Σταϊκούρας: Σε καλύτερη κατάσταση σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο

Δημοσιεύτηκε στις 02/02/2025 14:29

Σταϊκούρας: Σε καλύτερη κατάσταση σήμερα το σιδηροδρομικό δίκτυο

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μίλησε σε συνέντευξή του στο MEGA για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου και για τις αντιδράσεις για την τραγωδία στα Τέμπη.

«Ποιο ήταν το βασικό ζητούμενο το οποίο είχαμε μετά τα Τέμπη; Να είχαμε καλύτερα συστήματα τηλεδιοίκησης, σηματοδότησης, δηλαδή να είχαμε ενίσχυση της ασφάλειας.

«Σήμερα, είμαστε σε πολύ καλύτερο σημείο από ό,τι ήμασταν», είπε ο υπουργός απαντώντας σε ερώτηση για το εάν μπορεί να εγγυηθεί ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ασφαλές.

«Αν δεν είχαμε τον ‘Daniel’, σήμερα θα σας έλεγα ότι σε σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και το ETCS, θα είχαμε 100% από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα. Λόγω του γεγονότος ότι είχαμε τον ‘Daniel’, σε εκείνο το σημείο μόνο δεν έχουμε τα συστήματα», πρόσθεσε.

«Τα τρένα είναι πιο ασφαλή βάζοντας αυτά τα συστήματα και συνεχώς πρέπει να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για να ενισχύουμε διαρκώς την ασφάλεια των μεταφορών.

Και προσλήψεις προσωπικού θα γίνουν το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμώ μέχρι τον Μάρτιο θα προσληφθούν 140 άτομα στον ΟΣΕ, και επενδύσεις θα γίνουν, υποδομές, που ενισχύουν την ασφάλεια των μεταφορών», ανέφερε.

«Σε αυτά τα ζητούμενα τα οποία είναι επενδύσεις σε υποδομές, προσλήψεις προσωπικού, να βάλουμε σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, να βάλουμε συστήματα ελέγχου σηράγγων, σε όλα αυτά υπάρχει σημαντική πρόοδος και ενίσχυση της ασφάλειας», συμπλήρωσε.

Δεν επιλύονται τα προβλήματα σε 1,5 χρόνο

Σε ερώτηση για το εάν θεωρεί ότι οι παρεμβάσεις αυτές είναι επιτυχημένες δεδομένου του γεγονότος ότι από τα Τέμπη και μετά έχει καταγραφεί σειρά συμβάντων σε συρμούς ο κ. Σταϊκούρας απάντησε:

«Επιτυχία θα είναι όταν ενισχύεις διαρκώς την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και των μεταφορών. Σας έδωσα συγκεκριμένα στοιχεία, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, συστήματα, επενδύσεις, χρηματοδότηση, προσλήψεις, που δείχνουν πρόοδο.

Αλλά θέλω να σας πω κάτι. Όπως ομολογούν όλοι, τα προβλήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο δεν προέκυψαν τα τελευταία 2 χρόνια. Είναι διαχρονικά. Αν πιστεύετε ότι επιλύονται όλα τα προβλήματα σε ενάμιση χρόνο, θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι αυτό δεν γίνεται».

90 αφύλακτες διαβάσεις

Σχολιάζοντας το περιστατικό που είδε το φως της δημοσιότητας πριν από λίγες ώρες με τα χαλασμένα φανάρια στη διάβαση του σιδηροδρομικού δικτύου στα Διαβατά Θεσσαλονίκης, εικόνα που βλέπουμε επανειλημμένα και σε άλλα σημεία ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή 90 αφύλακτες διαβάσεις.

«Ο ένας τρόπος αντιμετώπισης είναι αυτός που λέτε: να προκύπτει ένα πρόβλημα και να πηγαίνει ο ΟΣΕ να κάνει μία επισκευή, που θα πρέπει το υλικό να έρθει από το εξωτερικό, το οποίο μπορεί να πάρει κάποιους μήνες. Η σωστή προσέγγιση ποια είναι; Εξασφαλίζεις χρηματοδότηση και πας να αντιμετωπίσεις συνολικά το πρόβλημα στην Ελλάδα που λέγονται ισόπεδες διαβάσεις. Εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση; Για πρώτη φορά 25 εκατομμύρια ευρώ», σημείωσε.

Για το εάν ο ίδιος έχει θέσει τα ζητήματα που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο υπόψιν του πρωθυπουργού, ο κ. Σταϊκούρας ανέφερε ότι «ως πολιτική ηγεσία έχουμε ενημερώσει και έχουμε φέρει το ζήτημα και στη Βουλή με δική μας πρωτοβουλία».

Για τα Τέμπη

«Είναι η εκδήλωση της αγωνίας της κοινωνίας, του θυμού των πολιτών, έτσι ώστε να υπάρξει αλήθεια και Δικαιοσύνη στην περίπτωση των Τεμπών», είπε ακόμα για τις πρόσφατες κινητοποιήσεις.

«Εμείς κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε συνολικά και συλλογικά ως κυβέρνηση, ξεκινώντας από τον πρωθυπουργό, έτσι ώστε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες στον βαθμό που εμείς εμπλεκόμαστε.

Εκεί που θα κριθούμε είναι να αποδείξουμε ότι κάναμε τα πάντα έτσι ώστε οι πολίτες να αισθανθούν, επί της ουσίας, όχι επικοινωνιακά, ότι θέλουμε να λάμψει η αλήθεια».

Το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας – «Δεν είναι αρμοδιότητά μας»

Αναφορικά με την εμπορική αμαξοστοιχία και το τι τελικά μετέφερε ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι ο ρόλος του υπουργείου Μεταφορών δεν είναι να ελέγχει τα φορτία, και ότι αυτό ισχύει εκ του θεσμικού πλαισίου που υπάρχει όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην Ε.Ε.

«Ευθύνη έχει ο αποστολέας και ο μεταφορέας και αν είναι από το εξωτερικό, είναι τα τελωνεία. Άρα δεν υπάρχει καμία ευθύνη των φορέων και των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εδώ και χρόνια, δεν έχει αλλάξει κάτι το τελευταίο διάστημα, να ελέγχει τα φορτία. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για το όποιο λαθρεμπόριο στα καύσιμα, στα καπνικά, στα ποτά».

Ακόμα ο υπουργός ανέφερε ότι υπάρχει και μία άλλη διάσταση στο θέμα εάν δηλαδή έγιναν οποιεσδήποτε ενέργειες από πλευράς κυβέρνησης για να αναζητήσει «εκ των υστέρων να μάθει τι μετέφερε η αμαξοστοιχία. Ποιος είναι υπεύθυνος για να το κάνει αυτό; Ο ΕΟΔΑΣΑΑΜ», είπε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Στις 29 Οκτωβρίου του 2024 εστάλη έγγραφο του ΕΟΔΑΣΑΑΜ στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που ζητούσε έκτακτη επιχορήγηση 10.000 «ώστε να καταφέρουμε να καταβάλουμε το αντίτιμο που θα απαιτηθεί από σουηδικό ινστιτούτο το οποίο θα αναλάβει την εκπόνηση πραγματογνωμοσύνης για τα αίτια της φωτιάς που ακολούθησε τη σύγκρουση των τρένων».

«Ο Γραμματίδης δεν μίλησε ποτέ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων»

Αναφερόμενος δε στο δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» για το σημείωμα του πρώην προέδρου του ΟΣΕ που ζητούσε αναστολή των δρομολογίων ο κ. Σταϊκούρας έκανε λόγο για «δήθεν δηλώσεις του κ. Γραμματίδη».

«Έχει βγάλει ανακοίνωση ο κ. Γραμματίδης, δεν μίλησε ποτέ για το ζήτημα της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Τουναντίον, στην ανακοίνωση μιλάει ότι η ασφάλεια στη λειτουργία των σιδηροδρόμων είναι απόλυτη. Πού αναφέρεται; Αναφέρεται στο γεγονός ότι το επόμενο χρονικό διάστημα θα τρέξουν κάποια έργα στη Θεσσαλία, στην κεντρική Ελλάδα, που αφορούν για τη μόνιμη και με ψηλότερη ανθεκτικότητα αποκατάσταση των καταστροφών που έγιναν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Άρα λέει ότι τότε που θα ξεκινήσουν τα έργα, καλό θα ήταν όχι όλες οι μεταφορές αλλά μόνο αυτές που είναι για επιβάτες και μόνο για εκείνο το τμήμα να σταματήσουν, έτσι ώστε να τρέξουν πιο γρήγορα τα έργα. Τα έργα δεν έχουν ξεκινήσει ακόμα, αλλά είναι κάτι το οποίο ούτως ή άλλως απασχολεί την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και με την ανάδοχο εταιρία όταν ξεκινήσουμε τα έργα θα δούμε πώς θα λειτουργήσει το κομμάτι αυτό του σιδηροδρόμου, δηλαδή από τον Δομοκό μέχρι τη Λάρισα».

Για την ασφάλεια στα αεροδρόμια

Κληθείς να σχολιάσει την ανακοίνωση των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας για τις απαρχαιωμένα συστήματα ασφαλείας στα ελληνικά αεροδρόμια, ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε ότι και σε αυτή την περίπτωση το υπουργείο έχει κάνει βήματα για την αντικατάστασή τους, ότι υπάρχουν προβλήματα ετών που δεν μπορούν να λυθούν αμέσως, αλλά απέφυγε να δηλώσει ρητά ότι οι μεταφορές είναι απολύτως ασφαλείς.

Για το κυκλοφοριακό της Αττικής

Μιλώντας για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και τις πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει το υπουργείο, είπε μεταξύ άλλων:

«Υπάρχουν οι υποδομές και υπάρχουν και οι μεταφορές. Στις υποδομές έχουμε αναλάβει μια πρωτοβουλία έτσι ώστε να φτιάξουμε τον δυτικό περιφερειακό του Αιγάλεω και τις τρεις ανισόπεδες διαβάσεις εκεί. Αυτό θα γίνει την επόμενη τριετία».

«Οι υποδομές θέλουν χρόνο για να υλοποιηθούν. Στις μεταφορές έχουμε το μετρό, άρα πρέπει να τρέξουμε όσο γίνεται την γραμμή 4», συμπληρώνει.

«Έχουμε να φτιάξουμε καλύτερα λεωφορεία. Θα έχουμε 950 καινούργια λεωφορεία μέχρι το τέλος του καλοκαιριού απολύτως προσβάσιμα σε ΑμεΑ».

«Σήμερα έχουμε 22 συρμούς στην γραμμή 1. Μέχρι το τέλος του ’26 θα έχουμε 31 συρμούς».

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook