Σήμερα η πρώτη δοκιμή της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112- Γιατί δεν λειτούργησε μετά το Μάτι

Δημοσιεύτηκε στις 12/07/2019 10:07

Σήμερα η πρώτη δοκιμή της γραμμής έκτακτης ανάγκης 112- Γιατί δεν λειτούργησε μετά το Μάτι

Σήμερα θα γίνει η πρώτη πιλοτική δοκιμή του αριθμού «έκτακτης ανάγκης» 112 στο Αρχηγείο της Πυροσβεστικής, παρουσία του υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκου Πιερρακάκη.

Συγκεκριμένα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, στην ενημέρωση για τη φονική κακοκαιρία στη Χαλκιδική, ανέφερε πως άμεση προτεραιότητα είναι η λειτουργία του αριθμού 112.

«Ο αριθμός έκτακτης ανάγκης 112 λειτουργεί στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά όχι στην Ελλάδα» πρόσθεσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τονίζοντας σήμερα θα πραγματοποιηθεί ειδική σύσκεψη με τους εκπρόσωπους των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας και πιλοτική δοκιμή.

Ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς ανέφερε, μιλώντας στην ΕΡΤ, ότι στις 10:30 το πρωί θα γίνει η πρώτη μεγάλη δοκιμή του πανευρωπαϊκού αριθμού έκτακτης ανάγκης 112, «έτσι ώστε κάτι που είναι αυτονόητο, χρήσιμο και μπορεί να σώσει ζωές σε λίγο χρονικό διάστημα να γίνει πραγματικότητα».

Γιατί δεν λειτουργεί η γραμμή έκτακτης ανάγκης, μετά το Μάτι;

Τα κωλύματα στη χρήση του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης ήρθαν έντονα στην επιφάνεια μετά την καταστροφική πυρκαγιά στον Μάτι, καθώς θα ήταν σωτήριο για εκατοντάδες ανθρώπους ένα μήνυμα εκκένωσης, το οποίο δεν ελήφθη ποτέ.

Το σύστημα αυτό αποτελείται από δύο σκέλη:

  • Το εισερχόμενο, που είναι αυτό μέσω του οποίου μπορούν να επικοινωνήσουν οι πολίτες με το 112 και γίνεται ο γεωεντοπισμός τους και
  • Το εξερχόμενο, που επί της ουσίας είναι το Σύστημα Συναγερμού Πολιτών (Cell Broadcast Service) μέσω του οποίου οι πολίτες ενημερώνονται μέσω SMS για εκκένωση περιοχών λόγω κινδύνου.

Μετά την τραγωδία στο Μάτι, όταν τα αιτήματα για πλήρη λειτουργία του 112 έγιναν περισσότερα και εντονότερα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας, στην οποία υπάγεται το 112, ανακοίνωσε ότι επρόκειτο να είναι έτοιμο στις αρχές του 2019 αλλά κάτι τέτοιο δεν έγινε ούτε το βράδυ της Τετάρτης, όταν σφοδρό κύμα κακοκαιρίας έπληξε τη Βόρεια Ελλάδα και κυρίως τη Χαλκιδική, όπου επτά άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους.

Συνολάκης: Παράδοξο, ένα χρόνο μετά την τραγωδία στο Μάτι, να εξακολουθεί να μη λειτουργεί

Το σύστημα μάλιστα παραμένει στο συρτάρι εδώ και 10 χρόνια και παρά την τραγωδία στο Μάτι  δεν έχει λειτουργήσει ακόμη.

Αυτό συνέβη γιατί το έργο αν και επρόκειτο να χρηματοδοτηθεί από την προηγούμενο προγραμματική περίοδο 2007-2013, τελικά λόγω καθυστερήσεων στην υλοποίησή του, χρειάστηκε να ενταχθεί και στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Μιλώντας σε πρωινή εκπομπή του Open, ο κ. Συνολάκης αναφέρθηκε στο συγκεκριμένο σύστημα έγκαιρης ειδοποίησης με SMS, τονίζοντας ότι είναι «παράδοξο, ένα χρόνο μετά την τραγωδία στο Μάτι, να εξακολουθεί να μη λειτουργεί».

Σε ερώτηση για το αν αυτό σχετίζεται με την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, ο κ. Συνολάκης αναφέρει ότι ο πρόεδρος της Αρχής είχε ξεκαθαρίσει ότι δεν είναι αντίθετοι σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, να γίνεται ενημέρωση όσων πολιτών βρίσκονται εντός της Περιφέρειας που κινδυνεύει.

Επίσης σημειώνει ότι ακόμη και τέτοιο κώλυμα να υπάρχει, θα μπορούσε να λυθεί μέσω πρόσβασης που θα δώσουν οι ίδιοι οι πολίτες στην Αρχή για ενημέρωση σε περίπτωση κινδύνου. Ακόμα και για τους τουρίστες, θα μπορούσαν να λαμβάνουν ένα μήνυμα κατά την άφιξή τους στην Ελλάδα για το αν επιθυμούν να ενημερώνονται από επίσημο φορέα σε περίπτωση κινδύνου.

Μετά την καταστροφή στη Χαλκιδική, έχει βρεθεί η ανάδοχος εταιρεία που θα αναλάβει να τρέξει την αποστολή μηνυμάτων στην περίπτωση κινδύνου και η εκτίμηση τόσο του Ευρωπαϊκού φορέα όσο και του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης είναι ότι το Σύστημα Συναγερμού Πολιτών θα είναι έτοιμο να λειτουργήσει στα τέλη του 2019.

in.gr