Χατζηδάκης: Δεν δεσμευόμαστε από τα τετελεσμένα Γαβρόγλου

Δημοσιεύτηκε στις 24/04/2019 05:30

Χατζηδάκης: Δεν δεσμευόμαστε από τα τετελεσμένα Γαβρόγλου

Ο κ. Χατζηδάκης, καταλόγισε στον υπουργό Παιδείας ότι με το νομοσχέδιο αυτό επιβάλλει τις ιδεοληψίες του, προωθεί στον χώρο της εκπαίδευσης “την ισοπέδωση προς τα κάτω

«Η ΝΔ δεν δεσμεύεται από τα τετελεσμένα που επιχειρείτε να δημιουργήσετε. Οι ρυθμίσεις που μπορούν να καταργηθούν, θα καταργηθούν. Δεν θα εφαρμόσουμε τα σχέδια και τις ιδεοληψίες του κ. Γαβρόγλου. Θα εφαρμόσουμε το πρόγραμμα της Ν.Δ., με την εντολή που θα πάρουμε από τον ελληνικό λαό», ξεκαθάρισε ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος άσκησε σφοδρή κριτική στον υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση για το νομοσχέδιο που επιφέρει αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και προβλέπει συγχωνεύσεις ΑΕΙ με ΤΕΙ.

Ο κ. Χατζηδάκης, καταλόγισε στον υπουργό Παιδείας ότι με το νομοσχέδιο αυτό επιβάλλει τις ιδεοληψίες του, προωθεί στον χώρο της εκπαίδευσης «την ισοπέδωση προς τα κάτω», μετέρχεται «λογικές Μαυρογυαλούρου» και ανέφερε ότι η εκπαίδευση στην Ελλάδα μετά τις εκλογές θα προχωρήσει με γνώμονα την αυτονομία στα σχολεία και τα πανεπιστήμια, την αξιολόγηση, την αξιοκρατία και την προσπάθεια.

Ο αντιπρόεδρος της ΝΔ, χαρακτήρισε τον υπουργό «σύγχρονη έκδοση του Τζουμπέ» και το νομοσχέδιό του «το πιο συριζαϊκό νομοσχέδιο», «αφού αποτυπώνει τον ερασιτεχνισμό, την προχειρότητα με τα οποία αντιμετωπίζει αυτή η κυβέρνηση ζητήματα που καθορίζουν τις ζωές τόσων χιλιάδων συμπολιτών μας», αλλά και την λογική «θυσιάζω τα πάντα για το μικροκομματικό συμφέρον», ακόμη και αν αυτό αφορά το μέλλον των παιδιών.

«Αλλά, ανήκετε στο παρελθόν. Θα το διαπιστώσετε σε δύο μήνες. Κι όποιες πρακτικές Μαυρογιαλούρου κι αν μετέλθετε είναι ξεκάθαρο ότι τις εκλογές τις χάνετε… Δυστυχώς έχετε αποφασίσει να τις χάσετε αναξιοπρεπώς» είπε απευθυνόμενος προς τον κ. Γαβρόγλου.

Επί της ουσίας του νομοσχεδίου, ο κ. Χατζηδάκης, υπογράμμισε ότι περιορίζεται η αυτονομία ως προς την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού, τον σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τον αριθμό τμημάτων και μαθητών στα πειραματικά και πρότυπα σχολεία, τα σχολεία, δηλαδή, που δίνουν ευκαιρίες στα ταλαντούχα παιδιά φτωχών οικογενειών να κυνηγήσουν ένα καλύτερο μέλλον. «Ακυρώνονται δηλαδή όλα τα περιθώρια επιλογών που έχουν για να προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους μαθητές. Αυτή είναι η κοινωνική πολιτική της κυβέρνησης. Η πολιτική της ισοπέδωσης» είπε και προσέθεσε ότι η αδιαφορία για τους μαθητές φαίνεται κι από το ότι ότι δεν παρέχεται καμμία περίοδος προσαρμογής καθιστώντας τους πειραματόζωα.

Παράλληλα, όπως είπε, θεσμοθετούνται πανεπιστημιακά τμήματα στα οποία δεν θα χρειάζονται καν εξετάσεις για να μπει κανείς και μάλιστα θα αλλάζει κάθε χρόνο το ποια τμήματα θα είναι ελεύθερης πρόσβασης και ποια όχι. «Στην ουσία, δηλαδή, θεσμοθετείται ο τζόγος στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, στις πλάτες, φυσικά, των μαθητών» ανέφερε ο κ. Χατζηδάκης, και προσέθεσε ότι κατά παράβαση του δικαίου της ΕΕ καταργείται η αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας των αποφοίτων Κολλεγίων στην Ελλάδα, και μάλιστα εν μέσω χρονιάς, αφήνοντας έτσι χιλιάδες φοιτητές ξεκρέμαστους. «Στη Νέα Δημοκρατία είμαστε ξεκάθαροι σε αυτό το ζήτημα. Θα προχωρήσουμε σε αναγνώριση της επαγγελματικής ισοδυναμίας κατά τρόπο σύννομο προς το ενωσιακό δίκαιο» είπε ο κ. Χατζηδάκης.

Εξάλλου, ο αντιπρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κατηγόρησε τον κ. Γαβρόγλου προχωρεί και στη διάλυση της δημόσιας Ανώτατης Εκπαίδευσης και «βαφτίζει» νέα Πανεπιστήμια, νέες Σχολές, νέα Τμήματα, χωρίς μελέτη, χωρίς προηγούμενη αξιολόγηση των ΤΕΙ που εντάσσονται σε ΑΕΙ, χωρίς προγράμματα σπουδών, χωρίς να είναι δυνατόν να καταλάβει κανείς περί τίνος αντικειμένου πρόκειται και τι είδους επαγγελματικά δικαιώματα θα αποδοθούν.

«Γεμίζετε την Ελλάδα με σχολές και τμήματα Μηχανικών και Γεωπονικών Επιστημών. Προσθέτετε Νομική στην Πάτρα, για την οποία είναι όλοι αντίθετοι. Προχωράτε, δηλαδή, χωρίς κανένα σχέδιο και δημιουργείτε ένα μπάχαλο στα πανεπιστήμια, το οποίο θα πληρώσουν φυσικά οι φοιτητές» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Έντονη όμως αντίθεση εξέφρασε ο ο κ. Χατζηδάκης για το «ξήλωμα» – όπως είπε – του Διεθνούς Πανεπιστημίου «το οποίο μόνο κατ’ όνομα θα είναι διεθνές πλέον, αφού οι βασικές ακαδημαϊκές του μονάδες προκύπτουν από τα διάφορα ΤΕΙ, τα οποία προστέθηκαν και θα είναι διασπαρμένα σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας», ενώ ανέφερε ως ενδεικτικό το γεγονός ότι παραιτήθηκε ο πρόεδρος της διοικούσας επιτροπής του Πανεπιστημίου.

«Έχετε αλλεργία σε οποιαδήποτε προσπάθεια για να γίνει το εκπαιδευτικό μας σύστημα πιο εξωστρεφές. Το δείξατε με την εναντίωσή σας στην ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων, το δείχνετε και τώρα», είπε προς τον υπουργό Παιδείας και αντιπαρέβαλλε την λογική της ΝΔ, σύμφωνα με την οποία η παιδεία είναι η πιο σημαντική επένδυση για το μέλλον της χώρας μας.

Όπως είπε ο αντιπρόεδρος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης «για μας η παιδεία είναι το πιο σημαντικό εργαλείο κοινωνικής πολιτικής», γι αυτό – όπως είπε – θέλουμε ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα της χώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ώστε να έχουν τα παιδιά από φτωχές οικογένειας τη δυνατότητα να χτίσουν μια καλύτερη ζωή.

Επίσης επισήμανε ότι η παιδεία σημαίνει εξωστρέφεια, γι αυτό η ΝΔ στοχεύει να δημιουργήσει ξενόγλωσσα τμήματα στα δημόσια πανεπιστήμια ώστε να γίνει η Ελλάδα διεθνές εκπαιδευτικό κέντρο και να προσελκύει φοιτητές από όλο τον κόσμο.

«Για μας η παιδεία σημαίνει νέες θέσεις εργασίας. Για αυτό και θέλουμε τα πανεπιστήμια να είναι σε επαφή με την αγορά, ώστε οι νέοι να αποκτούν τις ικανότητες που θα τους βοηθούν να βρουν τη δουλειά που ονειρεύονται», είπε επίσης ο Κ. Χατζηδάκης.

Καταλήγοντας την τοποθέτησή του στην ολομέλεια, υπογράμμισε ότι το μόνο καλό που μπορεί κανείς να βρει σε αυτό το νομοσχέδιο είναι ότι καταδεικνύει με ξεκάθαρο τρόπο, ποιος είναι πραγματικά με την πρόοδο σε αυτή τη χώρα και ποιος θέλει να κρατήσει την Ελλάδα στη μιζέρια.

in.gr