Συνεχίζεται ο «πόλεμος» εκπαιδευτών οδήγησης – υπ. Μεταφορών

Δημοσιεύτηκε στις 10/05/2019 14:26

Συνεχίζεται ο «πόλεμος» εκπαιδευτών οδήγησης – υπ. Μεταφορών

Σε πρωτοφανή «ομηρία» παραμένουν σε ολόκληρη τη χώρα περίπου 150.000 υποψήφιοι οδηγοί και όσοι επιθυμούν να ανανεώσουν ή να επεκτείνουν το δίπλωμα οδήγησής τους, εξαιτίας της πολύμηνης διαμάχης που μαίνεται ανάμεσα στο υπουργείο Μεταφορών και τις σχολές – εκπαιδευτές οδήγησης.

Ο νέος νόμος (4599/2019) του υπουργείου Μεταφορών που τροποποίησε τη διαδικασία διεξαγωγής των εξετάσεων για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης, εμφανίζει σημαντικές ελλείψεις.

Μεταξύ άλλων, προβλέπει (παρ. 10 του άρθρου 4) ότι πριν τον προγραμματισμό των πρακτικών εξετάσεων, κάθε υποψήφιος οδηγός θα πρέπει να διαθέτει ο ίδιος ασφαλιστική κάλυψη (με μηνιαίο ασφαλιστήριο συμβόλαιο!) έναντι των κινδύνων που μπορούν να προκύψουν κατά τη διεξαγωγή της πρακτικής του εξέτασης. Πρόκειται για κινδύνους που δεν καλύπτονται από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο του εκπαιδευτικού οχήματος, καθώς πλέον σε αυτό επιβαίνει μόνον ο υποψήφιος οδηγός, χωρίς την παρουσία του νόμιμου ιδιοκτήτη ή άλλου εκπαιδευτή που να συνδέεται νομικά με το ασφαλισμένο όχημα. Παρά τα ασφαλιστήρια συμβόλαια με ειδικούς όρους που κυκλοφόρησαν το τελευταίο διάστημα από τις ασφαλιστικές εταιρείες -έπειτα και από σχετικές πιέσεις του υπουργείου Μεταφορών- «το υπουργείο και οι ασφαλιστικές εταιρείες αρνούνται να επιβεβαιώσουν γραπτώς ότι παρέχουν την ειδική ασφαλιστική κάλυψη που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία – ν. 4599/2019», λένε οι εκπαιδευτές.

Επίσης, καταγγέλλουν, ότι προβλήματα υπάρχουν και με τον τεχνολογικό εξοπλισμό που προβλέπεται να εγκατασταθεί στα εκπαιδευτικά οχήματα (κάμερες, μικρόφωνο, internet κ.λ.π), καθώς, όπως υποστηρίζουν, οι προδιαγραφές που έχουν δοθεί από το υπουργείο Μεταφορών, «φωτογραφίζουν» συγκεκριμένο προμηθευτή.

Το υπουργείο Μεταφορών, αρνούμενο να αποδεχτεί τα κενά του νομοθετήματός του, επιχειρεί, κατά τη συνήθη πρακτική του, να αποδώσει τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα στη διεξαγωγή των εξετάσεων στους ίδιους τους εκπαιδευτές.

Ωστόσο, το μόνο που επιτυγχάνει είναι η διαιώνιση του προβλήματος. Ήδη, εδώ και περίπου οχτώ μήνες που δεν γίνονται εξετάσεις, έχουν μειωθεί τα έσοδα του κράτους (δεν εκδίδονται τα παράβολα των πρακτικών εξετάσεων), επηρεάζονται αρνητικά οι πωλήσεις αυτοκινήτων (καθώς δεν εκδίδονται νέα διπλώματα οδήγησης), καταγράφεται απώλεια θέσεων εργασίας για τους υποψήφιους οδηγούς που βρίσκονται σε αναμονή, ενώ στα πρόθυρα διάλυσης βρίσκονται και περίπου 2.500 σχολές οδηγών, λόγω έλλειψης αντικειμένου.

Σε σχετική ανακοίνωσή του ζητά «να απολογηθεί η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Οδήγησης στους εκπαιδευτές για την παρακώλυση του έργου τους και στους πολίτες για την ταλαιπωρία που υφίστανται».

Η Ομοσπονδία Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Ελλάδας (OEYOE), απαντώντας στην ανακοίνωση του υπουργείου, μεταξύ άλλων, τονίζει: «Μετά την έναρξη εφαρμογής του νόμου 4599/2019 στις 12.03.2019 που αφορά τις διαδικασίες των δοκιμασιών προσόντων και συμπεριφοράς υποψηφίων οδηγών, την απόλυτη ευθύνη για τη διεκπεραίωση των αιτημάτων των πολιτών, που αιτούνται την απόκτηση άδειας οδήγησης, την έχουν οι Περιφέρειες ανά την Ελλάδα. Επίσης, ο νέος νόμος προβλέπει και τη διάθεση του 1/3 του χρηματικού ποσού των παραβόλων προγραμματισμού είτε θεωρητικής, είτε πρακτικής εξέτασης προς τις Περιφέρειες της Ελλάδας».

Επίσης, η OEYOE , επισημαίνει ότι «οι εκπαιδευτές οδήγησης και κυκλοφοριακής αγωγής είναι υπεύθυνοι για την εκπαίδευση των υποψηφίων οδηγών και όχι για την εξέτασή τους, διαδικασία για την οποία την αποκλειστική ευθύνη φέρουν οι Περιφέρειες της χώρας…»