«Αν εγκαταλειφθεί ο σημερινός σχεδιασμός του ΒΟΑΚ το έργο δεν θα γίνει με κυβέρνηση την ΝΔ»

Δημοσιεύτηκε στις 11/12/2019 18:03

«Αν εγκαταλειφθεί ο σημερινός σχεδιασμός του ΒΟΑΚ το έργο δεν θα γίνει με κυβέρνηση την ΝΔ»

Για την διεύρυνση του ΣΥΡΙΖΑ και για τον ΒΟΑΚ, μίλησε στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα, ο πρώην Υπουργός Υποδομών, τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία και Βουλευτής, Χρήστος Σπίρτζης.

Για τη διεύρυνση του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Σπίρτζης σχολίασε: «Η γνώμη μου είναι ότι η χρονική περίοδος που διανύουμε σήμερα, δεν έχει να κάνει με το παρελθόν δεν λέω όμως να το ξεχάσουμε. Σήμερα έχουμε να κάνουμε με μια ακραία νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση που πραγματικά αν συνεχίσει την ίδια πολιτική  και αντίληψη, θα είναι πολλά τα πλήγματα που θα υποστεί για πολλοστή φορά ο ελληνικός λαός. Οφείλουμε όλες οι πλευρές, όλα τα πολιτικά ρεύματα της προοδευτικής παράταξης να βρεθούμε κάτω από έναν ενιαίο μαζικό οργανωτικό φορέα να συνθέσουμε τις απόψεις, να συγκροτηθεί μια πλειοψηφική αντίληψη στην κοινωνία και στον προοδευτικό χώρο προκειμένου να αντιμετωπίσουμε και αυτό που ζούμε σήμερα από τις κυβερνητικές πολιτικές της ΝΔ και να συγκροτήσουμε την εναλλακτική κυβερνητική πρόταση για να την εφαρμόσουμε.  Αυτό δεν μπορεί να γίνει με τον προοδευτικό κόσμο και την κυβερνώσα αριστερά αν θέλετε, διαιρεμένη. Αυτό είναι μια αντίληψη που πλέον έχει γίνει συνείδηση από όλα τα ρεύματα, τα στελέχη, τους ανθρώπους που μετέχουν και ανταποκρίνονται στο προσκλητήριο του προέδρου μας Αλέξη Τσίπρα και είναι προφανές ότι μας συνδέουν πολλά. Πιστεύω ότι οι διαφοροποιήσεις είτε ιδεολογικές είτε άλλες είναι δευτερεύουσας σημασίας. Μπορούμε κάτω από ένα δημοκρατικό οργανωτικό φορέα που δεν θα απαξιώνει τα μέλη του, αλλά αξιοποιώντας και το εγχείρημα των νέων τεχνολογιών, να μπορούν να διαμορφώνουν τις θέσεις τους και την στρατηγική τους. Είναι ιστορικό το εγχείρημα, το να μαζέψεις τα τμήματα του προοδευτικού κόσμου είτε αυτά που προέρχονται από τα παλιά κόμματα της παραδοσιακής αριστεράς είτε από τον σοσιαλισμό, για να μπορέσουμε να συνθέσουμε και να αντιμετωπίσουμε τα σύγχρονα προβλήματα και τα σοβαρά θέματα».

Αλλάζοντας θέμα και κλίμα, ο κ. Σπίρτζης τοποθετήθηκε για τον ΒΟΑΚ λέγοντας: «Η δεξιά παραδοσιακά είχε ένα μεγάλο πρόβλημα με την αρχιτεκτονική, είτε αφορά την αρχιτεκτονική ως επιστήμη είτε την αρχιτεκτονική του πώς σχεδιάζεις την πορεία της χώρας. Είναι ένα βασικό πρόβλημα που είχε η συντριπτική παράταξη. Παλιά είχαμε ένα περιοδικό στο ΠΑΣΟΚ, από τις θεωρίες του Μπρέχτ, αυτό το εγκατέλειψε η ΝΔ είναι μόνο θεωρία και βασίζεται στο τρίπτυχο η πολιτική της, επικοινωνία – επικοινωνία και επικοινωνία. Μόνο που επικοινωνία δεν είναι αυτό που έχει ανάγκη η χώρα ή αυτό που έχει ανάγκη η κυβέρνηση. Επικοινωνία χωρίς δρώμενα και συγκεκριμένες δράσεις έχει όρια. Η ΝΔ στο χώρο των υποδομών κινείται σε μια λογική ακύρωσης διαγωνισμών δισεκατομμυρίων, ένα από αυτά είναι και ο ΒΟΑΚ. Έχει σταματήσει και προσπαθεί να σταματήσει έργα που υλοποιούνται, όπως το μετρό της Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι μια πραγματικά ανεξήγητη πολιτική πρακτική. Αν αυτά που διαρρέονται για τον ΒΟΑΚ, υλοποιηθούν  ή ακυρωθούν οι διαγωνισμοί, αν συνδεθεί ο ΒΟΑΚ από το Καστέλλι Χανίων μέχρι την Σητεία και το συνδέσουν και με την Αττική Οδό, πιστεύω ότι είναι ένα θέμα που δεν αφορά την ΝΔ αλλά την επόμενη κυβέρνηση».

«Αν εγκαταλειφθεί αυτό το μοντέλο, που έχουμε προετοιμάσει εμείς προκειμένου να γίνει αυτοκινητόδρομος και θέλουν να το συνδέσουν και με την Αττική Οδό, αυτό σημαίνει αρκετές και χρονοβόρες τεχνογνωμικές μελέτες, πολύ μεγάλες διαπραγματεύσεις και με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να εκδοθούν θέματα κρατικών ενισχύσεων κλπ. Που είναι πραγματικά μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία και αν θέλετε την γνώμη μου είναι και αμφίβολο και αν θα εγκριθεί γιατί έχουν αλλάξει οι κανονισμοί και οι όροι χρηματοδότησης είτε από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων είτε από τις αγροτικές τράπεζες είτε από το ΕΣΠΑ αλλά είναι και αμφίβολο αν θα πάρει έγκριση κάποιος που θα επιχειρήσει τέτοιο πράγμα για να γίνει αυτοκινητόδρομος. Δηλαδή να έχουμε δύο λωρίδες τουλάχιστον με διαχωριστική νησίδα. Αυτά είναι γνωστά σε όσους είναι στο χώρο. Από εκεί και πέρα να δούμε τι θα κάνει η κυβέρνηση, εμείς απλά δηλώνουμε απογοητευμένοι από τον τρόπο που η ΝΔ χειρίζεται τις υποδομές, από τον τρόπο που επανερχόμαστε στο παλιό μοντέλο των αποσπασματικών υποδομών, της ακύρωσης του εθνικού στρατηγικού σχεδίου μεταφορών και υποδομών που είχε εγκριθεί κι από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα ώστε η χώρα να αναβαθμιστεί και όσον αφορά τις κοινωνικές ανάγκες αλλά και όσον αφορά τις μεταφορές και τις υποδομές» δήλωσε ο κ. Σπίρτζης στον Politica 89.8 και στον Χρήστο Κώνστα.

Ακούστε εδώ όλη τη συνέντευξη του κ. Σπίρτζη: