Τα υδροπλάνα θα έρθουν στην Ελλάδα την άνοιξη

Δημοσιεύτηκε στις 31/07/2019 12:14

Τα υδροπλάνα θα έρθουν στην Ελλάδα την άνοιξη
Ο κ. Γιάννης Μπρας

Την πεποίθηση πως μέχρι την επόμενη άνοιξη θα έχουν δρομολογηθεί εξελίξεις σχετικές με την εγκατάσταση υδατοδρομίων στην χώρα μας εξέφρασε ο project manager της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και πρώην πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου Γιάννης Μπρας που μίλησε στην εκπομπή “Δημοσίως” του Νίκου Παπαδάκη, στον politica 89.8fm.

Ο κ. Μπράς ελπίζει πως κινητοποίηση όλων των αρμόδιων φορέων, με την αλλαγή της Κυβέρνησης και την ανάληψη του υπουργείου από τον Γιάννη Πλακιωτάκη, θα προχωρήσουν οι διαδικασίες που με τον προηγούμενο υπουργό είχαν μείνει στάσιμες. “Είμαι αισιόδοξος -είπε- καθώς ο κ. Πλακιωτάκης φαίνεται να θέλει να περιορίσει, εφόσον αυτό καταστεί εφικτό, τον αριθμό των σχετικών αδειών και προχωρώντας παράλληλα στη δημοσίευση κάποιων κρίσιμων ΚΥΑ για την αποσαφήνιση του νέου θεσμικού πλαισίου για τα υδατοδρόμια, όπως επεσήμανε ο κ. Μπρας.

“Για δίκτυο με 28 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα κάνει λόγο σύμφωνα με τον κ. Μπρα το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών”, τρία υδατοδρόμια έχουν αδειοδοτηθεί για τα λιμάνια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, ενώ τέσσερα ακόμα υδατοδρόμια σε Θεσσαλονίκη, Ίο, Ηράκλειο και Πύλο είναι υπό αξιολόγηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Αντίστοιχα, εκκρεμούν περισσότερες από 20 επιπλέον αιτήσεις προς έγκριση (σε αναμονή επικύρωσης της νέας νομοθεσίας) και ότι στην περιοχή της Αθήνας σχεδιάζεται μητροπολιτική βάση υδροπλάνων.

Η γραφειοκρατία στην χώρα μας έχει κάνει και πάλι το θαύμα της καθώς όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο κ. Μπρας: Η επίσημη διαβούλευση του νόμου για την Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών τελείωσε στις 16/09/2016. Η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου είχε αποστείλει τότε 35 παρατηρήσεις από τις οποίες η 32 έγιναν δεκτές και ενσωματώθηκαν στο σχέδιο. Όμως υπάρχουν ακόμα, σημεία που πρέπει να τροποποιηθούν για να μπορέσει να γίνει το εγχείρημα βιώσιμο και πρακτικά λειτουργικό.

Σύμφωνα με τον Γιάννη Μπρα project Manager της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου για την δημιουργία του δικτύου Υδατοδρομίων «χρειαζόμαστε τον νέο νόμο χθες. Ακόμα και με τον νέο νόμο πολύ δύσκολα θα προλάβει να ολοκληρωθεί η διαδικασία για την σεζόν του 2019, καθώς για να προλάβει να υπάρξει επαρκές δίκτυο που θα αδειοδοτηθεί, θα πρέπει να γίνουν οι διαγωνισμοί για την λειτουργία του και να βρεθούν επενδυτές εταιρείες υδροπλάνων που θα κάνουν πτητικό έργο καθώς χρειάζονται: τουλάχιστον 9 μήνες για την άδεια ίδρυσης μαζί με την ΜΠΕ που εάν βάλεις και τον διαγωνισμό για την προμήθεια και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού άλλους 3-4, αλλά και τον διαγωνισμό για την λειτουργία από ιδιώτες τουλάχιστον άλλους 3-4 αλλά και την πιστοποίηση από ΥΠΑ των εργαζομένων άλλους 3 τουλάχιστον έχουμε σύνολο στην καλύτερη των περιπτώσεων 18 μήνες από σήμερα»

“Θα παλέψουμε για την σεζόν του 2020 πρέπει να δούμε την ουσία των άρθρων έτσι ώστε να γίνει ένας λειτουργικός νόμος που θα αυξάνει την ανταγωνιστικότητα των νησιών και δεν θα γίνει ξανά τροχοπέδη στην ανάπτυξη” κατέληξε ο κ. Μπρας.

Βέβαια θα πρέπει να αλλάξουν και άλλα πράγματα αφού θα χρειαστεί να τοποθετηθούν οι κατάλληλοι άνθρωποι στις κατάλληλες θέσεις ώστε το προϊόν να είναι ανταγωνιστικό κι αυτό θα γίνει μόνο με την ενίσχυση της εκπαίδευσης και με νέα στρατηγική.

Ανάλογα βήματα πρέπει να γίνουν και στον τομέα της κρουαζιέρας, αλλά με πρόγραμμα, σχέδιο και έρευνα αγοράς  ώστε να φανούν τα αποτελέσματα προς όφελος του τόπου μας, σημειώνει ο κ. Μπρας.

Το παρελθόν με άλλον υπουργό

Φωτογραφία από το παρελθόν που όμως και πάλι είναι επίκαιρη

Και για να μην ξεχνιόμαστε αν κι έχουν περάσει 13 χρόνια, το θέμα έρχεται και πάλι στην επικαιρότητα: Το 2006, ο τότε Υπουργός Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, κατά την αποβίβαση του από Υδροπλάνο, μαζί με τον πρώην Υπουργό Σπήλιο Σπηλιωτόπουλο(Δ) και το Βουλευτή της ΝΔ Νίκο Νικολόπουλο(Α) είχαν βρεθεί στην Πάτρα με σκοπό να εγκαινιάσουν τη δρομολόγηση των υδροπλάνων Πάτρα – Κέρκυρα