ΒΟΑΚ: “Δύσκολο να αποφύγουμε τα διόδια”

Δημοσιεύτηκε στις 03/07/2019 17:22

ΒΟΑΚ: “Δύσκολο να αποφύγουμε τα διόδια”

Ο Γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Καρνέσης αναφέρθηκε στα δύο μεγάλα έργα υποδομών που αφορούν την Κρήτη και δεν είναι άλλα από τον ΒΟΑΚ και το Αεροδρόμιο του Καστελίου, μιλώντας στον Politca 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα,με αφορμή ότι για τον ΒΟΑΚ θα προσληφθούν σύμβουλοι για την Περιβαλλοντική μελέτη και τους διαγωνισμούς του έργου που θα γίνει για τα κομμάτια Ηράκλειο Χερσόνησος και Χερσόνησος Νεάπολη. 

O Γενικός διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Καρνέσης

“Αναμένουμε την Περιβαλλοντική αδειοδότηση για το έργο στον ΒΟΑΚ” τόνισε ο κ. Καρνέσης, μάλιστα συνέχισε ως εξής: “αυτή περιλαμβάνει την αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου, κάτι παρόμοιο  έγινε στον  δρόμο Κόρινθος Πάτρα εφόσον τα δύο έργα παρουσιάζουν ομοιότητες και δυσκολίες. Το ένα έργο αναβάθμισης αφορά το κομμάτι του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως την Χερσόνησο και το άλλο από την Χερσόνησο έως την Νεάπολη. Πρόκειται για κλειστού τύπου αυτοκινητόδρομο με τα 50χλμ να είναι κατασκευασμένα και τα υπόλοιπα πρέπει να υλοποιηθούν και να αναβαθμιστούν”.

Σχετικά με τις Περιβαλλοντικές μελέτες του ΒΟΑΚ υπογράμμισε ότι “θα δοθεί ένας αυτοκινητόδρομος εφάμιλλος του Κόρινθος Πάτρα, με την κατασκευή του να γίνεται σαν πραγματικό χρόνο κατασκευής  τα 5 χρόνια με την  καταστολή χρηματοδότησης να υφίσταται για 3 χρόνια, με μήκος τα 120 χλμ περίπου αντίστοιχο με το Χανιά Ηράκλειο. Ο τρόπος με τον οποίο προχωράμε στην διαδικασία έγκρισης περιβαλλοντικών όρων προχωρά το συντομότερο δυνατόν δεν μπορεί να γίνει πιο άμεσα. Αν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή που αφορά το Υπουργείο Περιβάλλοντος τότε θα κοστολογηθεί το έργο και στην συνέχεια θα δημοπρατηθεί. Θα γίνουν δύο περιβαλλοντικές μελέτες εφόσον πρόκειται για δύο έργα”.

“Δεν έχουμε οριστικοποιήσει το κόστος του έργου, αλλά αυτό που έχει σημειωθεί και είναι σημαντικό ότι χαράχθηκαν τα όρια του ΒΟΑΚ με την εμβέλεια του έργου και το βαθμό δυσκολίας που αντιμετωπίζει είναι δύσκολο να στηριχθεί από τον κρατικό μηχανισμό,πράγμα που σημαίνει πως είναι δύσκολο να μην υπάρξουν διόδια, αυτό που μας απασχολεί από τεχνοκρατικής πλευράς είναι η οριστικοποίηση της τεχνικής λύσης για να προσεγγιστεί το κόστος και τότε θα προχωρήσουμε και θα πούμε με σιγουριά αν υπάρχουν διόδια ή όχι”, υπογράμμισε ο κ. Καρνέσης αναφορικά με το εάν θα μπορεί το έργο να στηριχθεί εξ ολοκλήρου από κρατικά χρήματα και

Κλείνοντας το θέμα του ΒΟΑΚ ο κ. Καρνέσης τόνισε ότι το έργο θα ολοκληρωθεί πριν τα 5 χρόνια πραγματικού χρόνου κατασκευής που χρειάστηκαν για τον δρόμο Κόρινθος Πάτρα εκφράζοντας την εξής άποψη“Πιστεύω ότι ο ΒΟΑΚ θα υλοποιηθεί πιο γρήγορα από τα 5 χρόνια που χρειάστηκαν να κατασκευαστεί ο δρόμος Κόρινθος – Πάτρα καθώς πλέον δεν τίθενται τόσο οικονομικά ζητήματα καθώς η χώρα κινείται καλύτερα σχετικά με την κρίση των προηγούμενων χρόνων”. 

Το 2019 θα ξεκινήσει η κατασκευή του Αεροδρομίου του Καστελίου και έως τέλος του του 19 θα πιστωθούν στους λογαριασμούς τα ποσά που δικαιούνται βάσει των απαλλοτριώσεων

  • Για το αεροδρόμιο Καστελίου περιμένουμε απάντηση από την διεύθυνση της Ευρωπαϊκής επιτροπής για το έργο και να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι από το αρμόδιο Υπουργείο ώστε να γίνει η διαδικασία παραχώρησης του έργου, με τις απαλλοτριώσεις να γίνονται ήδη. Προχωράνε οι αρχαιολογικές έρευνες για την περιοχή για να μην υπάρξει καθυστέρηση, με το έργο να ξεκινά εντός του 2019 όπου σε 5 χρόνια θα έχουμε το Νέο Αεροδρόμιο.
  • Οι αρχαιολογικές έρευνες και πως θα προχωρήσουν βάση χρονοδιαγράμματος είναι το μόνο ζήτημα που μπορεί να με προβληματίσει για την ολοκλήρωση του έργου