“Ανοιχτές αλήθειες” από το #openTEE: Τα διόδια είναι αναπόφευκτα

Δημοσιεύτηκε στις 11/10/2019 18:28

“Ανοιχτές αλήθειες” από το #openTEE: Τα διόδια είναι αναπόφευκτα

Λίγο πριν τις εκλογές της 3ης Νοεμβρίου, για την ανάδειξη της νέας Διοικούσας Επιτροπής του Τμήματος Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, ο εκπρόσωπος της παράταξης #openTEE, κ. Γιώργος Ταβερναράκης μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα.

«Έχουμε μπει σε μια διαδικασία όπου με δημοκρατικές διαδικασίες, εκλέξαμε νέα γραμματεία, φτιάξαμε μια νέα ομάδα όπου βγήκε και το όνομα, #openTEE που χαρακτηρίζει την φιλοσοφία και την στρατηγική μας. Είμαστε ανοιχτοί σε ιδέες και προτάσεις και προσπαθούμε να βρούμε σε όλα το βέλτιστο αποτέλεσμα» δήλωσε για την παράταξη του ο κ. Ταβερναράκης ενώ για το Τεχνικό Επιμελητήριο σχολίασε: «Όλοι μας κάνουμε την αυτοκριτική μας, θεωρώ ότι το Επιμελητήριο έχει περάσει διάφορες φάσεις και οι αλλαγές ήταν ραγδαίες οπότε όλοι προσπαθήσαμε να τις ακολουθήσαμε. Ωστόσο, έχει στερήσει από την κοινωνία τις γνώσεις του και την παρεμβατικότητα του η οποία θα έπρεπε να έχει υιοθετηθεί από την πολιτεία. Το έλλειμμα της Κρήτης, είναι κάτι το οποίο βρίσκεται σε μεγάλες αποστάσεις και στο οδικό δίκτυο, και στις υποδομές για την ενέργεια αλλά και για τις υποδομές του αεροδρομίου που βρίσκεται σε εξέλιξη. Για όλα αυτά τα θέματα το Επιμελητήριο θα έπρεπε να δίνει λύσεις και θεωρώ ότι πολλές φορές έπεφτε σε παλινωδία, χωρίς να καταλήγει σε ένα συγκεκριμένο παρεμβατικό λόγο, ο οποίος θα ήταν τεκμηριωμένος και θα μπορούσε να τον παρέχει στους πολίτες».

«Ο ΒΟΑΚ είναι θέμα οδικής ασφάλειας»

Ο ΒΟΑΚ είναι ένας βασικός άξονας ο οποίος θα έδινε την ασφάλεια και την μορφή ενός δρόμο, όπως έχει διαμορφωθεί ο φόρτος της Κρήτης σε σχέση με τον τουρισμό, σύμφωνα με τον κ. Ταβερναράκη. «Δυστυχώς παλινωδίες και πολλές φορές αντιπαραθέσεις δεν κατάφεραν να βγάλουν μια σαφή γνώμη για τον ΒΟΑΚ. Εμείς πριν 1.5 χρόνο φτιάχνοντας την παράταξη αυτή, είχαμε κάνει μια παρέμβαση στον κ. Σπίρτζη όπου βγάλαμε ένα δημοσίευμα και καταθέσαμε την άποψη μας ότι η χάραξη του ΒΟΑΚ θα έπρεπε να γίνει από το Υπουργείο. Ο ΒΟΑΚ είναι θέμα οδικής ασφάλειας. Η οδική ασφάλεια σαφώς εξαρτάται και από την οδική συμπεριφορά, από την κατάσταση των αυτοκινήτων μας. Ο συνδυασμός των υποδομών  σε όλο αυτό το παζλ θα μας αποτρέψει από το να κάνουμε το μοιραίο λάθος. Θα πρέπει η πολιτεία να σκύψει πάνω από το πρόβλημα και να γίνει το έργο επιτέλους. Η Κρήτη παράγει ένα σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ, το έλλειμμα των υποδομών στο οδικό δίκτυο είναι τεράστιο» δήλωσε ο κ. Ταβερναράκης ενώ συμπλήρωσε: «Εμείς προτείναμε ένα οδικό άξονα από το Καστέλι Κισσάμου μέχρι τη Σητεία. Όλα εξαρτώνται και από το χρηματοοικονομικό. Όλα αυτά είναι ένα συνονθύλευμα πραγμάτων το οποίο πρέπει η σημερινή κυβέρνηση να μαζέψει. Οι φόρτοι δεν βγαίνουν, δεν βγαίνουν για τον επενδυτή. Είναι προφανές ότι κάποιος πρέπει να το πληρώσει το έργο, η χώρα δεν μπορεί να μας το παρέχει όμως».

«Τα διόδια είναι αναπόφευκτα»

Το επιθυμητό σύμφωνα με τον κ. Ταβερναράκη είναι να μην πληρώνουμε διόδια. «Πρέπει να βρεθούν τα χρήματα για να κατασκευαστεί ο δρόμος, Κίσσαμος – Σητεία. Από εκεί και πέρα οι φόρτοι θα καθορίσουν τη χρηματοδότηση. Αυτό είναι προφανώς ένα αγκάθι που δεν βγαίνει όλο σε χρήμα, Θεωρούμε ότι το 1,5 δις που θέλει για να κατασκευαστεί αυτό το έργο, είναι χρήματα που η Κρήτη τα δικαιούται. Τα διόδια είναι αναπόφευκτα. Το νούμερο που πρέπει να βγαίνει σε κόστος, δεν βγαίνει, πόσο μάλλον αν το διαχωρίσουμε και στο ποιος θα πληρώνει. Δεν γίνεται να υπάρξει διαχωρισμός, δεν μπορούμε να λέμε «είμαι Κρητικός και γυρίζω σε όλη την Κρήτη».

«Ο ΒΟΑΚ είναι έργο πενταετίας»

Ο ΒΟΑΚ είναι ένα εξαιρετικά μεγάλο έργο όπως τόνισε ο κ. Ταβερναράκης. «Είναι έργο της πενταετίας, θα έχει μεγάλα τεχνικά έργα, το ανάγλυφο της περιοχής είναι δύσκολο  και από πού θα γίνει η χάραξη έχει μεγάλη σημασία και στο κόστος στον χρόνο. Προφανώς επηρεάζονται οι περιοχές, ίσως να χρειαστούμε περισσότερους κόμβους, όλα αυτά θα καθορίσουν και το χρόνο. Πιστεύω στα επόμενα 5 χρόνια θα έχουμε τον ΒΟΑΚ. Προχθές μάθαμε ότι ξεκίνησαν οι εργασίες και για το αεροδρόμιο, αυτή την πύλη εσόδου θα πρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε, για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρχει ο ΒΟΑΚ».

«Η οδική σύνδεση για το νέο αεροδρόμιο δεν έχει οριστεί ακόμη»                                    

«Για το νέο αεροδρόμιο είναι πολλά αυτά που δεν έχουν μπει στην ατζέντα, με την έννοια ότι είναι πλέον δεδομένο. Θα αλλάξει τα μεταφορικά δεδομένα στην περιοχή. Η πρώτη ανησυχία είναι η οδική σύνδεση της οποίας η χάραξη δεν έχει οριστεί ακόμη. Έχουμε την ανησυχία των μεταφορικών δεδομένων, όλα τα λεωφορεία θα πηγαίνουν εκεί, οι πολίτες επίσης,  3 εκ. τουρίστες θα χρησιμοποιούν αυτό το αεροδρόμιο. Αυτό δημιουργεί τις ανησυχίες ότι θα δημιουργηθεί πρόβλημα αν κάποιος κάτσει κάποιος να υπολογίσει τους φόρτους».

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του κ. Ταβερναράκη: