Zέπελιν για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων

Δημοσιεύτηκε στις 29/07/2019 12:37

Zέπελιν για την προστασία των θαλάσσιων συνόρων

Το αερόστατο, μήκους 35 μέτρων, φέρει ραντάρ, θερμική κάμερα, σύστημα AIS (Automatic IdentificationSystem) και δύναται να αναπτυχθεί σε ύψος έως 1.000 μ. από το σταθμό βάσης.

Την Πέμπτη 25 Ιουλίου πραγματοποιήθηκε σε στρατόπεδο στη Σάμο συνάντηση εργασίας (workshop) που διοργάνωσε ο Οργανισμός Ευρωπαϊκής Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (FRONTEX) για την επίδειξη των δυνατοτήτων του δέσμιου αερόστατου θαλάσσιας επιτήρησης το οποίο έχει διαθέσει στο Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή στο πλαίσιο δοκιμαστικής επιχειρησιακής εκμετάλλευσης.

Το αερόστατο, μήκους 35 μέτρων, φέρει ραντάρ, θερμική κάμερα, σύστημα AIS (Automatic IdentificationSystem) και δύναται να αναπτυχθεί σε ύψος έως 1.000 μ. από το σταθμό βάσης. Αφού ολοκλήρωσε επιτυχώς τις δοκιμές των συστημάτων του, πρόκειται να τεθεί σε δοκιμαστική επιχειρησιακή εκμετάλλευση από την Τρίτη 30/07/2019, για διάστημα 28 ημερών, με σκοπό την αδιάλειπτη επιτήρηση του θαλασσίου πεδίου σε πραγματικό χρόνο και επί 24ώρου βάσεως.

Παράλληλα, σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, έχει αναπτυχθεί στο νησί ένας κινητός (σε φορτηγό) σταθμός αισθητήρων με αντίστοιχο εξοπλισμό από το σύστημα θαλάσσιας επιτήρησης της Πορτογαλικής Εθνοφρουράς (Guarda Nacional Republicana – GNR) προκειμένου να συγκρίνονται σε πραγματικό χρόνο οι επιχειρησιακές δυνατότητες και η ικανότητα διακρίβωσης της επίγειας και της εναέριας τεχνικής λύσης.

Αυτή η πιλοτική δραστηριότητα εντάσσεται στο πλαίσιο της Μικτής Ευρωπαϊκής Επιχείρηση “ΠΟΣΕΙΔΩΝ”, η οποία διεξάγεται σε συνεχή βάση από το Μάιο του 2008 υπό το συντονισμό των Αρχηγείων Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ και ΕΛ.ΑΣ, και υπό την εποπτεία του Οργανισμού FRONTEX.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνβση μέσω αυτού του εγχειρήματος, το Λιμενικό Σώμα γίνεται η πρώτη ακτοφυλακή Κράτους Μέλους της Ευρ. Ένωσης, που χρησιμοποιεί δέσμιο αερόστατο για την αστυνόμευση του θαλασσίου πεδίου και την καταπολέμηση του διασυνοριακού εγκλήματος, μόλις δέκα μήνες μετά την πρώτη πανευρωπαϊκή χρήση για αντίστοιχους σκοπούς Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους (ΜΕΑ) μεσαίου ύψους μακράς εμβέλειας (MALE), το Σεπτέμβριο του 2018.

in.gr