Δ. Δουλουφάκης: “Κλιμακώνεται η βία αλλά ανύπαρκτοι οι ψυχολόγοι στα σχολεία”
Όλο και χειρότερη γίνεται η κατάσταση με τη βία των ανηλίκων με αλλεπάλληλα περιστατικά και στην Κρήτη και την ανακοίνωση διαδοχικών μέτρων της κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του θέματος πανελλαδικά με αυστηροποίηση των ποινών, τσουχτερά πρόστιμα, ακόμη και προφυλάκιση γονέων.
“Η αυστηροποίηση των ποινών μπορεί να κάνει χειρότερα τα πράγματα”
Όπως σημείωσε μιλώντας στην εκπομπή “Ψιλά Γράμματα” του Politica 89.8 και την Φιλία Σαριδάκη ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Ηρακλείου, Δημήτρης Δουλουφάκης, για τα μέτρα “η σχολική χρονιά κλείνει περίπου δύο εβδομάδες και έχουμε πάρα πολλά περιστατικά βίας και μέσα στα σχολεία και έξω από αυτά , γιατί το ότι συμβαίνει το απόγευμα δεν σημαίνει ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μαθητές. Υπάρχει μια κλιμάκωση σε αυτά τα περιστατικά, άρα αυτό πρέπει να μας προβληματίζει. Η αντιμετώπιση δεν είναι να γίνουμε αυστηρότεροι , η αυστηροποίηση των ποινών δεν αλλάζει κάτι . Ίσα ίσα που μπορεί να κάνει και χειρότερα τα πράγματα“.
Σύμφωνα με τον κ.Δουλουφάκη τα παιδιά καθηλώνονται μπροστά σε υπολογιστές, δεν εκτονώνονται, μαζεύονται σε αγέλες και έχουν γίνουν βίαια εξηγώντας ότι τώρα βλέπουμε τα αποτελέσματα της κρίσης, της πανδημίας και των κοινωνικών προβλημάτων στην ψυχική τους υγεία.
“Οι ψυχολόγοι είναι ανύπαρκτοι στα σχολεία”
Όπως σημείωσε ο κ.Δουλουφάκης η λύση βρίσκεται στην πρόληψη αλλά αντίθετα “οι ψυχολόγοι είναι ανύπαρκτοι” καθώς απαραίτητη είναι η σταθερή παρουσία ψυχολόγου σε κάθε σχολείου και όχι σε εβδομαδιαία βάση και μάλιστα με μετακίνηση σε διαφορετικό σχολείο κάθε χρόνο καθώς δεν μπορεί να αναπτυχθεί σχέση εμπιστοσύνης με τα παιδιά.
Απαραίτητες οι σχολές γονέων
Ουσιαστική πρόταση είναι και η σταθερή λειτουργία σχολών γονέων που θα βοηθούν τους γονείς να διαχειρίζονται τις δυσκολίες στις σχέσεις με τα παιδιά τους αν και όπως σημείωσε “οι γονείς που έχουν προβλήματα δεν παρακολουθούν συνήθως τις συναντήσεις αυτές“.
Επιφυλακτικός εμφανίστηκε ο κ.Δουλουφάκης στην πρόταση τοποθέτησης περισσότερων σχολικών φυλάκων αναφέροντας ότι προτιμότερη είναι η αντιμετώπιση μέσω πρόληψης και των ψυχολόγων στα σχολεία. Σημείωσε δε ότι πλέον τα σχολεία αποτελούν πηγή στρες και όχι συναισθηματικής εκτόνωσης καθώς λείπουν τα μαθήματα που καλλιεργούν την κριτική σκέψη, με θεατρική αγωγή και ομαδικό αθλητισμό.