Παρέμβαση του πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ ζητούν οι Ξενοδόχοι Χανίων και το οικονομικό Επιμελητήριο Δ. Κρήτης

Δημοσιεύτηκε στις 03/09/2019 16:02

Παρέμβαση του πρωθυπουργού για τον ΒΟΑΚ ζητούν οι Ξενοδόχοι Χανίων και το οικονομικό Επιμελητήριο Δ. Κρήτης

Η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Ελλάδος και το Οικονομικό Επιμελητήριο Δυτικής Κρήτης , απέστειλαν επιστολή προς τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη σχετικά με τον ΒΟΑΚ.

Όπως τονίζουν στην ανακοίνωση τους:

“Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε θερμά που ως προτεραιότητά σας έχετε θέσει το θέμα του οδικού δικτύου της Κρήτης και πιο συγκεκριμένα τον ΒΟΑΚ.

Με την επιστολή μας αυτή θέλουμε να τονίσουμε ότι όλος ο επιχειρηματικός κόσμος του Νομού Χανίων, όχι μόνο επικροτεί την άποψη σας ότι μέγιστη προτεραιότητα είναι να βελτιωθεί το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, αλλά και να ολοκληρωθεί η επένδυση στον ΒΟΑΚ που επί τόσα χρόνια παραμένει απλά μία υπόσχεση χωρίς να προχωράμε στην υλοποίηση.

Με πολυάριθμες επιστολές μας τα τελευταία 6 χρόνια τονίζουμε ότι:

  • 1)Η Κρήτη το 2018 υποδέχτηκε 4.536.000 επισκέπτες από το εξωτερικό (Διεθνείς Αεροπορικές Αφίξεις στους αερολιμένες Ηρακλείου και Χανίων). Δηλαδή η Κρήτη αντιστοιχεί στο 21,9% των συνολικών Διεθνών Αεροπορικών Αφίξεων της Ελλάδας (για το 2018 το σύνολο ήταν 20.694.000)
  • 2)Εάν ο Ελληνικός Τουρισμός συνεισφέρει άμεσα και έμμεσα περίπου το 25% του ΑΕΠ της χώρα μας τότε η Κρήτη μόνο μέσω της Τουριστικής Βιομηχανίας αντιστοιχεί στο 5,4% του συνολικού ΑΕΠ (άμεσα και έμμεσα)
  • 3)Το υπάρχον οδικό δίκτυο της Κρήτης, και ιδίως στο δυτικό κομμάτι του Ν. Χανίων έχει χρόνια να συντηρηθεί με αποτέλεσμα η επικινδυνότητα του πολλές φορές να ξεπερνάει το όρια του ασφαλούς οδικού δικτύου. Συγκεκριμένα:
    • i. Οδικός τάπητας δεν είναι συντηρημένος (λακκούβες και υποχώρηση ασφάλτου υπάρχουν σε πολλά σημεία)
    • ii. Μπάζα λόγω βροχοπτώσεων δημιουργούν επικίνδυνα εμπόδια
    • iii. Φωτισμός δεν είναι επαρκής, και όπου υπάρχει δεν ανάβει
    • iv. Διαγραμμίσεις δεν ανανεώνονται
    • v. Ανακλαστικά στις λωρίδες δεν υπάρχουν
    • vi. Σε κύρια σημεία που πρέπει να δημιουργηθούν κυκλικοί κόμβοι (όπως στην Σούδα) δεν ολοκληρώνονται

Είναι λυπηρό ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από τον «Εθελοντικό Σύλλογο Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων» το 2017 η κατάσταση του οδικού δικτύου μας οδήγησε στο να χαθούν 55 άνθρωποι, το 2018 επιπλέον 58 άνθρωποι και το 2019 (μέχρι και τον Ιούλιο) 48 άνθρωποι.

Εκτός από το θλιβερό κόστος ζωών, το υπάρχον οδικό δίκτυο είναι βασική τροχοπέδη στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης. Η επένδυση στη δημιουργία σωστού οδικού δικτύου θα έχει τρομακτικά μεγάλο πολλαπλασιαστή (στην ανάπτυξη αλλά και στα φορολογικά έσοδα του κράτους που θα οδηγήσουν οι επενδύσεις) και θα οδηγήσει με μαθηματική ακρίβεια σε επιπρόσθετη αξία για όλους τους κατοίκους της Κρήτης

Για εμάς ως επιχειρηματίες του Ν. Χανίων μας βρίσκετε απόλυτα σύμφωνους ότι προτεραιότητα μας πρέπει να είναι στο να προχωρήσει το έργο του ΒΟΑΚ αλλά και να βελτιωθεί το υπάρχον οδικό δίκτυο σε όλο του το φάσμα”.