Social distancing : Viral στο Διαδίκτυο έργα του Μπαγεστέρ

Δημοσιεύτηκε στις 27/03/2020 08:11

Social distancing : Viral στο Διαδίκτυο έργα του Μπαγεστέρ

Στις μέρες της πανδημίας του κοροναϊου τα έργα του Χοσέ Μανουέλ Μπαγεστέρ (José Manuel Ballester) μοιάζουν πιο οικεία από ποτέ.

Για να εμποδίσουμε τη μετάδοση του ιού, πλέον τηρούμε αυστηρά αποστάσεις ασφαλείας ο ένας από τον άλλον, και ο Μπαγεστέρ αναδημιουργεί, ψηφιακά, κλασικά έργα ζωγραφικής όπως το έργο του 1498 του Λεονάρντο ντα Βίντσι «Ο Μυστικός Δείπνος», πιστά αλλά χωρίς μια καθοριστικής σημασίας λεπτομέρεια: την ανθρώπινη παρουσία.

Ειδικά αυτό το «remake» που υπογράφει ο Μπαγεστέρ είναι, σήμερα, viral στο Διαδίκτυο.

View this post on Instagram

Lo spagnolo Jose Manuel Ballester svuota i capolavori della pittura concentrando l’attenzione sullo spazio, sull'ambientazione e sulla costruzione degli scenari. http://bit.ly/JosèManuelBallester . . . . . . . . . . #art #artist #artlovers #artistsoninstagram #painting #cult #painter #josemanuelballester #artwork #artsy #art_spotlight

A post shared by Radio Mies (@radio_mies) on

View this post on Instagram

Lundi matin…. By the spanish artiste #josemanuelballester . #lundimatin #lundi#lundimood #mondaymood#mondaymorning #covid_19

A post shared by Marion Tivital (@mariontivital) on

Κάποιες από τις ψηφιακές αναδημιουργίες του Μπαγεστέρ διατηρούν ίχνη της ανθρώπινης παρουσίας: στον πίνακα του Γκόγια «Η 3η Μαΐου του 1808», έργο του 1814, το έδαφος έχει βάψει από το αίμα των εκτελεσμένων, αλλά απουσιάζουν τόσο αυτοί όσο και το εκτελεστικό απόσπασμα.

View this post on Instagram

En estos tiempos de incertidumbre, es muy relevante la obra de #JoseManuelBallester. Pintor y fotógrafo español que representa lugares o escenas, que de normal estarían repletos de gente, vacíos. Es el caso de las meninas de #Velazquez u otras obras relevantes en la #HistoriaDelArte. También tiene una relación muy estrecha con la cultura asiática, la cual ha plasmado en su obra. #GaleríaBenlliure pone a tu disposición su obra para hacer este trago un poco menos agrio. #ArteContemporaneo @GaleriaBenlliure #Ballester #YoMeQuedoEnCasa #ArteModerno #Fotografia

A post shared by Galeria Benlliure (@galeriabenlliure) on

Στον πίνακα του Γιοχάνες Βερμέερ «Η Αλληγορία της Ζωγραφικής», έργο του 1668, απουσιάζει τόσο ο ζωγράφος όσο και το μοντέλο, αλλά το καβαλέτο με το ημιτελές πορτρέτο είναι εκεί.

Σε άλλα έργα δεν υπάρχει καν ανθρώπινο ίχνος: στην «Γκουέρνικα», έργο του 1937 του Πικάσο, δεν υπάρχει ούτε ανθρώπινη ούτε ζωική παρουσία.

Στη «Γέννηση της Αφροδίτης», έργο του 1486 του Σάντρο Μποτιτσέλι, απουσιάζουν και η θεά και οι άλλες φιγούρες.

View this post on Instagram

De klassiekers uit de schilderkunst, maar dan zonder mensen. Klassiekers van Botticelli, da Vinci en Géricault. #josemanuelballester

A post shared by @ kunstappje on

View this post on Instagram

De klassiekers uit de schilderkunst, maar dan zonder mensen. Klassiekers van Vermeer, Picasso, Goya en Vélazquez. #josemanuelballester

A post shared by @ kunstappje on

Σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει στο Bored Panda, ο Μπαγεστέρ είχε πει ότι συχνά αντιμετωπίζουν τη σειρά έργων του με την επωνυμία «Συγκεκαλυμμένοι Χώροι» ως χιουμοριστική, αλλά τα έργα έχουν πολλαπλή σημασία.

«Με μια προσεκτική ματιά, δεν είναι δύσκολο να εντοπίσει κανείς την υπέρβαση και τις πολλαπλές πιθανές ερμηνείες, και ως καινούργια έργα και ως προς τη σχέση τους με τα πρωτότυπα» είχε πει.

«Ένα από τα πλέον σαφή θέματα σε αυτή τη σειρά είναι ο τρόπος με τον οποίον μπορούμε να κατανοήσουμε την τέχνη από την οπτική γωνία κάθε ιστορικής περιόδου.

Η οποία έχει έναν μοναδικό τρόπο να βλέπει και να κατανοεί την πραγματικότητα που μοιράζονται οι καλλιτέχνες, που αναπτύσσουν τη δημιουργικότητά τους μέσα στις αξίες της κάθε περιόδου, και συνδέονται με ιδέες και καθολικές αρχές, απλωμένες στον χρόνο» είχε εξηγήσει.

© Πηγή: In.gr

Περισσότερα Video

Ακολουθήστε το Politica στο Google News και στο Facebook