τον κ. Σπίρτζη να κάνει παρουσιάσει του σχεδιασμού αλλά δεν έχουμε εικόνα για το έργο, δεν υπάρχει συνολική μελέτη, δεν υπάρχει περιβαλλοντική έγκριση, δεν υπάρχει ένας μπούσουλας για να ξέρουμε τι έχουμε να κάνουμε. Ακούσαμε ότι θα ενισχυθεί ο ΟΑΚ , δεν υπάρχει αρμόδια υπηρεσία για να τρέξει τον ΒΟΑΚ, ζητήσαμε να έχουμε το σχεδιασμό στα χέρια μας η κάποια υπηρεσία αρμόδια για τον ΒΟΑΚ, και περιμένουμε το τι μέλλει γενέσθαι”.
Αεροδρόμιο Καστελίου
“Πολιτική απόφαση να γίνει το αεροδρόμιο στο Καστέλι, έχουν γίνει απαλλοτριώσεις, ωστόσο αυτό που θίξαμε σαν επιμελητήριο είναι το γιατί επιλέχθηκε η συγκεκριμένη περιοχή για να γίνει το αεροδρόμιο. Υπάρχει θέμα με το αεροδρόμιο εδώ στο Ηράκλειο όμως έπρεπε να δούμε που θα γίνει το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Δεν υπάρχει η βασική τεκμηρίωση για την χωροταξική θέση του αεροδρομίου”.