Τέμπη: Ο δρόμος για να αρθεί το απόρρητο των πολιτικών προσώπων και το κρίσιμο «τηλεγράφημα 251»

Δημοσιεύτηκε στις 18/09/2024 20:00

Τέμπη: Ο δρόμος για να αρθεί το απόρρητο των πολιτικών προσώπων και το κρίσιμο «τηλεγράφημα 251»

Χωρίς ακόμα να έχουν παραδοθεί πραγματογνωμοσύνες στον εφέτη ανακριτή το έγκλημα στα Τέμπη παραμένει βαθιά χαραγμένο στη μνήμη των συγγενών των θυμάτων αλλά και της κοινωνίας εν αναμονή της απόδοσης δικαιοσύνης που θα διώξει τις όποιες υποψίες για συγκάλυψη.

Με τις μέρες να περνούν και την υπόθεση να μην έχει ακόμα εισαχθεί στο ακροατήριο οδεύουμε πλέον στο δεύτερο έτος από το πολύνεκρο δυστύχημα και τον υπουργό Δικαιοσύνης, Γιώργο Φλωρίδη, να «κοιτάζει» προς το Φθινόπωρο για το ξεκίνημα της εκδίκασης της υπόθεσης.

28 Φεβρουαρίου 2023. Κανείς δεν ξεχνά. Όλοι αναμένουν την απόδοση δικαιοσύνης

Όμως, οι εξελίξεις όλο αυτό το διάστημα «τρέχουν» και είναι καταιγιστικές. Οι συνήγοροι των θυμάτων εκτός από τη συγκέντρωση στοιχείων συνεχίζουν με κρίσιμες νομικές ενέργειες που θα συμβάλλουν να μάθουμε την αλήθεια ενώ η δημοσιογραφική έρευνα συνεχίζει να δίνει ντοκουμέντα ρίχνοντας φως στις αθέατες πλευρές της τραγωδίας.

Υπόμνημα άρσης των επικοινωνιών για το δυστύχημα στα Τέμπη

Την Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, συνήγοροι οικογενειών θυμάτων των Τεμπών, κατέθεσαν υπόμνημα για άρση των επικοινωνιών του πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού, του πρώην υπουργού Μεταφορών Κώστα Αχιλλέα Καραμανλή και του υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Τριαντόπουλου.

Τέμπη

Τα συντρίμμια μετά τη σύγκρουση των δύο τρένων

Ένας εξ αυτών, ο Λουκάς Αποστολίδης, κατά την έξοδο του από το Δικαστικό Μέγαρο Λάρισας, γνωστοποίησε στους εκπροσώπους του Τύπου, πως έλαβε ενημέρωση από τον εφέτη ανακριτή για την πορεία της ανάκρισης και «μέχρι τέλη Οκτωβρίου θα έχουν ολοκληρωθεί οι ανακριτικές πράξεις για τέσσερις διευθυντές ασφάλειας και έργων στο υπουργείου μεταφορών, η κατάθεση της προέδρου της ΡΑΣ και η εκ νέου κατάθεση του σταθμάρχη».

Ο κ. Αποστολίδης, κατηγορώντας ότι κρύβονται πίσω από πλημμεληματικές πράξεις και όχι κακουργηματικές, τόνισε πως με την κακουργηματικού τύπου άσκηση ποινικής δίωξης στους διευθυντές του υπουργείου θα ανοίξει ο δρόμος για άρση των επικοινωνιών για τους Τριαντόπουλο, Καραμανλή και Αγοραστό.

Συγκεκριμένα, εξέφρασε την εκτίμηση ότι μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών κάποιοι από τους διευθυντές θα βρεθούν αντιμέτωποι με κακουργήματα και σε συνδυασμό με τις κακουργηματικές κατηγορίες που έχει ήδη απευθύνει η Ευρωπαία εισαγγελέας, αυτό θα ανοίξει τον δρόμο για την άρση του απορρήτου.

Κάλεσε την πολιτική ηγεσία «να πάψει να λειτουργεί ως τροχονόμος και να επιρρίπτει τις ευθύνες είτε στη ΡΑΣ, είτε στις διοικήσεις, είτε μόνο στον σταθμάρχη» και με έκδηλη αγανάκτηση τόνισε πως «δεν είναι δυνατόν να περιμένουμε επί 7-8 μήνες τις πραγματογνωμοσύνες για να πάμε στο δικαστήριο μετά από δύο χρόνια».

Θυμίζουμε πως την άρση του τηλεφωνικού απορρήτου πολιτικών προσώπων και συγκεκριμένα του Χρήστου Τριαντόπουλου, υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ τη χρονική στιγμή της σιδηροδρομικής τραγωδίας στα Τέμπη, καθώς και του πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Κώστα Αγοραστού, ζητούσαν στα μέσα Ιουλίου συγγενείς θυμάτων, δια μέσω των συνηγόρων τους, Λουκά Αποστολίδη και Λεωνίδα Κουμπούρα, για το μπάζωμα στον τόπο του δυστυχήματος.

Η αποκάλυψη του in για το «τηλεγράφημα 251»

Και ενώ αυτά συμβαίνουν στη Λάρισα το in παρουσιάζει για πρώτη φορά το «τηλεγράφημα 251» που είναι η κρίσιμη εντολή που έλαβε στον ασύρματο ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας που κατέβαινε από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα, από τη σταθμάρχη Νέων Πόρων.

Η εντολή που έλαβε η αμαξοστοιχία 63503 όπως κατεγράφη στο βιβλίο κίνησης του σταθμάρχη Νέων Πόρων.

«Με αριθμό 251, είσοδο και έξοδο από πρώτη παρακαμπτήριο, ελεύθερα μέχρι φωτόσημο εισόδου Λάρισας» ανέφερε η σταθμάρχης Νέων Πόρων στις 23:01 της 28ης Φεβρουαρίου 2023 προς τον μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας 63503.

Εάν αυτή η εντολή είχε ακουστεί μέχρι τη Λάρισα, η μετωπική σύγκρουση στα Τέμπη θα είχε αποφευχθεί.

Ειδικότερα, εάν ο μηχανοδηγός της IC62 είχε ακούσει αυτή τη συνομιλία στον ασύρματο, θα είχε αντιληφθεί ότι υπάρχει αντιθέτως κινούμενη κυκλοφορία και θα είχε ακινητοποιήσει εγκαίρως την αμαξοστοιχία του μόλις το ψαλίδι 118 τον έστελνε στη γραμμή καθόδου.