Από την Γαύδο η τελευταία πράξη του Απερχόμενου Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας

Δημοσιεύτηκε στις 12/09/2019 15:07

Από την Γαύδο η τελευταία πράξη του Απερχόμενου Αντιπεριφερειάρχη Παιδείας

Για την πρώτη μέρα στο σχολείο στο απομακρυσμένο νησί της Γαύδου με τους δύο μόλις μαθητές μίλησε ο απερχόμενος Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Γιάννης Παρασύρης που παρευρέθηκε χθες στον νησί με αφορμή την έναρξη της Νέας σχολικής χρονιάς  στον Politica89,8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη, θίγοντας έπειτα κι από την συναισθηματική φόρτιση που βίωσε χθες τα προβλήματα της εκπαίδευσης στο νησί.

Αναφερόμενος στον χθεσινό αγιασμό που σημειώθηκε στο σχολείο της Γαύδου στον οποίο και παρευρέθηκε αναφέρθηκε στο συναισθηματικό κλίμα φόρτισης και συγκίνησης που υπήρξε στο σχολείο από τους γονείς και τους μόλις δύο μαθητές με αφορμή την συμβολή του κράτους και της Περιφέρειας που προμήθευσε το σχολείο με λογισμικό και διαδραστικό προτζέκτορα με την χρήση των οποίων θα βελτιωθεί το πρόγραμμα μελέτης των μαθητών και θα τους παρέχει μαθήματα Αγγλικών Πληροφορικής και γενικότερα πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό εξ αποστάσεως. “Στον χθεσινό αγιασμό στον οποίο είχα προαποφασίσει ότι θα επισκεφτώ”, σύμφωνα με τον κ. Παρασύρη “βρέθηκαν ακόμα εκτός από τους γονείς και τους δύο μαθητές, ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, η Δήμαρχος της Γαύδου, η Χανιώτισα εκπαιδευτικός που προς τιμήν της θέλησε να διδάξει στο συγκεκριμένο σχολείο καθώς κι ο καθηγητής πληροφορικής που τοποθέτησε τον διαδραστικό προτζέκτορα και το λογισμικό που παρέλαβε το σχολείο από την Περιφέρεια”. Μάλιστα ο κ. Παρασύρης συμπλήρωσε πως με την προμήθεια του εν λόγω σχολείου με το σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο που θα βοηθήσει διαδραστικά στην εκπαίδευση των μαθητών η Περιφέρεια Κρήτης και το Υπουργείο θέλησαν να δείξουν το έμπρακτο ενδιαφέρον τους για την Γαύδο κι αποτελεί μία κίνηση που θα ακολουθήσει ο κ. Αρναουτάκης και για τα υπόλοιπα σχολεία της Περιφέρειας Κρήτης”. 

Συναισθηματικά φορτισμένος κι έντονα χαρούμενος ο κ. Παρασύρης συνεχίζοντας τις δηλώσεις αναφέρει χαρακτηριστικά πως “τα όσα έγιναν χθες στην Γαύδο μου έδωσαν προσωπικά δύναμη να συνεχίσω τόσο εγώ όσο κι οι υπόλοιποι φορείς του νησιού να συνεχίσουμε την κινητοποίηση μας για να βελτιωθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης στην Περιφέρεια Κρήτης. Πρέπει να προτάξουμε το ζήτημα της εκπαίδευσης και να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στις πόλεις και στις απομακρυσμένες περιοχές κι αυτό πρέπει να γίνει μαζικά”.

Ο κ. Παρασύρης ως εκπρόσωπος της Περιφέρειας Κρήτης σχολίασε γενικότερα τα εκπαιδευτικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Κρήτη κάνοντας λόγω για την αρνητική πρωτιά που κατέχει το Ρέθυμνο σε επίπεδο διαρροής μαθητών. “Πρέπει να σταματήσουμε να κλείνουμε τα μάτια στο φαινόμενο της μαθητικής διαρροής ειδικά στο Ρέθυμνο που υπάρχει αυτή η αρνητική πρωτιά γιατί είναι κρίμα οι μαθητές να σταματούν το σχολείο μετά το γυμνάσιο και να μένουν ανεκπαίδευτοι και προς αυτή την κατεύθυνση δεν πρέπει ως πολιτικοί φορείς να περιοριστούμε μόνο στις αρμοδιότητες μας αλλά να φροντίσουμε να υπάρξει ένας σωστός σχεδιασμός και προγραμματισμός που θα πατά σε στέρεες βάσεις με σκοπό τη πάταξη του φαινομένου”. Γι αυτό και θέλησε να επισημάνει πως το ζήτημα της μαθητικής διαρροής δεν περνά απαρατήρητο στην Περιφέρεια η οποία σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης βρίσκεται στην φάση της διερεύνησης και της πραγματοποίησης έρευνας που θα αποδώσει τα πραγματικά αίτια της μαθητικής διαρροής.

Μάλιστα ο κ. Παρασύρης για την βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος στην Περιφέρεια Κρήτης έκανε λόγο για επιτακτική ανάγκη συντήρησης των σχολικών κτιρίων και πρόληψης μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού. Συγκεκριμένα για τις σχολικές δομές ο κ. Παρασύρης υπογραμμίζει πως “χρειάζεται να συντηρηθούν οι υπάρχοντες σχολικές δομές και να δημιουργηθούν ακόμα και νέες με κρατικούς πόρους από το Υπουργείο των Εξωτερικών καθώς η πρόθεση από πλευράς Περιφέρειας είναι υπαρκτοί όμως οι πόροι ανύπαρκτοι. Συμπληρώνοντας για τους εκπαιδευτικούς πως πρέπει να αντιμετωπιστεί το ζήτημα των μόνιμων εκπαιδευτικών καθώς η χώρα μας πλέον στο 45%  του διδάσκοντος προσωπικού στηρίζεται σε αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.Οι άνθρωποι αυτοί  έρχονται από οποιαδήποτε μέρος της Ελλάδας μέσα σε λίγες μέρες για να διδάξουν τα παιδιά μας αποτελούν στυλοβάτες της εκπαίδευσης  και πρέπει να συμβάλλουμε όλοι στην επίλυση των ζητημάτων τους, βοηθώντας τους ακόμα να βρουν στέγαση σε λογικές τιμές”.