Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Οι προοπτικές για το 2020 και οι δυνατότητες για να γίνει η πόλη προορισμός “city break”

Δημοσιεύτηκε στις 14/11/2019 18:05

Αεροδρόμιο Ηρακλείου: Οι προοπτικές για το 2020 και οι δυνατότητες για να γίνει η πόλη προορισμός “city break”

Για τον απολογισμό του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης, για τις προοπτικές του 2020 αλλά και για τις δυνατότητες της πόλης να γίνει προορισμός «city break» μίλησε στον Χρήστο Κώνστα και στον Politica 89.8, ο Αερολιμενάρχης Ηρακλείου, Γιώργος Πλιάκας.

«Πίστευα ότι θα είναι μονοψήφιο το νούμερο της απώλειας και επαληθεύομαι»

Για τον απολογισμό του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» μίλησε ο κ. Πλιάκας, λέγοντας: «Πίστευα ότι θα ήταν μια χρονιά διόρθωσης και όχι πτωτική χρονιά. Πραγματικά πίστευα ότι θα είναι μονοψήφιο το νούμερο της απώλειας και επαληθεύομαι, γιατί η χρονιά έκλεισε γύρω στα 8 εκ. Μιλάμε για μια απώλεια του 2,3 %, σε νούμερο θα είναι γύρω στις 200 χιλ. αφίξεις – αναχωρήσεις, άρα 100 χιλ. λιγότερες από πέρσι. Για μια Κρήτη, είναι ένα νούμερο πολύ καλό γιατί το 2019 είναι ίσως χειρότερο από το 2018 αλλά καλύτερο από το 2017! Το ’18 ήταν πολλές αγορές κλειστές. Πέρσι ήταν μια ευνοική χρονιά για εμάς λόγω ότι περίγυρος μας είχε προβλήματα, και γι’ αυτό λέω ότι ποτέ δεν πρέπει να στηριζόμαστε στα προβλήματα των γειτόνων μας. Πρέπει να αναπτύξουμε δικό μας τουρισμό. Άλλο η αγορά της Τουρκίας, άλλο της Ελλάδας. Όσον αφορά την Thomas Cook, δεν ευθύνεται τόσο για την απώλεια γιατί ήταν προς το τέλος της σεζόν και από Αγγλία δεν είχαμε πολλούς. Ο Οκτώβριος ήταν πολύ καλός και πολλοί ήρθαν και καλύφθηκαν, να χάσαμε το πολύ 10χιλ. από την Thomas Cook; Δεν μπορώ να το υπολογίσω».

«Έχουμε βελτιώσει κατά πολύ την λειτουργία του αεροδρομίου»

Για το πόσο ικανοποιημένος είναι από την λειτουργία του αεροδρομίου Ηρακλείου και για το αν θα άλλαζε κάτι προκειμένου να βελτιώσει την λειτουργία του, ο κ. Πλιάκας απάντησε: «Αν πάω πίσω τον χρόνο, τα τελευταία 6-7 χρόνια δεν θα άλλαζα τίποτα διότι κατά την εκτίμηση τη δική μου, έχουμε βελτιώσει κατά πάρα πολύ την λειτουργία του αεροδρομίου. Παλιά θυμάστε τις ουρές για να τσεκάρει ο κόσμος και είχαμε βάλει τις τέντες τότε. Αυτό τα τελευταία 3 χρόνια δεν υπάρχει, κάθε χρόνο φτιάχναμε και κάτι. Φέτος ολοκληρώσαμε και το φτιάξαμε για να μην κάνουμε και αυτή την ουρά. Από την πρώτη μου ημέρα ήταν κάτι που με ενοχλούσε αφάνταστα το θέμα της δεύτερης ουράς. 5 ουρές κάναμε με αποτέλεσμα όλο αυτό να δημιουργεί μια εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση από πλευρά λειτουργίας. Κάναμε και στον τελευταίο ιμάντα αυτό που έπρεπε και καταργήθηκε η δεύτερη ουρά» ήταν τα λόγια του κ. Πλιάκα για να συνεχίσει: «Αλλάξαμε τους ψύκτες στην ταράτσα πέρσι το καλοκαίρι και το μεγάλο έργο που έγινε πριν από δύο χρόνια, στις αναχωρήσεις, όπου δώσαμε μια άλλη εικόνα στον επιβάτη που φεύγει. Παλιά έβλεπε μόνο ντουβάρια, τώρα έχει μια πολύ όμορφη θέα. Δε θα άλλαζα κάτι θεωρώ».

Αυτό που θα βελτίωνε ο κ. Πλιάκας θα ήταν η υποδομή των WC στις αφίξεις και σε κάποιες άλλες τουαλέτες στις αναχωρήσεις. «Το μεγαλύτερο πρόβλημα του αεροδρομίου είναι ότι δεν έχει την οικονομική δυνατότητα που θα έπρεπε, τώρα είναι στο πλαίσιο να γίνει μια εργολαβία, να ανακαινίσουμε όλες τις τουαλέτες του αεροδρομίου. Κάθε 4 με 5 χρόνια πρέπει να αλλάζεις τα πάντα γιατί υπάρχουν και οι βανδαλισμοί. Σε όλα τα αεροδρόμια είναι νομίζω απαραίτητο να αναβαθμίζεις τους τόπους υγιεινής».

«Το αεροδρόμιο είναι χώρος διακίνησης και όχι χώρος αναμονής»

Για το θέμα που είχε δημιουργηθεί με τα παγκάκια στους χώρους του αεροδρομίου, μίλησε ο κ. Πλιάκας. «Έγινε επερώτηση από αρχηγό κόμματος στην Βουλή για τα 5 παγκάκια και τους κάδους! Και όλα αυτά για να εξυπηρετήσουμε εκείνους που υποδέχονται τον κόσμο. Δεν μπορεί ένα αεροδρόμιο να έχει απ’ έξω παγκάκια για να κάθονται εκείνοι και να γίνεται εκεί ένας χαμός. Με το που βγάλαμε τα 4 παγκάκια, κοιτάξτε πόσο άνοιξε ο χώρος, δεν μπορώ να καταλάβω γιατί έγινε τόσο θέμα αυτό. Τα αεροδρόμια δεν είναι χώρος αναμονής είναι χώρος διακίνησης».

«Υπάρχει λύση για τον οδικό άξονα του αεροδρομίου και την ξέρει και ο Δήμος»

Για το ζήτημα που έχει να κάνει με τον οδικό άξονα του αεροδρομίου, όπου συνωστίζονται πολλά αυτοκίνητα και για το αν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης  τοποθετήθηκε ο κ. Πλιάκας λέγοντας: «Είναι χιλιάδες τα αυτοκίνητα που μπαίνουν στο δημοτικό parking. Λύση υπάρχει και την ξέρει και ο δήμος, και υπήρχε και ένα σχέδιο. Βέβαια, είχαν γίνει αντιδράσεις από κάποιους, κάποτε και η μεγαλύτερη αντίδραση είναι από τους στρατιωτικούς χώρους που μας περιβάλλουν για να μας παραχωρήσουν κάποιο χώρο. Ο δρόμος της Ικάρου δεν έπρεπε να περνάει μέσα από το αεροδρόμιο, η απόσταση της Ικάρου δεν απέχει ούτε 20 μέτρα από το αεροδρόμιο. Θα έπρεπε να μπαίνει από την Μόμα και να βγαίνει στη μέση της Σενετάκη. Όλη αυτή η κίνηση είναι τρελοκομείο, δεν είναι αρμοδιότητας μου, όμως υπήρχε ένα σχέδιο που είχε συζητηθεί. Το ΓΕΣ όμως για λόγους διάφορους και περισσότερο αμύνης δεν μας έδωσε το χώρο».

«Έχουμε κάνει μια πολύ καλή βάση σαν Ηράκλειο»

Για την εικόνα του 2020, μίλησε ο κ. Πλιάκας λέγοντας: «Ο Υπουργός Τουρισμού, εξήγγειλε ότι θα υπάρξει μια συν 2% τάση, που θα έχει στις προκρατήσεις. Και θα αληθεύει το νούμερο, να μην κυνηγάμε πάντα τα νούμερα, ας βελτιώσουμε και την ποιότητα. Τα 8 εκ. τουρίστες δεν έχει σε τίποτα να μείνει στα 8 και να βελτιώσεις τα πακέτα και το κέρδος σου. Έχουμε κάνει μια πολύ καλή βάση σαν Ηράκλειο, μακάρι να την ανεβάζουμε ή να την βελτιώνουμε. Αν πάμε σε 12μηνο τουρισμό μπορούμε να κάνουμε τα 8 εκ., 15 εκ. διότι ο κόσμος κάνει διακοπές και τον χειμώνα».

Για την τιμή του εισιτηρίου τοποθετήθηκε ο κ. Πλιάκας λέγοντας: «Είναι μεγάλη συζήτηση για το αν ένας ταξιδιώτης θα επιλέξει την πόλη των διακοπών του για την τιμή του εισιτηρίου. Η τιμολογιακή πολιτική στα εισιτήρια έχει ξεκινήσει. Η κάθε θέσει έχει και την τιμή της, συνεπώς αν θέλω να πάω κάπου μετά από 5 μήνες βρίσκω και με 30 ευρώ. Άρα η κάθε θέση έχει την τιμή της, ζήτηση και προσφορά! Αυτή τη στιγμή η ζήτηση στο δρομολόγιο του εσωτερικού της Αθήνας είναι μεγαλύτερη από την προσφορά. Όσο περισσότερες θέσεις μπουν στη διαδρομή θα πέφτει και το κόστος του εισιτηρίου»

«Φέτος ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά»

Σύμφωνα με τον κ. Πλιάκα φέτος καθηλώθηκαν χιλιάδες αεροπλάνα στο έδαφος και αυτό έκανε την φετινή χρονιά ιδιαίτερη. «Γι΄αυτό κόπηκαν πολλά δρομολόγια για πολλούς προορισμούς. Φαλίρισε η  Germanian, έκλεισε η Thomas Cook, είχαμε έλλειψη θέσεων παγκοσμίως. Γιατί και στην Αμερική “έκατσαν” αεροπλάνα. Χάθηκαν θέσεις και όπου γίνεται αυτό το πακέτο γίνεται ακριβό. Λίγοι μένουν το χειμώνα στην Κρήτη. Έχουμε κάνει πολλές συζητήσεις γιατί δεν έρχονται στο Ηράκλειο να φέρνουν και επισκέπτες από την Γερμανία; Για μένα το Ηράκλειο και τα Χανιά και το Ρέθυμνο και ο Άγιος Νικόλαος είναι κατάλληλα για “city break”, γιατί όχι; Αφού πληρούν τις προϋποθέσεις. Εγώ περνάω καλύτερα στο Ηράκλειο το χειμώνα παρά το καλοκαίρι».