ΣΥΡΙΖΑ: Εικόνα παρακμής στον σιδηρόδρομο – Κλείσιμο εκδοτηρίων και απλήρωτοι εργαζόμενοι

Δημοσιεύτηκε στις 05/02/2025 17:52

ΣΥΡΙΖΑ: Εικόνα παρακμής στον σιδηρόδρομο – Κλείσιμο εκδοτηρίων και απλήρωτοι εργαζόμενοι

«Χωρίς τέλος φαίνεται πως είναι η πολιτική απαξίωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου», δήλωσε ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, ο οποίος σημείωσε ότι «στην τεράστια υποστελέχωση, την έλλειψη σύγχρονου εξοπλισμού και αναβαθμισμένου τροχαίου υλικού, στα τεράστια ελλείμματα ασφάλειας, έρχεται να προστεθεί και η εκτεταμένη υποχρηματοδότηση για την ομαλή λειτουργία του δικτύου».

Όπως ανέφερε, «από σήμερα, η Hellenic Train προχωρά σε κατάργηση εκδοτηρίων σε δεκάδες σταθμούς της χώρας. Σχεδόν οι μισοί σταθμοί του σιδηροδρομικού δικτύου θα μείνουν χωρίς φυσικά σημεία πώλησης εισιτηρίων».

Επιπλέον, «πολλοί από τους περιφερειακούς σταθμούς που θα μείνουν χωρίς εκδοτήρια είναι και σημεία στα οποία ο σιδηρόδρομος δεν λειτουργεί (Ξάνθη- Αμύνταιο-Κομοτηνή- Λαμία), αλλά και σημεία στα οποία λειτουργεί, ακόμα και στον Προαστιακό Αθήνας και Θεσσαλονίκης (Νέα Πέραμος – Άγ. Θεόδωροι – Νέοι Πόροι – Λεπτοκαρυά)!», τόνισε ο κ. Μεϊκόπολους, προσθέτοντας πως «βασική αιτία της απόφασης αυτής εκ μέρους της διαχειρίστριας εταιρείας, φαίνεται ότι είναι η έλλειψη χρηματοδότησης για την κάλυψη των αναγκών».

H κυβέρνηση χρωστάει στην Hellenic Train 100 εκατ. ευρώ»

«Το ταμείο είναι μάλλον… μείον, καθώς η ελληνική ευβέρνηση χρωστάει στη Hellenic Train το ποσό της επιδότησης για τις άγονες γραμμές τόσο για το 2023 όσο και για το 2024», σημείωσε χαρακτηριστικά, εξηγώντας πως «με σύμβαση που υπέγραψε το ελληνικό δημόσιο με τη Hellenic Train το καλοκαίρι του 2022, η διαχειρίστρια εταιρεία θα επιδοτούνταν με το ποσό των 50 εκατ. ευρώ ανά έτος για τη λειτουργία των λεγόμενων άγονων γραμμών», για να καταλήξει πως «η επιδότηση αυτή… αγνοείται από το 2023, με αποτέλεσμα η κυβέρνηση να χρωστάει σήμερα στην εταιρεία 100 εκατ. ευρώ!».

Παράλληλα, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως τα προβλήματα χρηματοδότησης «που προκαλεί η οφειλή του ελληνικού δημοσίου προς τη Hellenic Train» δεν αντανακλώνται μόνο στο κλείσιμο των εκδοτηρίων, καθώς «η εταιρεία με την σειρά της καθυστερεί πληρωμές προς τον ΟΣΕ και την ΓΑΙΑ ΟΣΕ, αυτές δηλαδή που είναι είτε είναι υπεύθυνες για την συντήρηση του δικτύου είτε για την ενοικίαση του τροχαίου υλικού».

«Απλήρωτοι μισθοί εργαζομένων»

«Από την υποχρηματοδότηση δεν γλίτωσαν ούτε και οι μισθοί των εργαζομένων. Για πρώτη φορά μετά από 40 περίπου χρόνια, οι εργαζόμενοι της Hellenic Train δεν έχουν πληρωθεί τις δευτερεύουσες απολαβές τους, ποσά που αντιστοιχούν στο 50% του μισθού των εργαζόμενων στην παραγωγή», υπογράμμισε ο κ. Μεϊκόπουλος, προσθέτοντας ότι «προσπαθώντας να εξευμενίσει τις δικαιολογημένες αντιδράσεις των εργαζομένων, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα οφειλόμενα από τις δευτερεύουσες απολαβές θα πληρωθούν μέσα στην επόμενη εβδομάδα, αφήνοντας ωστόσο τον ακριβή χρόνο πληρωμής ακαθόριστο…».

Επισημαίνει πως «το εκρηκτικό αυτό μείγμα υποχρηματοδότησης επιτείνει τα κενά ασφάλειας. Το σιδηροδρομικό δίκτυο εμφανώς υποχρηματοδοτούμενο, υπολειτουργεί με καίρια ευθύνη της κυβέρνησης», για την οποία σημειώνει πως «αντί να δρομολογεί τις δεσμεύσεις της για νέες επενδύσεις σε σύγχρονο τροχαίο υλικό και αναβάθμιση της υποδομής, στερεί από το δίκτυο βασικά κονδύλια για τη στοιχειωδώς ομαλή λειτουργία, κλείνει εκδοτήρια και αδιαφορεί για τις απολαβές των εργαζομένων».

«Την ίδια ώρα, η διοίκηση της Hellenic Train αρνείται να συναντήσει την αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ για να ενημερώσει ως οφείλει για την εικόνα παρακμής στον ελληνικό σιδηρόδρομο», καταλήγει ο Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος.

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook