Ανδρ. Βαρβεράκης: Άκαιρο να μπαίνει θέμα τράπεζας θεμάτων

Δημοσιεύτηκε στις 14/01/2021 09:46

Ανδρ. Βαρβεράκης: Άκαιρο να μπαίνει θέμα τράπεζας θεμάτων

Tην πεποίθηση πως είναι άκαιρο να μπαίνει θέμα τράπεζας θεμάτων, ιδιαίτερα αυτή την δύσκολη περίοδο, εξέφρασε μιλώντας στον Politica 89,8 και τον Νίκο Παπαδάκη, ο  πρόεδρος του παραρτήματος Ηρακλείου της Ελληνικής Μαθηματικής εταιρίας Ανδρέας Βαρβεράκης.

Όπως επισημαίνει ο κ. Βαρβεράκης, πρέπει να δοθεί έμφαση στην επαναλειτουργία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, κι έπειτα να εξεταστεί το πως θα δώσουν τα παιδιά εξετάσεις. Ωστόσο, εξέφρασε  την αντίθεση του στην χρησιμοποίηση φέτος της «Τράπεζας θεμάτων» για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α Λυκείου εν μέσω πανδημίας, επισημαίνοντας πως οι πολλαπλές συνέπειες που ενδέχεται να επιφέρουν τυχόν ελλιπείς ή λανθασμένες κατανοήσεις των Μαθηματικών, καθιστά επιτακτική την αυξημένη προσοχή που θα πρέπει να επιδεικνύει το υπουργείο και το ΙΕΠ σε κάθε εκπαιδευτική απόφαση που μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα και αποτελεσματικότητα των εξετάσεων μέσω τράπεζας θεμάτων.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρία

Αρνητική είναι η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στην χρησιμοποίηση φέτος της «Τράπεζας θεμάτων» για τις προαγωγικές εξετάσεις της Α Λυκείου, όπως και σε κάθε επιμονή σε τεστ και εξετάσεις στη διάρκεια της χρονιάς, εν μέσω καραντίνας και τηλεκπαίδευσης.

«Καλούμε τους αρμόδιους παράγοντες να απομακρύνουν σκέψεις για περαιτέρω επιβάρυνση του εξεταστικοκεντρικού χαρακτήρα των σχολικών μαθηματικών, όπως με την επιβολή της τράπεζας θεμάτων ή τον κεντρικό καθορισμό εξεταστέας ύλης και τρόπου διεξαγωγής των προαγωγικών εξετάσεων» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΔΣ της Εταιρείας, που εκφράζει σοβαρούς προβληματισμούς για τις επιπτώσεις  στην εκπαίδευση των μαθητών που μπορεί να έχουν οι πολύπλοκες συνθήκες της πανδημίας και των υγειονομικών περιοριστικών μέτρων.

«Η συνέχιση της σχολικής λειτουργίας ανάμεσα στα χρονικά κενά της φυσικής παρουσίας με τη συμβολή ψηφιακών εφαρμογών  και διαδικτυακών πρακτικών εκπαιδευτικής επικοινωνίας συνιστά ένα αναγκαίο πείραμα χωρίς σχεδιασμό, μια σύνθετη παιδαγωγική διεργασία κατά την οποία η διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών μπορεί να εμπνεύσει, αλλά και να αποθαρρύνει, να προσελκύσει το ενδιαφέρον, αλλά και να απομακρύνει σημαντικό μέρος του μαθητικού πληθυσμού από τους στόχους της μαθηματικής εκπαίδευσης, χωρίς να διαθέτει τα κατάλληλα εργαλεία μέτρησης της κατανόησης των μαθηματικών εννοιών και τεχνικών, ώστε να επανέρχεται για να βελτιώνει την μάθηση για όλες και όλους» αναφέρει σε ανακοίνωση του το ΔΣ της Εταιρείας.

Και συνεχίζει αναφέροντας ότι «το γεγονός της λειτουργικής αξιοποίησης και ενσωματωμένης χρήσης των Μαθηματικών και σε άλλα γνωστικά πεδία, επομένως οι πολλαπλές συνέπειες που ενδέχεται να επιφέρουν τυχόν ελλιπείς ή λανθασμένες κατανοήσεις των Μαθηματικών, καθιστά επιτακτική την αυξημένη προσοχή που θα πρέπει να επιδεικνύει το υπουργείο και το ΙΕΠ σε κάθε εκπαιδευτική απόφαση που μπορεί να επηρεάσει την ποιότητα και αποτελεσματικότητα.

 


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook