To ξεπούλημα συνεχίζεται χωρίς φειδώ και αιδώ

Δημοσιεύτηκε στις 23/09/2022 13:18

To ξεπούλημα συνεχίζεται χωρίς φειδώ και αιδώ

Για ένα εκατομμύριο λόγους το ΜέΡΑ25, καταψήφισε το σχέδιο νόμου του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης για τη χρήση και εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης

Το λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι από τα μεγαλύτερα στην Ελλάδα, καλύπτει έκταση 1.500  στρεμμάτων, διαθέτει μεταξύ άλλων 6.150  μέτρα κρηπιδωμάτων και έξι προβλήτες. Λόγω της γεωγραφικής του θέσης είναι ένα από τα σημαντικότερα λιμάνια της Ελλάδος, της Μεσογείου και των Βαλκανίων σε κομβικό σημείο μεταξύ ανατολής και δύσης διά της Εγνατίας Οδού και βορρά και νότου διά μέσου της Εθνικής Οδού Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης-Εύζωνοι, κομβικό σημείο, στρατηγικό σημείο, ένα παραπάνω σήμερα. 

Ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, νομικό πρόσωπο που έχει τη διοίκηση και τη λειτουργία του λιμένα, συστήθηκε το 1953 ως νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και το 1999 μετατράπηκε σε ανώνυμη εταιρεία. Λόγω των τριών μνημονίων έχουν υπογράψει οι τρεις μνημονιακές κυβερνήσεις, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νέα Δημοκρατία, ΣΥΡΙΖΑ- το 2011 στο πλαίσιο αυτό των μνημονίων το Υπερταμείο, τα ΤΑΙΠΕΔ απέκτησε το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Το 2014 το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε την πώληση των μετοχών του ΟΛΘ και το 2018 επί ΣΥΡΙΖΑ στο πλαίσιο της εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας όρισε την ιδιωτική εταιρεία «South Europe Thessaloniki Limited» ως επενδυτή, η οποία αγόρασε το 67% των μετοχών του ΟΛΘ έναντι 231,9 εκατομμυρίων ευρώ. Σήμερα το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης είναι συμφερόντων Σαββίδη, ιδιωτικών συμφερόντων. 

Εμείς ως ΜέΡΑ25 έχουμε ταχθεί από την πρώτη στιγμή κατά των μνημονιακών επιταγών της εκχώρησης της δημόσιας περιουσίας των εθνικών υποδομών και της ιδιωτικοποίησής τους. 

Η στρατηγική στων μνημονιακών κυβερνήσεων διαχρονικά είναι να απαξιώνουν, να ευτελίζουν και μετά να ξεπουλούν. Το ίδιο πιστά ακολουθείται με τον ΟΤΕ, τη ΔΕΗ, η Ολυμπιακή Αεροπορία, τη «ΛΑΡΚΟ», τα αεροδρόμια, τα λιμάνια: Ηρακλείου, Αλεξανδρούπολης, τώρα Ηγουμενίτσας, τους δρόμους και τόσα άλλα. 

Για  να αντιληφθούμε το ξεπούλημα, αρκεί να κάνουμε μια μαθηματική πράξη και να διαιρέσουμε το ποσό των 232 εκατομμυρίων ευρώ με τα χίλια πεντακόσια πενήντα στρέμματα του ΟΛΘ.  Στο αποτέλεσμα προκύπτει  ότι το στρέμμα μεταβιβάστηκε για το εξευτελιστικό ποσό των 150.000 ευρώ, για ένα από τα πλέον σημαντικά δημόσια λιμάνια της χώρας αλλά και όλης της νοτιοανατολικής Ευρώπης.

 Δεν είμαστε εναντίον της όποιας αναβάθμισης και αξιοποίησης των υποδομών, αλλά το ζητούμενο για εμάς, ως ΜέΡΑ25, είναι «όχι από τον ιδιώτη για τον ιδιώτη». 

Παράλληλα, βλέπουμε ότι όση δημόσια περιουσία και αν εκχωρούμε λόγω μνημονίων, το δημόσιο χρέος δεν μειώνεται, αλλά συνεχώς αυξάνεται. 

Αναρωτιόμαστε για το πόσο ανίκανο ή πόσο διεφθαρμένο είναι ένα κράτος που δεν μπορεί να αξιοποιήσει μόνο του τέτοια μοναδικά επιχειρηματικά διαμάντια, αλλά πρέπει να παραχωρήσει και να τα εκχωρήσει, να τα ξεπουλήσει; 

 

**του Γιώργου Λογιάδη- Ειδικού αγορητή του ΜέΡΑ25, απόσπασμα από την τοποθέτηση του στην ολομέλεια σχετικά με το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής «Κύρωση Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2.2.2018 Σύμβασης Παραχώρησης σχετικά με τη χρήση και την εκμετάλλευση ορισμένων χώρων και περιουσιακών στοιχείων εντός του Λιμένος Θεσσαλονίκης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία “ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Α.Ε.”».