«Αδειάζει» η εστίαση από προσωπικό – Δυσεύρετοι οι εργαζόμενοι ακόμα και με αυξήσεις στους μισθούς

Δημοσιεύτηκε στις 10/05/2023 19:49

«Αδειάζει» η εστίαση από προσωπικό – Δυσεύρετοι οι εργαζόμενοι ακόμα και με αυξήσεις στους μισθούς

Στο τεράστιο πρόβλημα εύρεσης προσωπικού στον κλάδο της εστίασης αναφέρθηκε μιλώντας στον Politica 89.8 και τον Χρήστο Κώνστα, η πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης Νομού Ηρακλείου Μαρία Αντωνακάκη.

Η πρόεδρος του Συνδέσμου Επισιτισμού και Διασκέδασης Νομού Ηρακλείου Μαρία Αντωνακάκη

Η κ. Αντωνακάκη αναφέρθηκε στο τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης εύρεσης προσωπικού στον κλάδο της εστίασης σημειώνοντας πως: «Όλες οι επιχειρήσεις αντιμετωπίζουν σήμερα πρόβλημα είτε αυτές είναι στην πόλη είτε αυτές είναι εκτός πόλης. Δεν υπάρχει προσωπικό να δουλέψουμε και οι περισσότεροι επιχειρηματίες αναγκαζόμαστε εμείς οι ίδιοι να δουλεύουμε προκειμένου να ανταπεξέλθουμε στις βάρδιες μας. Το θέμα το έχουμε συζητήσει πάρα πολλές φορές σαν κλάδος πιστεύουμε πως πρέπει να δοθεί λύση με κάποιο τρόπο στο πρόβλημα, είτε με κάποια επιδόματα που μπορεί να δοθούν στους εργαζόμενους ώστε να τους δελεάσουν και να έρθουνε κοντά μας και να παραμείνουν στις θέσεις εργασίας τους ώστε να σταματήσει κι αυτό που λέγεται πως εμείς οι ίδιοι οι επιχειρηματίες δεν θέλουμε να παραμένουν στις επιχειρήσεις μας. Από την πανδημία κι έπειτα, ο κόσμος που δεν μπορούσε να δουλέψει στις επιχειρήσεις μας που ήταν κλειστές αναγκάστηκε  να απασχοληθεί σε άλλους κλάδους, όπως στον κατασκευαστικό, τον αγροτικό και γενικότερα άλλους κλάδους εκτός από την εστίαση. Το πρόβλημα φαίνεται να μεγαλώνει ακόμα περισσότερο τώρα καθώς αρκετό προσωπικό που εργάζεται στην εστίαση απορροφάται δουλεύοντας στα τουριστικά καταλύματα.»

Η κ. Αντωνακάκη εξήγησε τους λόγους που μικροί και μεγάλοι δεν επιθυμούν να εργαστούν στην εστίαση προτιμώντας την ανεργία ή την εργασία σε τουριστικές επιχειρήσεις ενώ θεωρεί πως αρκετοί νέοι είναι κι εκείνοι που αναζητούν κάτι καλύτερο και στο εξωτερικό σημειώνοντας πως:  «Στις μικρές ηλικίες κάποια επιδόματα που βοήθησαν στην περίοδο της πανδημίας και το χαρτζιλίκι του μπαμπά ενδεχομένως να τις έχει βοηθήσει στο να μην έχει χρειαστεί ακόμα να εργαστούν και να τα βγάζουν πέρα, ενώ στις μεγάλες ηλικίες φαίνεται οι εργαζόμενοι να προτιμούν να εργαστούν στα ξενοδοχεία καθώς είναι μια εποχιακή δουλειά που τους επιτρέπει το Χειμώνα να παραμένουν στο ταμείο ανεργίας. Στην εστίαση πάντως τα πράγματα είναι δύσκολα προσπαθούμε να δίνουμε στους εργαζόμενους ότι καλύτερο μπορούμε  αλλά δεν έχουμε και πολλά περιθώρια. Είναι λίγο παράξενο αυτό που συμβαίνει, πάρα πολλά νέα παιδιά έχουμε διαπιστώσει πως έχουν φύγει για το εξωτερικό. Βλέπουμε ότι έχουν αναζητήσει την τύχη τους εκτός Ελλάδος. Αυτό δεν είναι τυχαίο. Πρέπει να δούμε λοιπόν τι είναι αυτό που κάνει αυτά τα νέα παιδιά να φεύγουν. Δεν ξέρω αν είναι οι μισθοί που δεν τους ικανοποιούν για κάποιο λόγο και για αυτό δεν υπάρχει και το ενδιαφέρον. Εμείς προσπαθούμε να κάνουμε ότι καλύτερο μπορούμε προκειμένου να τους κρατήσουμε στις θέσεις τους. Δίνουμε και έξτρα ποσά, πολλές φορές για να τους δελεάζουν, για κάποιο λόγο όμως το πρόβλημα παραμένει.».»

Μάλιστα έκανε λόγο και ανταγωνισμό μεταξύ των επιχειρηματιών που προσπαθούν να δελεάσουν προσωπικό να δουλέψει στις επιχειρήσεις εστίασης σημειώνοντας πως:  «Είναι τόσο δύσκολες οι συνθήκες που όταν κάποιος μπορεί να δίδει λίγα λεφτά παραπάνω είναι λογικό να δελεάζει τον εργαζόμενο να φεύγει χωρίς συναισθηματισμό από μία θέση και να αναλαμβάνει την άλλη, εφόσον κερδίζει κάποια χρήματα παραπάνω. Υπάρχει ένας ανταγωνισμός, διεκδίκησης των εργαζομένων και είναι απορίας άξιο πως μιλάμε για ανεργία όταν δεν υπάρχουν άτομα να δουλέψουν.»

Για την τουριστική κίνηση η κ. Αντωνακάκη ανέφερε: «Αν εξαιρέσουμε κάποια κρουαζιερόπλοια τα οποία μας επισκέπτονται πολύ συχνά δεν υπάρχει τόσο μεγάλη τουριστική κίνηση, τουλάχιστον μέσα στην πόλη. Δεν έχουμε τον αριθμό αυτό που περίμεναν και λέγανε πολλοί ότι τον Μάιο θα ξεκινήσει με πολύ έντονους ρυθμούς ή τουριστική σεζόν.»


Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook