Μαν. Αλεξάκης: Καταδικάζουμε κάθε μορφή βίας και στην εκπαιδευτική κοινότητα
Στην καταγγελία των Διευθυντών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Π.Ε. Ηρακλείου για τη βιαιοπραγία σε βάρος του Διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου Mανώλης Αλεξάκης διευθυντής 3ου λυκείου Ηρακλείου, μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Νίκο Παπαδάκη.
«Είναι αδιανόητο να χειροδικούμε σε βάρος συνανθρώπων μας επειδή διαφωνούμε για κάτι. Το βίαιο περιστατικό εναντίον συναδέλφου εκπαιδευτικού,, εντάσσεται σε όλη αυτή τη λογική που τροφοδοτείται εδώ και ένα μεγάλο διάστημα. Βία, αστυνόμευση, δήθεν ασφάλεια και τάξη! Γι αυτό και επιμένουμε πως στη δημοκρατία υπάρχουν άλλοι δρόμοι, κυρίως εκείνοι του διαλόγου! Η βία φέρνει βία σε όλα τα επίπεδα! Αναπαράγεται σε εφαρμογές αυθαίρετες, όπως τις αντιλαμβάνεται ο καθένας», τονίζει ο διευθυντής του 3ου Λυκείου Ηρακλείου Μανόλης Αλεξάκης
Οι διευθυντές/διευθύντριες σχολικών μονάδων Δευτ/θμιας Εκπαίδευσης Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου, στηρίζουν τον συνάδελφο τους που δέχθηκε επίθεση γονέα εξωσχολικού μαθητή τον οποίο ως όφειλε θέλησε να απομακρύνει από το χώρο του σχολείου και αναφέρουν σύμφωνα με τα όσα αναφέρει κι ο κ. Αλεξάκης πως: «Οι διευθυντές και οι διευθύντριες των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου δηλώνουμε τη συμπαράστασή μας στην δοκιμασία του συναδέλφου διευθυντή του 1ου ΕΠΑΛ Ηρακλείου. Ο συνάδελφος δέχτηκε επίθεση από πολίτη, γονέα εξωσχολικού, τον οποίο ως όφειλε θέλησε να απομακρύνει από το χώρο του σχολείου. Προκειμένου λοιπόν να ανταποκριθεί στα καθήκοντα του, στα οποία πρώτιστο είναι η σωματική ασφάλεια των μαθητών του σχολείου του, έπεσε θύμα βίαιης επίθεσης με αποτέλεσμα να καταλήξει στο νοσοκομείο. Ως εργαζόμενοι και εκπαιδευτικοί καταδικάζουμε τέτοιες πράξεις. Καταδικάζουμε κάθε ενέργεια βίας, που δεν έχει, όπως είναι φυσικό, καμία θέση σε οποιοδήποτε σχολικό χώρο. Οι απειλές και οι μηνύσεις με αυτή ή και με άλλες ανάλογες αφορμές, μας βρίσκουν όλους αντίθετους. Δηλώνουμε πως με κάθε μέσο, αλλά κυρίως με τη δύναμη με την οποία μας τροφοδοτεί το λειτούργημα του εκπαιδευτικού και η πίστη μας σε πανανθρώπινες αξίες και ιδανικά, δε θα επιτρέψουμε να διεισδύσουν στο χώρο του σχολείου παρόμοιες πράξεις και λογικές. Ιδιαίτερα η θέση του διευθυντή σχολικής μονάδας, ως θέση ευθύνης, ταυτίζεται με την προσφορά και τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και την προστασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Το διάστημα της πανδημίας του Κορονοϊού έχουμε γίνει αποδέκτες φαινομένων βίας, λεκτικής αλλά και σωματικής, απειλών από τρίτα άτομα και από γονείς μαθητών μας. Η τήρηση των μέτρων που λαμβάνονται από την Πολιτεία αντιστοιχούν σε υπηρεσιακή υποχρέωση μας. Αποτελούν επιπλέον τον μόνο σύννομο δρόμο προκειμένου να διασφαλιστεί το υπέρτατο αγαθό της δημόσιας υγείας, και στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας. Σε μια ευνομούμενη δημοκρατική πολιτεία καθένας μπορεί να έχει τις απόψεις του, μπορεί με σύννομους τρόπους να διεκδικεί την αλλαγή των νόμων και των εγκυκλίων, μέχρι τότε όμως είναι υποχρεωμένος να τους σέβεται. Σε καμία δε περίπτωση δεν μπορεί να στρέφεται εναντίον ανθρώπων που αγωνίζονται με ευσυνειδησία να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους. Ως εκπαιδευτικοί είμαστε εδώ για να υπερασπιστούμε τη λειτουργία του σχολείου ως ένα θεσμό, όπου η φωνή εκάστου μέλους του μπορεί να εκφραστεί μέσα στο πλαίσιο του σεβασμού και της αξιοπρέπειας. Αυτό διδάσκουμε με λόγια και κυρίως με την καθημερινή μας πράξη και δράση. Για την εκπαιδευτική κοινότητα η βία, κάθε μορφής, δεν έχει θέση σε ένα Δημοκρατικό σχολείο το οποίο υπερασπιζόμαστε και υπηρετούμε. »
Μεταξύ άλλων ο κ. Αλεξάκης θεωρεί πως τα self test στα οποία υποβάλλονται οι μαθητές, διέκοψαν την μεγάλη διασπορά του ιού στα σχολεία, καθώς οι μαθητές υποχρεούνται να κάνουν το τεστ πριν φτάσουν στο σχολείο και σε περίπτωση που βγουν θετικοί δεν θα πρέπει να πάνε. Αυτό δείχνουν και τα στοιχεία επεσήμανε.
Ειδικότερα περίπου 160 σχολεία, τμήματα και σχολικές τάξεις ανέστειλαν τη λειτουργία τους μέχρι το πρωί της Δευτέρας (19/4), ενώ το πρωί της περασμένης Παρασκευής (16/4) αντίστοιχα δεν ξεπερνούσαν τα 79. Σε 29 περιπτώσεις έκλεισαν ολόκληρα σχολικά συγκροτήματα.
Να σημειωθεί ότι οι σχολικές μονάδες σε πλήρη αναστολή αποτελούν το 1,3389% του συνόλου των σχολείων, ενώ τα τμήματα σχολείων σε μερική αναστολή το 0,8267% του συνόλου των τμημάτων.