Στο Δημοτικό Συμβούλιο το μέλλον του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης”

Δημοσιεύτηκε στις 05/02/2020 18:34

Στο Δημοτικό Συμβούλιο το μέλλον του αεροδρομίου “Ν. Καζαντζάκης”

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου, ανακοίνωσε πως θα πραγματοποιήσει διαβούλευση με τη συμμετοχή όσο το δυνατόν περισσότερων φορέων του Ηρακλείου, για το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”.

Μάλιστα στη συνεδρίαση  έδωσε το παρών τόσο ο βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ηγουμενίδης αλλά και ο Αντιπρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΑΚ Γιώργος Ταβερναράκης.

 

Β. Λαμπρινός: “Θέλουμε ενεργό και ρόλο συναπόφασης για το “Ν. Καζαντζάκης”

“Από το 2015 είχαμε εκπονήσει μελέτη που προσδιόριζε τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής που περιλαμβάνεται στον Δήμο Ηρακλείου” τόνισε ο Δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός. “Περιμένουμε το σχέδιο ολοκληρωμένων παρεμβάσεων. Σε αυτά αναλύθηκε η περιοχή της Αλικαρνασσού και προετοιμαζόμασταν για την μετά αεροδρομίου Καστελίου εποχή. Ετοιμάζαμε το έδαφος για το πως θα αξιοποιήσουμε το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Το χωρικό σχέδιο που προτείνουμε να εκπονηθεί δεν θα αφορά μόνο το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης” αλλά ολόκληρη την κοινότητα της Αλικαρνασσού”.

Όσον αφορά την δανειακή σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ο Δήμαρχος τόνισε πως “μέχρι χθες δεν ήμασταν ενήμεροι”.  “Διαβεβαιώθηκα πως η οικονομική βιωσιμότητα του αεροδρομίου Καστελίου σχετίζεται άμεσα με το αεροδρόμιο “Νίκος Καζαντζάκης”. Η τράπεζα εκεί που είναι το “Καζαντζάκης”, ζητά να μην ξαναγίνει ποτέ αεροδρόμιο. Ούτε πολιτικό ούτε ως στρατιωτικό” τόνισε ο Δήμαρχος Ηρακλείου ενώ ακόμη πρόσθεσε: “Η τράπεζα ζητά την εξεύρεση επενδυτή”.

“Το δικό μας ειδικό χωρικό σχέδιο για την περιοχή θα γίνει εθνικό” ανέφερε ο κ. Λαμπρινός ενώ συμπλήρωσε: “Δεν είναι δυσβάσταχτοι οι όροι της σύμβασης για το Δήμο. Υπό τον όρο όμως, πως τόσο εγώ όσο και ο Περιφερειάρχης θα είμαστε παρόντες σε κάθε βήμα ως προς την εξέλιξη του έργου. Θέλουμε ενεργό και ρόλο συναπόφασης και για το συγκεκριμένο έργο. Ήταν λάθος από πλευράς κυβέρνησης που δεν μας ενημέρωσε νωρίτερα για τους όρους σύμβασης με την ΕΤΕπ”.

Απαντώντας στην ερώτηση του Δημοτικού Συμβούλου της παράταξης “Ενεργοί Πολίτες” κ. Τσατσάκη, ο Δήμαρχος είπε: Δεν είναι ούτε υποθήκη το αεροδρόμιο ούτε εκποίηση. Είναι οι όροι μιας συμφωνίας αξιοποίησης από πλευράς ΕΤΕπ και ελληνικού κράτους. Η σύμβαση αυτή μας είπαν πως είχε υπογραφεί από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Οι όροι της τράπεζες είναι μεταξύ αυτής και του κράτους. Να φέρουμε ένα χωρικό σχέδιο που θα ικανοποιεί τις ανάγκες του Δήμου και των δημοτών του. Εμείς διαπραγματευόμαστε αποκλειστικά και μόνο με την κυβέρνηση, η κυβέρνηση διαπραγματεύεται με την ΕΤΕπ. Ο Δήμος άλλωστε στο χώρο είναι συνιδιοκτήτης”.

Κατά πόσο μπορεί να επηρεαστεί το αεροδρόμιο Ηρακλείου, όπως με την βάση των Γουρνών που δίχασε πρόσφατα το Περιφερειακό Συμβούλιο” ρώτησε ο Ευριπίδης Κουκιαδάκης.

Δέσμευση πως θα είναι ενήμεροι για οτιδήποτε γίνει στην περιοχή της Αλικαρνασσού, ζήτησε ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Αλικαρνασσού, Αντώνης Σεκέρης.

Ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Ηγουμενίδης

Ν. Ηγουμενίδης: “Απαράδεκτο ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης να επισκέπτονται το Υπουργείο για να ενημερωθούν”

“Απαράδεκτο ο Δήμαρχος και ο Περιφερειάρχης να επισκέπτονται το Υπουργείο για να ενημερωθούν” τόνισε ο Βουλευτής Ηρακλείου του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Ηγουμενίδης. “Όταν συζητήθηκε η σύμβαση για το Καστέλι, ήμουν εισηγητής εγώ και από την πλευρά της Νέας Δημοκρατίας ο κ. Καραμανλής ο νυν Υπουργός. Να μην γίνει το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης” ένα νέο Ελληνικό”.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Ηγουμενίδη, “ήταν πολιτική άποψη να μην παραστεί στην συμφωνία ο Δήμος και η Περιφέρεια, όπως δήλωσε ο κ. Καραμανλής. Έχω καταθέσει ερώτηση στους θεσμικούς φορείς”.

Γ. Κουράκης: “Χρειάζεται να βοηθήσουμε την αποκατάσταση υποδομών του Δήμου Μινώα Πεδιάδος”

“Θα μπορούσε να γίνει η συζήτηση νωρίτερα” τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης Γιάννης Κουράκης. “Ως παράταξη είχαμε τοποθετηθεί τον Δεκέμβριο του 2019, γιατί τότε υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ του ελληνικού κράτους και της αναδόχου εταιρίας. Το ελληνικό Δημόσιο θεωρεί πως έχει στα χέρια του 3.5 χιλ στρέμματα. Μετά από αρκετό καιρό η σύμβαση επικυρώθηκε από την ελληνική Βουλή πλην του ΚΚΕ για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Είχε προτείνει μελέτη για να διασφαλιστεί η βιώσιμη αστική ανάπτυξη προς όφελος των κατοίκων της Αλικαρνασσού. Ο Πρωθυπουργός υπογράφει το Σάββατο γιατί έπρεπε να υλοποιηθεί το 5% του έργου του αεροδρομίου Καστελίου. Χρειάζεται να βοηθήσουμε την αποκατάσταση υποδομών του Δήμου Μινώα Πεδιάδος και πρέπει να τους στηρίξουμε και έπειτα να δούμε την συνολική λειτουργία του νέου αεροδρομίου. Πρέπει να ζητήσετε συνάντηση και ενημέρωση με την ομάδα εργασίας του αεροδρομίου Ηρακλείου”.

Μάλιστα ο κ. Κουράκης ζήτησε εξηγήσεις από τον Δήμαρχο Ηρακλείου για το ειδικό χωρικό σχέδιο της Αλικαρνασσού.

“Να ξεκαθαριστεί ποιος είναι αρμόδιος για το τοπικό χωρικό σχέδιο και τι θα εντάξουμε για το χωρικό της Αλικαρνασσού” σημείωσε ο κ. Κουράκης. “Και εφόσον στο χωρικό υπάρχουν και περιοχές που ιδιοκτήτες είναι το κράτος να υπάρχει συνεννόηση με το κράτος.  Θα στηρίξουμε αλλά πρέπει να υπάρξει σχεδιασμός με αρχές και αυτές τις αρχές θέλουμε να βάλουμε ως Δήμος, και αυτό να μας πείτε σήμερα”.

“Προτείνουμε να εντάσσεται στην φυσιογνωμία της περιοχής και να εναρμονίζεται με το ανάγλυφο. Να υπάρχει παράκτιο μέτωπο και βλάστηση και άρση των ζητημάτων που υποβαθμίζουν την περιοχή. Όπως  την απομάκρυνση των φυλακών από την περιοχή” τόνισε ο πρόεδρος της ΠΕΔ Κρήτης ενώ συμπλήρωσε: “Να ενταχθούν αυτά που προτείνουμε στο νέο ΕΣΠΑ 2021 – 2027, όχι στο Νέο Ελληνικό ή στην Βάση Γουρνών. Να πάρουμε αποφάσεις από κοινού για το σχέδιο αυτό”.

Ηλ. Λυγερός: “Να παίξει καθοριστικό ρόλο ο Δήμος Ηρακλείου για το “Ν. Καζαντζάκης”

“Πέντε χρόνια και δεν συζητήθηκε ποτέ το πρόβλημα του αεροδρομίου Ηρακλείου. Να παίξει καθοριστικό ρόλο ο Δήμος Ηρακλείου, για το “Ν. Καζαντζάκης”. Δεν θέλουν όλοι το ίδιο αποτέλεσμα για την αξιοποίηση της περιοχής” τόνισε ο επικεφαλής της παράταξης “Ηράκλειο Ενεργοί Πολίτες” Ηλίας Λυγερός.

Αιχμές προς την κυβέρνηση άφησε ο Ηλίας Λυγερός, για τους λόγους μη ενημέρωσης των φορέων για το αεροδρόμιο Ηρακλείου. “Η αιρετή Αυτοδιοίκηση είναι απούσα από τις ομάδες εργασίας που έχει δημιουργήσει για το “Ν. Καζαντζάκης” η κυβέρνηση. Δεν γίνεται να παραμερίζεται η γνώμη των δημοτών και των οργάνων της Αυτοδιοίκησης. Ειδικό χωρικό σχέδιο αφουγκραζόμενο την τοπική κοινωνία. Ένα σχέδιο που να συζητήσουμε από κοινού, χωρίς να αφήσουμε το χρόνο να περάσει”.

Γ. Σισαμάκης: “Εκφράζουμε την ικανοποίηση μας για την διαβεβαίωση του Υπουργού, πως θα έχει συμμέτοχο τον Δήμο σε κάθε εξέλιξη”

Παίρνοντας τον λόγο ο Αντιδήμαρχος Αγροτικής Ανάπτυξης και Υπεύθυνος των Κοινοτήτων του Δήμου Ηρακλείου Γιώργος Σισαμάκης, τόνισε: “Εκφράζουμε την ικανοποίηση μας για την διαβεβαίωση του Υπουργού που δεσμεύτηκε πως θα έχει συμμέτοχο τον Δήμο σε κάθε εξέλιξη ως προς το έργο του αεροδρομίου Ηρακλείου. Πρέπει να μετέχουν οι φορείς και η τοπική κοινότητα της Νέας Αλικαρνασσού, στην αξιοποίηση του “Ν. Καζαντζάκης” και στο χωρικό σχέδιο. Πρέπει το σχέδιο να περιλαμβάνει ενοποίηση ολόκληρου του παραλιακού μετώπου. Δηλαδή Αλικαρνασσό με Ηράκλειο και Ηράκλειο με Μαλεβίζι. Είμαστε ικανοποιημένοι μετά από 17 χρόνια που ακούμε για ειδικό χωρικό σχέδιο στην Αλικαρνασσό, και ειδικά εφόσον το σχέδιο περιλαμβάνει και αξιοποίηση του “Ν. Καζαντζάκης”. 

Μάλιστα, όπως σημείωσε ο κ. Σισαμάκης “θέλουμε την περιβαλλοντική διάσταση να περιλαμβάνεται στο σχέδιο”. “Να σχεδιαστεί η Μαρίνα του Ηρακλείου από την περιοχή που βρίσκεται το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Καλό είναι να δούμε την χωροθέτηση Μαρίνας. Μας ενδιαφέρει να γίνει ένας πνεύμονας πρασίνου, μας ενδιαφέρει ένα πολιτιστικό κέντρο. Μας ενδιαφέρει ένα διοικητικό κέντρο στην Αλικαρνασσό και το είχαμε πει και προεκλογικά. Να μετέχουμε αποφασιστικά όλοι ως φορείς και να θέσουμε ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα, για να μην υπάρξουν καθυστερήσεις”.

Δ. Βρύσαλης: “Ο Δήμαρχος παίρνει τη θέση της κυβέρνησης”

Ο Δήμαρχος παίρνει τη θέση της Κυβέρνησης, μια θέση υπέρ του κεφαλαίου και της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας” ανέφερε ο επικεφαλής της παράταξης της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Δημήτρης Βρύσαλης. “Κανείς δεν θα υπολογίσει την γνώμη του Δήμου, δεν χρειάζεται να δημιουργούνται αυταπάτες. Αγωνιστική διεκδίκηση των δικαιωμάτων των ανθρώπων, άλλη μια μορφή ιδιωτικοποίησης. Θα εκμεταλλευτούν την περιοχή μεγάλοι επιχειρηματίες και αυτή την ανάπτυξη οραματίζεστε κι εσείς σήμερα στηρίζοντας τους”.

“Να αποδοθεί ο χώρος στους δημότες, αυτό θα διεκδικήσουμε” σημείωσε ο κ. Βρύσαλης. “Όχι στην συσσώρευση του πλούτου των λίγων και των επιχειρηματιών που θέλουν να εκμεταλλευτούν τον χώρο του αεροδρομίου. Είμαστε απέναντι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης και στον σχεδιασμό της Δημοτικής Αρχής”.

Ευρ. Κουκιαδάκης: “Είμαστε ευτυχισμένοι ως Αλικαρνασσώτες που φεύγει το αεροδρόμιο από την Αλικαρνασσό”

Παίρνοντας τον λόγο ο Ευριπίδης Κουκιαδάκης, τόνισε πως “είμαστε ευτυχισμένοι ως Αλικαρνασσώτες που φεύγει το αεροδρόμιο από την Αλικαρνασσό”. “Να καλυφθεί το κενό στο επιχειρησιακό κομμάτι, δηλαδή να συζητήσουμε την ενότητα ολόκληρης της πόλης και την ανάπτυξη. Πέραν της αναβάθμισης της Αλικαρνασσού, που πρέπει να θεωρηθεί δεδομένη, χρειάζεται να εξετάσουμε νέα πρόσβαση στον ΒΟΑΚ. Το χωροταξικό θα μας δείξει το τι θα κάνουμε για το Ηράκλειο της επόμενης 50ετίας. Το χρονοδιάγραμμα για να πάρει η ΕΤΕπ τα λεφτά της είναι ιδιαίτερα σημαντικό, γιατί θα μας υποχρεώσει να σχεδιάσουμε με έξυπνο τρόπο προτάσεις και σχέδιο. Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι, μιλώντας όμως για το Ηράκλειο ως σύνολο”. 

“Πρέπει γρήγορα να αξιοποιήσουμε το χώρο του αεροδρομίου πατώντας στους όρους σύμβασης της ΕΤΕπ με την κεντρική πολιτεία” τόνισε ο κ. Κουκιαδάκης ενώ ζήτησε διαπαραταξιακή για την αξιοποίηση του ειδικού σχεδίου για την Αλικαρνασσό και το αεροδρόμιο “Ν. Καζαντζάκης”.

Π. Ινιωτάκης: “Να γίνει ομάδα εργασίας από τον Δήμο”

Ο επικεφαλής της παράταξης “Συν+Πραξή Δημοτών Ηρακλείου” Πέτρος Ινιωτάκης, ανέφερε: “Χρειάζεται να συζητάμε και να έχουμε ενεργό ρόλο στην αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου. Ωστόσο υπάρχουν κίνδυνοι να μείνουμε παρατηρητές των εξελίξεων. Μπορεί να έχουμε νέο Ελληνικό και νέα Βάση Γουρνών στην περιοχή του αεροδρομίου και της Αλικαρνασσού, αν δεν βρούμε λύσεις και δεν εκφράσουμε την φωνή μας στις εξελίξεις. Η απόφαση μεταφοράς του αεροδρομίου είναι πολύ σωστή. Ωστόσο πρέπει άμεσα να συζητήσουμε τι θα συμβεί στην περιοχή του αεροδρομίου και στην περιοχή της Αλικαρνασσού” ενώ συμπληρώνοντας ο κ. Ινιωτάκης έθεσε κάποιες από τις προτάσεις του λέγοντας: “Να γίνει ομάδα εργασίας από τον Δήμο. Στην οποία να μετέχει και εκπρόσωπος της κοινότητας της Αλικαρνασσού. Να έχει πράσινο, ένα νέο διοικητήριο, όλες οι υπηρεσίες του Δήμου και της Περιφέρειας να μεταφερθούν στο αεροδρόμιο Ηρακλείου. Να βάλουμε στο παιχνίδι και το Επιμελητήριο που αποτελεί σύμβουλο της πολιτείας. Να υπάρχει ενημέρωση για την πορεία και εξέλιξη του έργου, από πλευράς πολιτείας για το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Να συνδεθούν όλες οι περιοχές του Ηρακλείου με τον ΒΟΑΚ, για να έχουν ταχεία πρόσβαση, στο δρόμο που θα οδηγεί στο Καστέλι”.

Ε. Σχοιναράκη – Ηλιάκη: “Είναι ιδανική ευκαιρία αυτή που μας παρουσιάζεται”

“Μεγάλη ευκαιρία για συμπόνοια με κοινό στόχο που θα φέρει την ανάπτυξη του ανατολικού μετώπου του Ηρακλείου. Δυναμική επιτροπή σε πολιτικό επίπεδο με τεχνοκράτες που συμβαδίζουν, ώστε η όποια συνεργασία με την ΕΤΕπ και την κυβέρνηση. Να διαμορφωθεί ένας τόπος που θα παράξει πλούτο και κατ’ επέκταση ανάπτυξη. Είναι ιδανική ευκαιρία αυτή που μας παρουσιάζεται και τα Επιμελητήρια θα έπρεπε να έχουν ετοιμάσει ήδη πρόταση γι’ αυτό” σχολίασε η πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΑΛ, κ. Σχοιναράκη.

Αντ. Περισυνάκης: “Θα πρέπει να ερωτηθεί πρώτα απ΄όλα η τοπική κοινότητα της Αλικαρνασσού”

“Να διαφοροποιήσω την τοποθέτηση μου, γιατί δεν είμαι τόσο αισιόδοξος όπως είστε όλοι σας. Πιστεύω ότι έχουμε πολύ δουλειά ακόμη μπροστά μας. Επειδή ζω, μεγάλωσα και προσπαθούσα να αναπτυχθώ εκπαιδευτικά, επαγγελματικά και κοινωνικά στην Αλικαρνασσό αυτό που μπόρεσα να διαπιστώσω είναι ότι πάντα είχε τεράστια προβλήματα, που παλεύαμε μόνοι μας για να τα λύσουμε. Να δώσω ένα παράδειγμα. Για να δώσει ένας μαθητής στην Αλικαρνασσό πανελλαδικές εξετάσεις, είναι αναγκασμένος να διαβάσει κάτω από τον διάδρομο που περνούν όλα τα αεροπλάνα το καλοκαίρι. Ας πάμε τώρα στις οικογένειες. Έχει εξασφαλίσει κάποια οικογένεια τον μεσημεριανό της ύπνο; Την απογευματινή της ξεκούραση και αυτό που λέμε ευεξία της σύντομης οικογενειακής ζωής; Δεν συζητώ για το βραδινό. Πέθανε ο πατέρας μου σε ηλικία αρκετά μεγάλη με σύμπτωμα τον καρκίνο του πνεύμονα. Ο πατέρας μου δεν κάπνιζε πως τον απέκτησε τον καρκίνο; Από τα σταγονίδια που πέφτουν από τα αεροπλάνα καθώς απογειώνονται. Επιτέλους για εμάς είναι ιστορική στιγμή, κρατώ επιφυλάξεις για το πόσο θα κρατήσει και πότε θα το ξεφορτωθούμε οριστικά. Ας πάει όπου θέλει, εγώ αν ήμουν κάτοικος της ευρύτερης περιοχής θα με προβλημάτιζε ότι έρχεται ένα αεροδρόμιο. Είναι απαραίτητο να ερωτηθεί η τοπική κοινωνία της Αλικαρνασσού, που τόσα χρόνια υφίσταται τα προβλήματα” τόνισε ο Αντώνης Περισυνάκης.

“Ο Δήμος ορθά πράττει και ξεκινά την προετοιμασία σχεδιασμού για την Αλικαρνασσό και την αξιοποίηση του αεροδρομίου Ηρακλείου. Και ο Δήμος σε αυτό πρέπει να μετέχει” σημείωσε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Γιάννης Αναστασάκης.

Κλείνοντας, ο Δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός σημείωσε: “Να δώσουμε αρχές και κατευθύνσεις για το τι πρέπει να γίνει για την περιοχή της Αλικαρνασσού και για το αεροδρόμιο Ηρακλείου” ενώ πρότεινε να γίνει συζήτηση για τον αριθμό της διαπαραταξιακής επιτροπής. “Δεν υπάρχει καιρός για χάσιμο, να βρεθούμε και να συνεδριάσουμε για τα επόμενα βήματα” τόνισε ο κ. Λαμπρινός.

Το μεσημέρι της Πέμπτης η συνάντηση με τους επικεφαλής των παρατάξεων

Ο Δήμαρχος Ηρακλείου επισήμανε ότι απαιτείται ο προσδιορισμός συγκεκριμένων αρχών και κατευθύνσεων για τη διαχείριση του ζητήματος. Έτσι, ορίστηκε η συνάντηση με τους επικεφαλής των παρατάξεων για το μεσημέρι της Πέμπτης στις 14.00.