Τι φέρνει το Ψηφιακό Πελατολόγιο: Ξεκινά η εφαρμογή του μέτρου

Ψηφιακό «μάτι» σε κάθε αυτοκίνητο που μπαίνει και βγαίνει σε συνεργεία, πλυντήρια, πάρκινγκ και εταιρείες ενοικίασης αποκτά από σήμερα η ΑΑΔΕ. Το ψηφιακό πελατολόγιο κάνει πρεμιέρα με τον κλάδο αυτοκινήτου όπου θα καταγράφονται οι συναλλαγές χιλιάδων επιχειρήσεων για να επεκταθεί το φθινόπωρο σε άλλους κλάδους, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις, εταιρικά πάρτι) και ο τουρισμός (ξενοδοχεία), όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά αδήλωτων συναλλαγών.
Σε πρώτη φάση το μέτρο εφαρμόζεται πιλοτικά, δηλαδή δοκιμαστικά, χωρίς υποχρεωτική τήρηση και χωρίς πρόστιμα μη συμμόρφωσης.
Πώς λειτουργεί
Στο πιλοτικό στάδιο τα συνεργεία, τα πλυντήρια, τα πάρκινγκ και οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων στον ηλεκτρονικό υπολογιστή τους μέσω της εφαρμογής της ΑΑΔΕ, MyDATA – ψηφιακό πελατολόγιο (δοκιμαστική λειτουργία) θα καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο:
- Την πινακίδα κυκλοφορίας κάθε αυτοκινήτου κατά την είσοδο ή και την έξοδο από το χώρο της επιχείρησης
- Την απόδειξη ή το τιμολόγιο που θα εκδίδεται
Η ΑΑΔΕ θα «βλέπει» τις πληροφορίες αυτές στην πλατφόρμα του ψηφιακού πελατολογίου και θα γνωρίζει πόσα οχήματα πελατών διακινήθηκαν αλλά και πόσα παραστατικά κόπηκαν κάθε μέρα.
Σκανάρισμα πινακίδων
Τον Ιούνιο το ψηφιακό πελατολόγιο θα ενταχθεί στην εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα myDATAapp κάνοντας πιο εύκολη τη διαδικασία καθώς ο επαγγελματίας θα μπορεί να σκανάρει την πινακίδα του αυτοκινήτου από το κινητό και να «ανεβάζει» την πληροφορία στην εφαρμογή, ενώ μετά στο «κλείσιμο» της συναλλαγής θα μπορεί να σκανάρει και την απόδειξη ή το τιμολόγιο για να φαίνεται αν και πότε έγινε και η έξοδος του οχήματος.
Ο κλάδος αυτοκινήτου αποτελεί την αρχή, καθώς όπως έχει δηλώσει ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, το Ψηφιακό Πελατολόγιο θα επεκταθεί ως το φθινόπωρο σε πολλούς άλλους κλάδους, όπως οι κοινωνικές εκδηλώσεις (γάμοι, βαπτίσεις) και ο τουρισμός (ξενοδοχεία), όπου παρατηρούνται υψηλά ποσοστά αδήλωτων συναλλαγών.
Τα πλεονεκτήματα
Με αυτή την διαδικασία o φοροελεγκτικός μηχανισμός θα γνωρίζει τον αριθμό των πελατών και οχημάτων και θα συγκρίνει τα στοιχεία με τις αποδείξεις που έχουν εκδοθεί μέσα από την πλατφόρμα myDATA. Σε περίπτωση αποκλίσεων θα «ανάβει κόκκινο» για τη διενέργεια επιτόπιου ελέγχου.
Το ψηφιακό πελατολόγιο αποτελεί τη μετεξέλιξη του βιβλίου πελατών που τηρούσαν παλαιότερα αρκετές επαγγελματικές ομάδες. Τα βιβλία πελατών στην προηγούμενη μορφή τους απαιτούσαν άπειρες ελεγκτικές επαληθεύσεις για την αποκάλυψη φοροδιαφυγής ή μη αλλά η σύγχρονη εκδοχή τους κάνει διασταυρώσεις και ελέγχους απλή υπόθεση, χωρίς να απαιτείται καν σε πρώτο στάδιο επίσκεψη των ελεγκτών στην έδρα της επιχείρησης.
Πλεονεκτήματα
Το ψηφιακό πελατολόγιο προσφέρει στους επαγγελματίες αυτοματοποίηση στη διαχείριση των πελατών τους και συμμόρφωση με τις φορολογικές απαιτήσεις, μέσω μιας σειράς προηγμένων λειτουργιών όπως καταχώριση νέων πελατών, ενημέρωση και τροποποίηση υφιστάμενων εγγραφών, ακύρωση πελατών χωρίς την ανάγκη χειροκίνητης υποβολής εγγράφων, συσχέτιση των εγγραφών με αποδείξεις και παραστατικά. Συμφωνώ με τη φορολογική διοίκηση, το σύστημα θα διευκολύνει τις επιχειρήσεις να παρακολουθούν τις συναλλαγές τους και να μειώσουν την πιθανότητα λαθών που μπορεί να οδηγήσουν σε πρόστιμα.
Πηγή: OT