Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης η Oil One στη Δραπετσώνα

Δημοσιεύτηκε στις 16/06/2020 16:08

Στο στόχαστρο του υπουργείου Ανάπτυξης η Oil One στη Δραπετσώνα

Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων αποφάσισε να προχωρήσει σε έλεγχο της επένδυσης στη Δραπετσώνα από την εταιρεία Oil One συμφερόντων του Δημήτρη Μελισσανίδη.

Η συγκεκριμένη εταιρεία, που οι κάτοικοι της περιοχής και η δημοτική αρχή τη θεωρούν υπεύθυνη για τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά έντονης δυσοσμίας στην περιοχή, είχε υπαχθεί σε καθεστώς επιχορήγησης με βάση τις διατάξεις του ν. 3908/2011.

Ειδικότερα με απόφαση του τότε υφυπουργού Ανάπτυξης  Π. Μηταράκη είχε εγκριθεί το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας που αφορούσε αφορά στην «δημιουργία μονάδας επεξεργασίας υγρών πετρελαιοειδών και ελαιωδών αποβλήτων», στη θέση Μιχαληνου 10, του Δήμου Κερατσινιου – Δραπετσωνας, συνολικού επιλέξιμου και ενισχυόμενου κόστους ίσου με δέκα εκατομμύρια πεντακόσιες δεκαέξι χιλιάδες εξήντα τρία ευρώ και εξήντα οκτώ λεπτά (10.516.063,68 €) και συνολικής ενίσχυσης ενός εκατομμυρίου πεντακοσίων εβδομήντα επτά χιλιάδων τετρακοσίων εννέα ευρώ και πενήντα πέντε λεπτών (1.577.409,55€), ήτοι ποσοστού 15% του ενισχυόμενου κόστους που χορηγείται με τη μορφή της επιχορήγησης.

Σύμφωνα με την περίληψη της απόφασης υπαγωγής, που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της κυβερνήσεως (ΦΕΚ Β΄ 1427 – 04.06.2014): «Ο αριθμός των νέων θέσεων εξαρτημένης εργασίας που θα δημιουργηθούν από την υλοποίηση της επένδυ−σης μετά το 2ο έτος λειτουργίας από την ολοκλήρωση της, ανέρχονται σε 18,00 που αντιστοιχούν σε 18,00 Ετήσιες Μονάδες Εργασίας (Ε.Μ.Ε.). Το επενδυτικό Σχέδιο έλαβε 41,75 βαθμούς στη βαθμο− λόγηση των κριτηρίων και συγκεντρώνει την ελάχιστη βαθμολογία για την Κατηγορία Ενισχύσεων, στην οποία έχει υποβληθεί».

 

Εξονυχιστικός έλεγχος

Τέτοιες επιχορηγούμενες επενδύσεις πρέπει στο τέλος να ελεγχθούν ως προς το εάν όντως υλοποιήθηκε το έργο και αξιοποιήθηκε ορθά η επιχορήγηση. Και αυτό γιατί πολλές φορές είδαμε ποσά επιχορηγήσεων… να χάνονται στη διαδρομή.

Ουσιαστικά, ένας τέτοιος έλεγχος είναι ένα πραγματικό ξετίναγμα της επιχείρησης, αφού θα πρέπει να αποδείξει ότι υλοποίησε όντως το σχέδιο που κατέθεσε και ότι μπορεί να δικαιολογήσει όλες τις δαπάνες που έκανε, με όλα τα απαραίτητα παραστατικά και τιμολόγια.

Μάλιστα, ο πιο αυστηρός έλεγχος είναι ο επιτόπιος, μια που σε αυτή την περίπτωση ουσιαστικά γίνεται μια αυτοψία στις εγκαταστάσεις ώστε να διαπιστωθεί ότι όντως έγινε η επένδυση και ο σχετικός εξοπλισμός λειτουργεί.

Όπως αναγράφει και η σχετική απόφαση του υπουργού Ανάπτυξης και επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη στον έλεγχο στην Oil One συμπεριλαμβάνονται:

«α. Ο έλεγχος και καταγραφή της υλοποίησης ολοκλήρωσης και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας του επενδυτικού σχεδίου (έλεγχος υλοποίησης φυσικού αντικειμένου).

β. Ο έλεγχος των βιβλίων, στοιχείων και παραστατικών που αφορούν την υλοποίηση και εξόφληση του επενδυτικού σχεδίου (έλεγχος οικονομικού αντικειμένου). Η διαπίστωση του κόστους ολόκληρου του πραγματοποιηθέντος έργου από την έναρξη της επένδυσης έως και την ολοκλήρωσή της, αναλυτικά και κατά κατηγορία δαπανών.

γ. Η διαπίστωση της συμμόρφωσης του φορέα του επενδυτικού σχεδίου στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 3908/2011 και της τήρησης των προϋποθέσεων και των όρων της απόφασης υπαγωγής της επένδυσης της επιχείρησης «OIL ONE ΑΝΩΝΥΜΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» με δ.τ. «OIL ONE S.A.», που έχει υπαχθεί, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 25746/ΥΠΕ/6/00132/Σ/Ν.3908/11/27-5-2014 Υπουργική απόφαση, στις διατάξεις του νόμου 3908/2011.

δ. Η επιβεβαίωση των δηλωθέντων με την αίτηση τακτικού ελέγχου, στοιχείων.»

Το γράφημα που δείχνει τη ρύπανση με πηγή την Oil One

Τι προσέχουν οι ελεγκτές

Όπως διαβάζουμε στον Οδηγό Ελέγχου Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου (έκδοση 2017), ένας επιτόπιος έλεγχος πιστοποιεί:

·        Την υλοποίηση του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της επένδυσης καθώς και τη συμμόρφωση των παραδιδόμενων προϊόντων ή/και παρεχομένων υπηρεσιών της επένδυσης με τους όρους της Απόφασης Υπαγωγής της στον εκάστοτε Αναπτυξιακό Νόμο.

·        Την ακρίβεια των πληροφοριών που παρείχε ο Φορέας μέσω των υποβληθέντων στοιχείων σε ό,τι αφορά το Φυσικό και Οικονομικό αντικείμενο της επένδυσης. ·

·        Για κάθε πραγματοποιηθείσα δαπάνη του Φορέα της Επένδυσης

-Την ορθότητά της (αν, πράγματι, είναι σύμφωνη με τα υποβληθέντα παραστατικά και στοιχεία)

-Την επιλεξιμότητά της (αν, πράγματι, διενεργήθηκε εντός της επιλέξιμης χρονικής περιόδου και είναι σύμφωνη με τους γενικούς ή/και ειδικότερους κανόνες επιλεξιμότητας του εκάστοτε Αναπτυξιακού Νόμου)

-Τη συσχέτισή της με την εγκεκριμένη επένδυση και την αντιστοιχία της σε τμήμα του εγκεκριμένου φυσικού αντικειμένου που υλοποιήθηκε με επιτυχία

-Τη συμβατότητά της με τους Εθνικούς και Κοινοτικούς Κανόνες συμπεριλαμβανομένων των κανόνων δημοσιότητας

-Τη μη ύπαρξη διπλής χρηματοδότησής της από άλλα Κοινοτικά ή Εθνικά χρηματοδοτικά μέσα

-Την υποστήριξή της από τα απαραίτητα παραστατικά, έγγραφα και στοιχεία και

-Την ύπαρξη επαρκούς διαδρομής ελέγχου»

Μάλιστα, οι οδηγίες του υπουργείου δίνουν μεγάλη έμφαση στην υλοποίηση του φυσικού αντικειμένου, θεωρώντας ότι είναι «το πιο κρίσιμο σημείο την ορθή υλοποίηση της επένδυσης», ενώ επισημαίνουν ότι : «ο βασικός σκοπός του ελέγχου του φυσικού αντικειμένου της επένδυσης είναι η επιβεβαίωση της υλοποίησης του προβλεπόμενου έργου και της τήρησης των προδιαγραφών που αναφέρονται στην εγκριτική απόφαση ως προς το παραγόμενο αποτέλεσμα (παραδοτέο, εγκατάσταση, μηχάνημα, όργανο, εξοπλισμός). Αποτελεί ίσως το δυσκολότερο μέρος του ελέγχου.»

Εξυπακούεται ότι «παραστατικά που πρέπει να τηρούνται για τις ανάγκες του επιχειρηματικού σχεδίου συνοδεύονται υποχρεωτικά από τα προβλεπόμενα από την ελληνική φορολογική νομοθεσία, κατά περίπτωση, λογιστικά έγγραφα, για την τεκμηρίωση και επαλήθευση (πιστοποίηση) της ορθής υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου.»

Δίπλα στην Oil One σπίτια που υφίστανται την περιβαλλοντική ρύπανση

Αυτό σημαίνει να υπάρχει τεχνικές περιγραφές για όλο τον εξοπλισμό, τιμολόγια και πλήρη στοιχεία για όλες τις προμήθειες πάγιου εξοπλισμού., όλες οι άδειες λειτουργίας της μονάδας και του εξοπλισμού. Γιατί όπως επισημαίνουν οι οδηγίες «όταν δεν υπάρχουν όλα τα απαιτούμενα παραστατικά ή η διασταύρωση των καταχωρημένων στοιχείων δεν είναι επιτυχής, τότε οι αντίστοιχες δαπάνες δεν μπορούν να ληφθούν υπόψη για την ενίσχυσή τους από τον εκάστοτε Αναπτυξιακό Νόμο.»

Μάλιστα «ιδιαίτερη προσοχή απαιτείται, όταν η Προμηθεύτρια Εταιρεία του εξοπλισμού είναι μία Συνδεδεμένη / Συνεργαζόμενη εταιρεία ή μία Ατομική Επιχείρηση ενός μετόχου του Φορέα της επένδυσης».

Οι οδηγίες επίσης επισημαίνουν επίσης ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή στην εξέταση των εργασιών που έγιναν, επισημαίνοντας μάλιστα ότι «η ημερομηνία της προμήθειας (τιμολόγησης) των υλικών πρέπει να διαθέτει χρονική απόσταση ασφαλείας από την ημερομηνία τιμολόγησης των αντίστοιχων εργασιών», ενώ επιμένει ότι τα τιμολόγια πρέπει να περιγράφουν αναλυτικά τις εργασίας. Κι αυτό γιατί παρατηρήθηκε στο παρελθόν το φαινόμενο τιμολογίων που είτε έδειχναν όγκο εργασίας που έγινε σε χρόνο μηδέν ή ακόμη και παράξενες αντιστροφές της χρονικής σειράς (π.χ. να μπήκαν πρώτα τα πλακάκια και μετά οι σωλήνες από κάτω).

Ακριβώς λόγω της μορφής που έχει ένας τέτοιος έλεγχος, είναι προφανές ότι εάν γίνει σωστά μπορεί να βγάλει πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία.

 

Ερώτηση στη Βουλή από ΣΥΡΙΖΑ

Μετά την ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής της ΝΔ, Δ. Μαρκόπουλος για τη ρύπανση στη Δραπετσώνα, αλλά και αυτήν της Δ. Μανωλάκου, βουλευτού του ΚΚΕ, σειρά πήρε και ο ΣΥΡΙΖΑ. Ερώτηση κατέθεσαν 24 βουλευτές του με την οποία ζητούν από την κυβέρνηση να απαντήσει για το ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις για την υλοποίηση παρεμβάσεων στην περιοχή των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας.

Η ερώτηση κατατέθηκε με πρωτοβουλία των βουλευτών Πειραιά, Θοδωρή Δρίτσα, Τρύφωνα Αλεξιάδη και Γιάννη Ραγκούση.

Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν πως σε πρόσφατο ΔΤ του Υπ. Περιβάλλοντος αναφορικά με τις δυσάρεστες οσμές στο παραλιακό μέτωπο της Δραπετσώνας, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι τις επόμενες ημέρες θα οριστεί ειδικός συντονιστής για την επιτάχυνση του έργου της δημιουργίας Μητροπολιτικού Πάρκου και Διεθνούς Κέντρου Καινοτομίας στο Κερατσίνι στον χώρο των παλιών Λιπασμάτων.

Δέκα μήνες μετά τη σχετική ανακοίνωση του Πρωθυπουργού, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή, και ενώ δεν έχει γίνει γνωστή καμία άλλη σχετική ενέργεια μέχρι σήμερα, το Δελτίο Τύπου μας ενημερώνει ότι θα οριστεί συντονιστής για την υλοποίηση ενός έργου, το οποίο, μέχρι στιγμής, είναι κενό περιεχομένου. Αρνητική εντύπωση μάλιστα προκαλεί το γεγονός ότι, λίγους μήνες μετά την πρωθυπουργική εξαγγελία για δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Καινοτομίας, εξαγγέλθηκε από την Κυβέρνηση και συγκεκριμένα από τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Δήμα, η δημιουργία Κέντρου Καινοτομίας στον Πειραιά και στο κτίριο της «ΧΡΩ.ΠΕΙ», σε απόσταση μόλις λίγων χιλιομέτρων από την περιοχή των Λιπασμάτων.

Υπενθυμίζεται πως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υλοποιώντας την προεκλογική δέσμευση του Αλέξη Τσίπρα, παραχώρησε στους πολίτες του Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας την έκταση των 86 στρεμμάτων του παραλιακού μετώπου, η οποία για αυτόν το λόγο εξαιρέθηκε από την Σύμβαση Παραχώρησης και δεν αποδόθηκε στον ΟΛΠ. Την ίδια περίοδο, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε ουσιαστικά την απόφαση του 2014 του Υπουργού της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, κ. Μανιάτη, που επέτρεπε χρήσεις βιομηχανίας και βιοτεχνίας στην περιοχή των Λιπασμάτων.
Ειδικότερα, με νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 28 του ν. 4342/2015) επέτρεψε μόνο χρήσεις ήπιας οικιστικής ανάπτυξης, καθώς και χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής στην περιοχή, ενώ περιόρισε στο ελάχιστο το συντελεστή δόμησης.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι το Μάιο του 2019 το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής με εισήγηση της Περιφερειακής Αρχής Δούρου, αποφάσισε να προχωρήσει στην αναγκαστική απαλλοτρίωση της έκτασης των 204 στρεμμάτων που ανήκουν σε θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, με σκοπό τη δημιουργία ενός δημόσιου πόλου υπερτοπικής εμβέλειας, με χρήσεις πολιτισμού, αθλητισμού, πρασίνου, αναψυχής. Κατά της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής έχει προσφύγει η Εθνική Τράπεζα διά της θυγατρικής της και η σχετική υπόθεση θα συζητηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Επειδή, το παραλιακό μέτωπο των Λιπασμάτων έχει μετατραπεί σε πόλο έλξης για τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής μετά την απόδοση του από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο και η συνολική έκταση των 640 στρεμμάτων της περιοχής των Λιπασμάτων πρέπει να αξιοποιηθεί με σχεδιασμένο και σύγχρονο τρόπο, ώστε να λειτουργήσει υπέρ των πραγματικών αναγκών των δημοτών της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ρωτούν μεταξύ άλλων τους αρμόδιους Υπουργούς Εσωτερικών και Περιβάλλοντος:

-Ποιο ακριβώς είναι το περιεχόμενο, καθώς και ποια θα είναι η νομική μορφή του φορέα διαχείρισης (δημόσιος ή παραχώρηση σε ιδιώτη), του έργου της δημιουργίας Μητροπολιτικού Πάρκου και Διεθνούς Κέντρου Καινοτομίας στην περιοχή των Λιπασμάτων, που έχει ήδη εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός κ. Κ.Μητσοτάκης και για την επιτάχυνση του οποίου καλείται άμεσα να εργαστεί ειδικός συντονιστής;

-Προτίθεται η Κυβέρνηση, σε συμφωνία με την νέα Περιφερειακή Διοίκηση Πατούλη, να ακυρώσει τη διαδικασία της απαλλοτρίωσης της έκτασης των 204 στρεμμάτων που ανήκει σε θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας;

 

Ακολουθεί η ερώτηση.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς

Εσωτερικών

Περιβάλλοντος και Ενέργειας

Θέμα: «Τελικά, ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις της Κυβέρνησης για την υλοποίηση παρεμβάσεων στην περιοχή των Λιπασμάτων της Δραπετσώνας;»

Σε πρόσφατο Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφορικά με τις δυσάρεστες οσμές στο παραλιακό μέτωπο της Δραπετσώνας, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι τις επόμενες ημέρες θα οριστεί ειδικός συντονιστής για την επιτάχυνση του έργου της δημιουργίας Μητροπολιτικού Πάρκου και Διεθνούς Κέντρου Καινοτομίας στο Κερατσίνι στον χώρο των παλιών Λιπασμάτων, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού κ. Κ.Μητσοτάκη.

Δέκα μήνες μετά τη σχετική ανακοίνωση του Πρωθυπουργού, κατά τη συζήτηση των προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης στη Βουλή, και ενώ δεν έχει γίνει γνωστή καμία άλλη σχετική ενέργεια μέχρι σήμερα, το Δελτίο Τύπου μας ενημερώνει ότι θα οριστεί συντονιστής για την υλοποίηση ενός έργου, το οποίο, μέχρι στιγμής, είναι κενό περιεχομένου. Αρνητική εντύπωση μάλιστα προκαλεί το γεγονός ότι, λίγους μήνες μετά την πρωθυπουργική εξαγγελία για δημιουργία Διεθνούς Κέντρου Καινοτομίας, εξαγγέλθηκε από την Κυβέρνηση και συγκεκριμένα από τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Δήμα, η δημιουργία Κέντρου Καινοτομίας στον Πειραιά και στο κτίριο της «ΧΡΩ.ΠΕΙ», σε απόσταση μόλις λίγων χιλιομέτρων από την περιοχή των Λιπασμάτων.

Υπενθυμίζεται πως η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, υλοποιώντας την προεκλογική δέσμευση του Αλέξη Τσίπρα, παραχώρησε στους πολίτες του Δήμου Κερατσινίου- Δραπετσώνας την έκταση των 86 στρεμμάτων του παραλιακού μετώπου, η οποία για αυτόν το λόγο εξαιρέθηκε από την Σύμβαση Παραχώρησης και δεν αποδόθηκε στον ΟΛΠ. Την ίδια περίοδο, η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ακύρωσε ουσιαστικά την απόφαση του 2014 του Υπουργού της Κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου, κ. Μανιάτη, που επέτρεπε χρήσεις βιομηχανίας και βιοτεχνίας στην περιοχή των Λιπασμάτων. Ειδικότερα, με νομοθετική ρύθμιση (άρθρο 28 του ν. 4342/2015) επέτρεψε μόνο χρήσεις ήπιας οικιστικής ανάπτυξης, καθώς και χρήσεις πολιτισμού, εκπαίδευσης, υγείας, αθλητισμού, πράσινου και αναψυχής στην περιοχή, ενώ περιόρισε στο ελάχιστο το συντελεστή δόμησης.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι το Μάιο του 2019 το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής με εισήγηση της Περιφερειακής Αρχής Δούρου, αποφάσισε να προχωρήσει στην αναγκαστική απαλλοτρίωση της έκτασης των 204 στρεμμάτων που ανήκουν σε θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, με σκοπό τη δημιουργία ενός δημόσιου πόλου υπερτοπικής εμβέλειας, με χρήσεις πολιτισμού, αθλητισμού, πρασίνου, αναψυχής. Κατά της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής έχει προσφύγει η Εθνική Τράπεζα διά της θυγατρικής της και η σχετική υπόθεση θα συζητηθεί, σύμφωνα με πληροφορίες, τον ερχόμενο Σεπτέμβριο στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Επισημαίνεται ότι, παρέμβαση υπέρ της απόφασης του Περιφερειακού Συμβουλίου στο Συμβούλιο της Επικρατείας μπορεί να ασκήσει και ο Δήμος Κερατσινίου Δραπετσώνας, αλλά και το Ελληνικό Δημόσιο. Στο πρόσφατο παρελθόν, το Ελληνικό Δημόσιο επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ άσκησε παρέμβαση υπέρ του Δήμου Κερατσινίου Δραπετσώνας για έκταση που διεκδικούσε η θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας στο παραλιακό μέτωπο.

Με βάση τα παραπάνω, και
Επειδή, το παραλιακό μέτωπο των Λιπασμάτων έχει μετατραπεί σε πόλο έλξης για τους πολίτες της ευρύτερης περιοχής μετά την απόδοση του από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ στο Δήμο,
Επειδή, η συνολική έκταση των 640 στρεμμάτων της περιοχής των Λιπασμάτων πρέπει να αξιοποιηθεί με σχεδιασμένο και σύγχρονο τρόπο, ώστε να λειτουργήσει υπέρ των πραγματικών αναγκών των δημοτών της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου,
Επειδή η εξαγγελία του Πρωθυπουργού τον Ιούλιο του 2019 όσο και η αναφορά του δελτίου τύπου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, με δεδομένη την μη δημοσιοποίηση οποιασδήποτε ενέργειας, καθώς και την εξαγγελία δημιουργίας Κέντρου Καινοτομίας σε άλλο χώρο στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, όχι μόνο δεν αποσαφηνίζουν τις προθέσεις της Κυβέρνησης, αλλά δημιουργούν και πρόσθετα ερωτήματα.

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:

1. Ποιο ακριβώς είναι το περιεχόμενο, καθώς και ποια θα είναι η νομική μορφή του φορέα διαχείρισης (δημόσιος ή παραχώρηση σε ιδιώτη), του έργου της δημιουργίας Μητροπολιτικού Πάρκου και Διεθνούς Κέντρου Καινοτομίας στην περιοχή των Λιπασμάτων, που έχει ήδη εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός κ. Κ.Μητσοτάκης και για την επιτάχυνση του οποίου καλείται άμεσα να εργαστεί ειδικός συντονιστής;
2. Ποιες διαδικασίες κοινωνικής διαβούλευσης, καθώς και διαβούλευσης με τους θεσμικούς φορείς της αυτοδιοίκησης ακολουθήθηκαν μέχρι σήμερα;
3. Σε ποια ακριβώς έκταση και επομένως σε ποια ακριβώς σημερινή ιδιοκτησία -ή σημερινές ιδιοκτησίες- πρόκειται αυτό το Μητροπολιτικό Πάρκο να κατασκευαστεί;
4. Ποια θα είναι ακριβώς η συμβολή της Κυβέρνησης στην υλοποίηση του έργου;
5. Προτίθεται η Κυβέρνηση, σε συμφωνία με την νέα Περιφερειακή Διοίκηση Πατούλη, να ακυρώσει τη διαδικασία της απαλλοτρίωσης της έκτασης των 204 στρεμμάτων που ανήκει σε θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας;
6. Προτίθεται η Κυβέρνηση να προχωρήσει στην αλλαγή του άρθρου 28 του ν. 4342/2015, που απέκλειε τις βιομηχανικές και βιοτεχνικές χρήσεις στην περιοχή και περιόριζε το συντελεστή δόμησης;
7. Κατά την εκδίκαση της υπόθεσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, θα ασκήσει παρέμβαση το Ελληνικό Δημόσιο υπέρ της Περιφέρειας Αττικής, ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες της απαλλοτρίωσης της έκτασης των 204 στρεμμάτων;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Δρίτσας Θοδωρής
Αλεξιάδης Τρύφωνας
Ραγκούσης Γιάννης

Σαντορινιός Νεκτάριος
Σπίρτζης Χρήστος
Φάμελλος Σωκράτης
Αβραμάκης Ελευθέριος
Γκιόλας Γιάννης
Ζεϊμπέκ Χουσεϊν
Καλαματιανός Διονύσης
Κασιμάτη Νίνα
Καφαντάρη Χαρά
Μάλαμα Κυριακή
Μάρκου Κώστας
Μουζάλας Γιάννης
Πολάκης Παύλος
Πούλου Γιώτα
Σκουρλέτης Παναγιώτης (Πάνος)
Σκουρολιάκος Πάνος
Σκούφα Ελισσάβετ (Μπέττυ)
Τριανταφυλλίδης Αλέξανδρος
Φωτίου Θεανώ
Χατζηγιαννάκης Μιλτιάδης
Χρηστίδου Ραλλία

 

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook