Αυτός θα είναι ο νέος Β.Ο.Α.Κ.

Δημοσιεύτηκε στις 26/05/2021 11:32

Αυτός θα είναι ο νέος Β.Ο.Α.Κ.

Έντεκα νέες γέφυρες, επτά κόμβους, πέντε τούνελ- σήραγγες αλλά και νέες χαράξεις για τμήματα του δρόμου προβλέπει η μελέτη για τον νέο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης, σε ότι αφορά το τμήμα από τα Χανιά μέχρι το Ρέθυμνο.

Στα σχέδια που εξασφάλισαν τα “Χ.ν.” και συνοδεύουν την κατατεθείσα Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναμένεται να αναφερθεί εκτενώς κατά την επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει πιθανότητα το Σαββατοκύριακο στα Χανιά ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ειδικότερα μια πρώτη ανάγνωση της μελέτης που ξεκινάει από τη Σούδα και φτάνει μέχρι το Ηράκλειο, για το τμήμα της στο Νομό Χανίων από τη Σούδα ως τον Καβρό Γεωργιούπολης:

• ΓΕΦΥΡΕΣ ΣΤΑ Μ. ΧΩΡΑΦΙΑ Η πρώτη μεγάλη αλλαγή βρίσκεται λίγο πριν τον σημερινό κόμβο των Μεγάλων Χωραφιών με δύο γέφυρες μήκους 260 και 120 μ. Αντίστοιχα , ενώ ακολουθεί και τρίτη γέφυρα μήκους 45 μ. στο ύψος των Απτέρων.

• ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΣΤΟ ΚΑΛΑΜΙ: Πριν το Καλάμι έχουμε την πρώτη πολύ μεγάλη παρέμβαση. Μια διπλή σήραγγα μήκους 1346 μ. το αριστερό της τμήμα και 1330 μ. το δεξιό που περνάει “μέσα” από το βουνό, έτσι ο οδηγός αποφεύγει όλο το δρόμο που περνάει μπροστά από το Καλάμι και το Ιντζεδίν και βγαίνει στην ευθεία προς τον Κοιλιάρη. Στην έξοδο του τούνελ χωροθετείται νέα γέφυρα με 340 και 353 το δεξιό και το αριστερό της τμήμα αντίστοιχα.

• ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ ΣΤΟΝ ΚΟΙΛΙΑΡΗ: Πριν τον σημερινό κόμβο των Καλυβών προβλέπεται νέα διάνοιξη με το δρόμο να κατευθύνεται πιο νότια από το σημερινό, ενώ στο ύψος των Αρμένων προβλέπεται μια σήραγγα τύπου Cut and Cover (Εκσκαφή και Επανεπίχωση, το έδαφος σκάβεται και τοποθετείται εκεί κατασκευή από τσιμέντο συνήθως που έχει πριν διαμορφωθεί ως τούνελ) μήκους 350 μ. Στον Αγ. Ραφαήλ ο νέος ΒΟΑΚ συναντά πάλι το σημερινό δρόμο. Στη συνέχεια προβλέπονται άλλες δύο γέφυρες μήκους 140 μ. και 95 μ. Στο ύψος του κόμβου των Αγίων Πάντων σχεδιάζεται γέφυρα μήκους 84 μ.

• ΣΗΡΑΓΓΕΣ ΣΤΙΣ ΒΡΥΣΣΕΣ: Αρκετά πριν τις Βρύσσες θα κατασκευαστεί σήραγγα τύπου Cut and Cover μήκους 520 μ., ενώ στο ύψος των Βρυσσών θα γίνει σήραγγα μήκους 685 (αριστερό τμήμα) και 555 μ. (δεξιό τμήμα). Μετά τις Βρύσσες στο ύψος της Μάζας θα γίνει γέφυρα μήκους 74 μ.

• ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ ΑΠΟ ΒΡΥΣΣΕΣ ΕΩΣ ΠΕΤΡΕ: Σε ότι αφορά το Νομό Χανίων η μεγαλύτερη αλλαγή εντοπίζεται στο τμήμα από τις Βρύσσες έως και τον Πετρέ και το Ρέθυμνο. Ξεκινάει νέα χάραξη , νότια του υφιστάμενου ΒΟΑΚ με δύο γέφυρας 70 μ. και 110 μ. αντίστοιχα, δύο σταθμοί ξεκούρασης και αναψυχής στο ύψος της λίμνης του Κουρνά, έπειτα Cut and Cover 305 μ. Στο ύψος της παραλίας Κουρνά, γέφυρα 365 μ.
Επίσης στο νομό πλέον Ρεθύμνου στο ύψος της Επισκοπής γίνεται αρχικά τούνελ Cut and Cover 220 μ. και έπειτα σήραγγα δεξιού κλάδου 1480 μ. μέχρι τη γέφυρα του Πετρέ μήκους 225 μ. , ενώ συνεχίζεται νέα σήραγγα 3.150 μ. μέχρι τη γέφυρα του Γερανίου!

haniotika-nea.gr