Αναστάτωση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Π.Κ.

Δημοσιεύτηκε στις 28/09/2024 15:00

Αναστάτωση στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Π.Κ.

Αυτό συνέβη, καθώς ο Πρόεδρος και η Συνέλευση του Τμήματος αποφάσισαν, από το τρέχον εκπαιδευτικό έτος, να αφαιρέσουν από όλους τους διδάσκοντες της κατηγορίας των Διδακτόρων Μελών Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) την αυτοδύναμη διδασκαλία. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως δεν τους επιτρέπεται να διδάσκουν το γνωστικό τους αντικείμενο. Αυτό σημαίνει, με απλά λόγια, πως, σε ανθρώπους με διδακτορικά, δημοσιεύσεις, διδακτική προϋπηρεσία, διεθνείς συνεργασίες, σε ανθρώπους που «έβαλαν πλάτη» στο Τμήμα τις δύσκολες εποχές  των περιορισμένων πιστώσεων και του covid, σε ανθρώπους, που σύμφωνα με δηλώσεις των φοιτητών είναι παραγωγικοί και υποστηρικτικοί με τους συμφοιτητές τους, δεν επιτρέπεται να διδάσκουν τα μαθήματα που δίδασκαν τόσα χρόνια και είναι εξόχως σημαντικά για την εκπαίδευση των αυριανών δασκάλων. Αλήθεια πώς θα αισθανόταν κάποιος στη θέση τους; Σίγουρα η απαξίωση και η υποτίμηση είναι αισθήματα που μπορούν να περιγράψουν τη συναισθηματική κατάσταση που μπορεί να νιώθει ένας άνθρωπος που αισθάνεται παραγκωνισμένος.

Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες, οι διδάκτορες Ε.ΔΙ.Π. εξέφρασαν την αντίθεσή τους με αυτήν την ξαφνική και αναιτιολόγητη αλλαγή που γι’ αυτούς απαξιώνει την προσφορά τους στο τμήμα και υποβαθμίζει τον ρόλο τους ως ανθρώπων και ως επιστημόνων. Γι’ αυτό και, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, υπέβαλαν και υπόμνημα που συνέταξε κορυφαίος νομικός, προκειμένου να δηλώσουν τεκμηριωμένα την αντίθεσή τους σε αυτήν την αλλαγή και ενημέρωσαν σχετικά τον πρύτανη. Επιπρόσθετα, αρκετοί φοιτητές εκφράζουν την αντίθεσή τους, καθώς η απουσία συγκεκριμένων μαθημάτων και οι όποιες αλλαγές θα έχουν αρνητικές συνέπειες στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος καθώς και στους ίδιους, εφόσον τους στερούν σημαντικά μαθήματα για την εκπαίδευσή τους. Παράλληλα, αυτές οι αλλαγές αποκλείουν  αναιτιολόγητα διδάσκοντες από το διδακτικό έργο που πρόσφεραν, κατά ομολογία φοιτητών, με επιτυχία, και που είναι εύκολο να διασταυρωθεί από τις αξιολογήσεις που τους έκαναν.

Είναι κρίμα, την εποχή που προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε το Brain Drain, τη διαρροή επιστημόνων στο εξωτερικό, την εποχή που πρέπει να κάνουμε ανταγωνιστικά τα δημόσια πανεπιστήμια απέναντι στα ιδιωτικά, να παραγκωνίζονται επιστήμονες, στερώντας τους το διδακτικό έργο που πρόσφεραν για χρόνια με επιτυχία και αναγκάζοντάς τους να εγκαταλείψουν το τμήμα ή το πανεπιστήμιο, για να αναζητήσουν μια καλύτερη τύχη εκτός της νήσου ή στο εξωτερικό…  Μια τέτοια προοπτική δεν ταιριάζει με ένα σύγχρονο και δημοκρατικό πανεπιστήμιο.

GOODNET