Αντιδρούν σε ενδεχόμενο άνοιγμα των σχολειών οι Εκπαιδευτικοί στην Πρωτοβάθμια
Τις ενστάσεις τους για το μέλλον των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε ενδεχόμενο άνοιγμα από την πρώτη Ιουνίου κι έπειτα,εξέφρασαν ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης “Νίκος Καζαντζάκης” Μανώλης Μπελαδάκης.
Υπενθυμίζεται πως σήμερα στις 18:00, θα γίνει αναλυτική ενημέρωση από το υπουργείο Παιδείας για την σταδιακή άρση των μέτρων και το άνοιγμα των σχολείων υπό εντελώς διαφορετικό καθεστώς και απαραίτητα μέτρα προστασίας, ενώ όπως τόνισε κατά το διάγγελμα του και ο Πρωθυπουργός θα ανοίξουν πρώτα τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με τους μαθητές τις Γ λυκείου στις 11 Μαϊού και στις 18 Μαϊου για τις υπόλοιπες τάξεις του λυκείου και τα γυμνάσια. Ενώ την ίδια στιγμή υπάρχει το ενδεχόμενο να ανοίξουν από πρώτη Ιουνίου τα σχολεία της πρωτοβάθμιας, όπως νηπιαγωγεία και δημοτικά, με τους εκπαιδευτικούς να αντιδρούν.
Να σημειωθεί όμως πως το άνοιγμα των σχολείων, θα είναι εντελώς διαφορετικό, καθώς θα υπάρχουν αποστάσεις μεταξύ των μαθητών, αντισηπτικά και μάσκες προστασίας για όλους. Ενώ, ενδεχομένως να καθιερωθεί και η εκ περιτροπής παρουσία των μαθητών στην τάξη καθώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση θα εξακολουθεί να υποστηρίζει παιδιά τα οποία, για ειδικούς λόγους, δεν πρέπει να έρθουν στη τάξη.
Τις ενστάσεις του για ένα ενδεχόμενο άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εξέφρασε και ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος” Γιώργος Μακράκης.
“Τα σχολεία ενδέχεται να ανοίξουν από την πρώτη Ιουνίου υπό προϋποθέσεις. Εμείς θέλουμε να βρεθούμε κοντά στους μαθητές μας, καθώς είναι δύσκολο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να αντικαταστήσει την καθημερινή τριβή μαθητή – εκπαιδευτικού. Ωστόσο ως εκπαιδευτική κοινότητα προβληματιζόμαστε για το πόσο είναι αναγκαίο να ανοίξουν για 20 ημέρες τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εφόσον το μεγαλύτερο μέρος της εκπαιδευτικής ύλης έχει χαθεί κι είναι δύσκολο να καλυφθεί.”
Μάλιστα όπως επεσήμανε ο κ. Μακράκης, υπάρχουν ενστάσεις εκπαιδευτικών για το άνοιγμα των σχολείων της Πρωτοβάθμιας για 20 ημέρες τον Ιούνιο καθώς οι ηλικίες των μαθητών είναι τέτοιες που τους δυσκολεύει να ανταποκριθούν σις συνθήκες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και κυρίως στην χρήση του υλικοτεχνικού εξοπλισμού που απαιτείται.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Μακράκης, τόνισε πως ένα άλλο ζήτημα που τίθεται και πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν σε σχέση με το ενδεχόμενο άνοιγμα των σχολειών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης τον Ιούνιο είναι πως οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή μεταξύ τους παίζοντας με αποτέλεσμα να εγκυμονεί κίνδυνος διασποράς του ιού.
Ακούστε εδώ τις δηλώσεις του κ. Μακράκη:
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης “Νίκος Καζαντζάκης”, Μανώλης Μπελαδάκης, επεσήμανε, πως το άνοιγμα των εκπαιδευτικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρέπει να γίνει οργανωμένα και με τρόπο τέτοιο που να τηρούνται τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας και να μην υπάρξει ενδεχόμενη διασπορά του ιού.
Τόνισε πως τα λειτουργικά κόστη είναι μεγάλα σε περίπτωση που αποφασιστεί να ανοίξουν τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία, ειδικά, αν αποφασιστεί μια γενικευμένη χρήση μάσκας και αντισηπτικών, τα οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν οι εκπαιδευτικοί.
Μάλιστα, δήλωσε πως: ” εφόσον αποφασιστεί να ανοίξουν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας, θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από την πλευρά της κυβέρνησης, πως είναι δύσκολο να τοποθετηθεί σε όλες τις τάξεις το πλέξιγκλας που θα προστατεύει τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό, και να ακολουθηθεί το παράδειγμα της Δανίας. “
Ενώ επεσήμανε πως: ” χρειάζεται να ανοίξουν τα σχολεία της πρωτοβάθμιας, αλλά με ένα καλά οργανωμένο σχέδιο, κι ένα τρόπο που θα μπορούν όλοι οι μαθητές να χρησιμοποιούν εύκολα των απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό, καθώς το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχουν πολλά τέτοια ζητήματα. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που οι εκπαιδευτικοί δεν προχωρούν στην παράδοση νέας ύλης αλλά σε συνεχείς επαναλήψεις. “
Οι εκπαιδευτικοί δηλαδή, φροντίζουν να μην χάσουν την επαφή με το σχολείο οι μαθητές μέσω της επανάληψης, καθώς είναι δύσκολο μέσω της τηλεκπαίδευσης η παράδοση μίας νέας ενότητας να γίνει εύκολα αντιληπτή κατά τον ίδιο τρόπο απ όλους τους μαθητές που την παρακολουθούν.
Ακούστε εδώ τις δηλώσεις του κ. Μπελαδάκη