Τέμπη: Το κρίσιμο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και 2 φωτογραφίες που δεν προέρχονται από κάμερες του ΟΣΕ

Δημοσιεύτηκε στις 30/01/2025 18:00

Τέμπη: Το κρίσιμο φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας και 2 φωτογραφίες που δεν προέρχονται από κάμερες του ΟΣΕ

Το θέμα της φονικής έκρηξης μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη παραμένει άλυτο μυστήριο με το πόρισμα του ΕΜΠ να αναμένεται να ρίξει φως στο φορτίο που κουβαλούσε η μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία που πέρασε από 40 σταθμούς χωρίς να υπάρχει κανένα πλάνο από αυτήν, ή σχεδόν κανένα.

Από τις εικόνες στα συντρίμμια των τρένων, το LIVE NEWS (MEGA) προσπάθησε να κάνει μια ανασύνθεση για να διαπιστωθεί πώς ήταν η αμαξοστοιχία πριν τη σφοδρή μετωπική σύγκρουση. Πρόκειται για 15 βαγόνια, 3 πλατφόρμες με λαμαρίνες και άλλες 10 με κοντέινερ. Τα τελευταία δύο βαγόνια είναι κενά.

«Δεν υπάρχει τρόπος να μην υπήρχε καύσιμο»

Ο μηχανολόγος, αεροναυπηγός, μηχανικός και πραγματογνώμονας των οικογενειών των θυμάτων, Κώστας Λακαφώσης, ανέφερε ότι η φωτιά ενδέχεται να ξεκίνησε από τα τρία πρώτα βαγόνια. Έτσι, αν υπήρχε κάποιο παράνομο φορτίο, ανάμεσα στις λαμαρίνες, θα μπορούσε να ήταν στο συγκεκριμένο σημείο.

Ο Κώστας Λακαφώσης επισήμανε πως οι κάμερες θα έπρεπε να έχουν καταγράψει την εμπορική αμαξοστοιχία. «Δεν υπάρχει τρόπος να μην υπήρχε καύσιμο. Σίγουρα κάτι υπάρχει. Δεν γίνεται να υπάρξει ανάφλεξη, χωρίς καύσιμη ύλη», ανέφερε ο πραγματογνώμονας.

«Κάτι υπήρχε μεταξύ της πρώτης πλατφόρμας και της δεύτερης μηχανής»

Με το βιντεοληπτικό υλικό από τους σταθμούς του ΟΣΕ να αγνοείται εξαιτίας των «σβησμένων σκληρών δίσκων που η ανάκτηση τους δεν έχει καταστεί δυνατή» οι μοναδικές δύο φωτογραφίες της εμπορικής αμαξοστοιχίας προέρχονται από κάμερες (Open TV) ασφαλείας σε μίνι μάρκετ στη Λεπτοκαρυά.

«Οι φωτογραφίες δείχνουν πως κάτι υπήρχε μεταξύ της πρώτης πλατφόρμας που μετέφερε λαμαρίνες και της δεύτερης μηχανής. Φαίνεται ένα περίγραμμα, ένας όγκος που δεν μπορούμε να πούμε με σαφήνεια τι είναι», σχολίασε ο δικηγόρος και πατέρας της Μάρθης, Αντώνιος Ψαρόπουλος.

Υπήρχε ή όχι παράνομο φορτίο με εύφλεκτη ύλη;

Το κρίσιμο ερώτημα είναι εάν σε αυτά τα ανοιχτά βαγόνια-πλατφόρμες που βρίσκονταν ακριβώς πίσω από τη μηχανή υπήρχε ή όχι παράνομο φορτίο με εύφλεκτη ύλη που θα μπορούσε να αποτελεί την αιτία της έκρηξης κατά τη σύγκρουση των τρένων.

Τι λέει η Hellenic Train για το φορτίο

Επανήλθε η Hellenic Train

Η Hellenic Train επανήλθε στο θέμα του φορτίου της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας επαναλαμβάνοντας ότι το τρένο με τα 13 βαγόνια μετέφερε:

-Στα τρία πρώτα, που εκτροχιάστηκαν, πλατιά προϊόντα ελασματοποίησης από σίδηρο (λαμαρίνες)

-Στα υπόλοιπα δέκα που περιείχαν εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονταν:

• Παρασκευάσματα διατροφής (4ο – 7ο βαγόνι)
• Μπύρες (8ο – 9ο βαγόνι)
• Σύρματα από σίδηρο (10ο – 11ο βαγόνι)
• Κενά εμπορευματοκιβώτια (12ο – 13ο βαγόνι).

Συνέντευξη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο κεντρικό δελτίου του Alpha

Το θέμα που άνοιξε η συνέντευξη Μητσοτάκη

Η εταιρεία στην ανακοίνωσή της, ουσιαστικά απαντά στα «καρφιά» Μητσοτάκη συνεχίζοντας το πινγκ πονγκ ευθυνών. Όπως υποστηρίζει έχει ήδη παραδώσει όλα τα απαιτούμενα δεδομένα στις αρμόδιες αρχές και έχει απαντήσει σε κάθε σχετικό ερώτημα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη διάρκεια της συνέντευξής του άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα όσον αφορά στο επίμαχο φορτίο, αποποιούμενος κάθε δική του ευθύνη και τονίζοντας τις ευθύνες της Hellenic Train για το περιεχόμενο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook