ΒΟΑΚ: Στην τελική ευθεία για την έναρξη των έργων | Ποιες εταιρείες συμμετέχουν στον πρωτο διαγωνισμό

Δημοσιεύτηκε στις 29/08/2021 08:31

ΒΟΑΚ: Στην τελική ευθεία για την έναρξη των έργων | Ποιες εταιρείες συμμετέχουν στον πρωτο διαγωνισμό

Εν αναμονή της δημοπράτησης 4 μεγάλων οδικών έργων βρίσκονται οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας. Η κατασκευή των έργων αυτών θα τροφοδοτήσει το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των υπογεγραμμένων συμβάσεών τους, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει τα έσοδά τους μέσω των συμβάσεων παραχώρησής τους. Όμως, πέρα από τα οφέλη σε επίπεδο επιχειρηματικών ομίλων, η κατασκευή των νέων οδικών αξόνων αναμένεται να συμβάλει σημαντικά και στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας με τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, ενώ πολλαπλά είναι τα οφέλη για τους πολίτες.

Γρηγορότερες και ασφαλέστερες μετακινήσεις, εξοικονόμηση καυσίμων και μείωση των φθορών των αυτοκινήτων αναμένεται να εξασφαλίσουν για τους οδηγούς τα νέα αυτά οδικά έργα.

Σε πολλές περιπτώσεις ο χρόνος μείωσης της διαδρομής αναμένεται να φτάσει ακόμα και στο μισό, ενώ σημαντική θα είναι και η εξοικονόμηση καυσίμων.

Τα έργα αυτά είναι:

Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
Καλαμάτα-Μεθώνη
Flyover
BOAK

Όπως αναφέρει το ρεπορτάζ του capital.gr, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης αποτελεί ένα υψίστης σημασίας έργο, καθώς με την ολοκλήρωση της κατασκευής του αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση των ατυχημάτων που βαρύνουν τον σημερινό άξονα, ιδίως με θανατηφόρα ατυχήματα και σοβαρούς τραυματισμούς.

Επίσης αναμένεται να επιτευχθεί σημαντική μείωση στον χρόνο των μετακινήσεων μεταξύ των κύριων πόλων του βόρειου μετώπου της Κρήτης στο επιθυμητό επίπεδο, βελτίωση της άνεσης των μετακινήσεων, προσφέροντας καλύτερο και ελκυστικότερο επίπεδο συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης στους χρήστες και επίσης μείωση κόστους μεταφοράς των εμπορευμάτων και προϊόντων στο συνολικό οδικό δίκτυο της Κρήτης, του οποίου αποτελεί τον κορμό.

Σήμερα βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία δύο από τα τρία τμήματα του έργου. Το πρώτο τμήμα από τα Χανιά μέχρι τη Χερσόνησο ως έργο παραχώρησης και το δεύτερο τμήμα από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη ως έργο ΣΔΙΤ.

Στον πρώτο διαγωνισμό συμμετέχουν πέντε σχήματα, ήτοι: Άκτωρ Παραχωρήσεις, Τέρνα, Άβαξ, Vinci, Κ/Ξ Μυτιληναίος-Intertoll, ενώ στο δεύτερο σχήμα οι: Άκτωρ Παραχωρήσεις, Τέρνα, Άβαξ, Κ/Ξ Μυτιληναίος-Intertoll.