Αγαπάκης: Ο Θεσμικός ρόλος του ΤΕΕ/ΤΑΚ τα τελευταία χρόνια έχει ατονίσει

Δημοσιεύτηκε στις 01/11/2019 13:16

Αγαπάκης: Ο Θεσμικός ρόλος του ΤΕΕ/ΤΑΚ τα τελευταία χρόνια έχει ατονίσει

Για τις εκλογές που θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 3 Νοεμβρίου στο ΤΕΕ/ΤΑΚ στις οποίες μετέχει ως υποψήφιος για 5η συνεχόμενη χρονιά με την παράταξη της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών (ΔΚΜ) μίλησε στον Politica 89.8 και την Αντιγόνη Ανδρεάκη, ο Διευθυντής συγκοινωνιακών έργων στον ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης. 

“Χρειάζεται η σαφής θέση του ΤΕΕ/ΤΑΚ που δεν υπήρξε τα προηγούμενα χρόνια στα μεγάλα έργα ώστε να συνδιαμορφωθεί ένα μεγάλο τεχνικό αντικείμενο και γι αυτήν θα αγωνιστούμε”, ανέφερε ο κ. Αγαπάκης. Τα τελευταία χρόνια το ΤΕΕ/ΤΑΚ, πήρε σοβαρές θέσεις σε ζητήματα φορολογικά και εργασιακά, αλλά δεν είχε σαφή θέση στα μεγάλα τεχνικά έργα όπως τον ΒΟΑΚ και το αεροδρόμιο Καστελίου.

“Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια το ΤΕΕ/ΤΑΚ δεν πήρε θέση στα κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τα μεγάλα έργα στο νησί. “

“Για να αναβαθμιστεί ο ρόλος του ΤΕΕ/ΤΑΚ χρειάζεται η σύνθεση τεχνικών απόψεων έξω από τις πολιτικές παρατάξεις του Επιμελητηρίου,  χρειάζεται η ΔΚΜ και οι θέσεις της να ενισχυθούν όσο γίνεται περισσότερο, καθώς ως παράταξη, αν και είχε εκλεγεί ως δεύτερη δύναμη στην τελευταία εκλογική αναμέτρηση, δεν μετείχε στα διοικητικά όργανα και αυτό ήταν λάθος. Η σύνθεση στον τεχνικό σύμβουλο της Πολιτείας που ακούει στο όνομα ΤΕΕ/ΤΑΚ και είναι απαραίτητη από όλους εφόσον είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί αυτοδυναμία σε ένα απολύτως αναλογικό εκλογικό σύστημα.”

Αναφερόμενος στον BOAK, o κ. Αγαπάκης ανέφερε πως αποτελεί ένα μεγάλο έργο αρκετά κοστοβόρο, για το οποίο χρειάζεται να χωροθετηθεί, να εκδοθούν οι περιβαλλοντικοί όροι που απαιτούνται και να βρεθεί ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου, κάτι που κάνει τις εργασίες να ξεκινούν σε τουλάχιστον ένα χρόνο.

Πιο αναλυτικά, ο κ. Αγαπάκης επεσήμανε πως:

Αυτή την στιγμή αναμένουμε την έκδοση αρχιτεκτονικής του ΒΟΑΚ, η οποία θα προβλέπει την συνολική κι όχι την τμηματική κατασκευή του έργου σύμφωνα και με το Υπουργείο. “Το “κλειδί της αρχιτεκτονικής του ΒΟΑΚ” όμως βρίσκεται στους τρόπους εύρεσης χρηματοδότησης του έργου.Για να χρηματοδοτηθεί το έργο απαιτείται συγχρηματοδότηση από άλλα έργα που στα οποία έχει υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης. Για να βρεθεί το 1,5 δις ευρώ που απαιτείται, χρειάζεται να γίνει η συγχρηματοδότηση από την Ολύμπια Οδό που εφόσον δεν επαρκεί καθώς, από εκεί μπορεί να χρηματοδοτηθεί με το 80% των διοδίων δηλαδή 80 εκ ευρώ το χρόνο κι εφόσον  τα διόδια ακόμα και στον ΒΟΑΚ δεν θα μπορούν από μόνα τους μαζί με την συγχρηματοδότηση της Ολύμπιας οδού να δώσουν τα απαιτούμενα έσοδα, πιστεύω πως θα χρειαστεί η συγχρηματοδότηση της Αττικής οδού, της οποίας η σύμβαση λήγει το 2024.  Δηλώνω κατηγορηματικά ότι ο ΒΟΑΚ δεν θα αποτελεί ένα δημόσιο έργο, θα πρέπει να γίνει σύμβαση παραχώρησης με συγχρηματοδότηση έργου από άλλα έργα αντίστοιχα, εφόσον δεν υπάρχουν χρήματα για την κατασκευή του μέσω  ΕΣΠΑ.”

Ακούστε εδώ ολόκληρη την συνέντευξη του Διευθυντή Συγκοινωνιακών έργων του ΟΑΚ Γιώργου Αγαπάκη στον Politica 89.8: