Στην κοινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κρήτης στο Ηράκλειο, επανέφερα μια πρόταση που δημόσια είχα κάνει το 2018. Πρότεινα εκ νέου την εξασφάλιση προοπτικής ώστε να αποκτήσουμε σιδηρόδρομο στην Κρήτη.
Πιο συγκεκριμένα, η πρότασή μου είναι, με την ευκαιρία της δημιουργίας του ΒΟΑΚ, να απαλλοτριωθεί παράλληλα με τον οδικό άξονα, στο τμήμα Χανιά Ηράκλειο, μία λωρίδα που θα επιτρέψει μελλοντικά την κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς. Το έργο αυτό μάλιστα θα μπορούσε να συνδεθεί και με το νέο αεροδρόμιο του Ηρακλείου, καθώς ήδη έχει προταθεί από τους εκεί φορείς η σιδηροδρομική του σύνδεση με την πόλη του Ηρακλείου.
Πρόκειται για ένα μέσο που είναι:
– Ασφαλές
– Οικολογικό
– Οικονομικό
– Γρήγορο
– Αναπτυξιακό
Για την Κρήτη, που έμεινε η τελευταία στην απόκτηση ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, οφείλουμε να προχωρήσουμε μπροστά και να το απαιτήσουμε. Η Αυτοδιοίκηση θα πρέπει να έχει στραμμένο το βλέμμα της στο μέλλον και να υιοθετεί καινοτόμες λύσεις αν θέλει πραγματικά να συνεισφέρει στην ανάπτυξη του τόπου. Άλλωστε είναι μια ιδέα που ξεκίνησε από την εποχή του Ελευθερίου Βενιζέλου και δεν είναι δυνατόν σήμερα, 100 χρόνια μετά, να μην κατανοούμε την αξία της και να μην διεκδικούμε το δικαίωμά μας στη βιώσιμη ανάπτυξη. Πολύ περισσότερο δε όταν η Κρήτη αντιπροσωπεύει το 20% του τουριστικού προϊόντος της χώρας. Αντίστοιχα επιτυχημένα παραδείγματα στη Σικελία και στη Σαρδηνία δείχνουν τον δρόμο που πρέπει να ακολουθήσουμε. Ας μην χάνουμε άλλο χρόνο.
* Ο Τάσος Βάμβουκας είναι Φαρμακοποιός και πρώην δήμαρχος Χανίων