Πέθανε η ηθοποιός Ζενεβιέβ Πέιτζ – Είχε μοιραστεί ένα σύντομο, κινηματογραφικό φιλί με την Κατρίν Ντενέβ

Η Ζενεβιέβ Πέιτζ, η γοητευτική Γαλλίδα ηθοποιός που πρωταγωνίστησε σε ταινίες όπως η «Ωραία της ημέρας», «Ελ Σιντ» και οι «Περιπέτειες του Σέρλοκ Χολμς», πέθανε την Παρασκευή, 14 Φεβρουαρίου. Ήταν 97 ετών.
Η Πέιτζ πέθανε στο σπίτι της στο Παρίσι, δήλωσε στο πρακτορείο ειδήσεων AFP η εγγονή της, η ηθοποιός Zoé Guillemaud. Σε μια καριέρα άνω των 50 ετών, η Πέιτζ εμφανίστηκε και σε άλλες αξιόλογες ταινίες, όπως το Fanfan la Tulip (1952), η Foreign Intrigue (1956), με τον Ρόμπερτ Μίτσαμ, η The Silken Affair (1956), με τον Ντέιβιντ Νίβεν, το Grand Prix (1966) του Τζον Φρανκενχάιμερ, το Mayerling (1968), σε σκηνοθεσία Τέρενς Γιανγκ, και το Song Without End (1960) του Τσαρλς Βίντορ, όπου ο σκηνοθέτης πέθανε στη μέση των γυρισμάτων και αντικαταστάθηκε από τον Τζορτζ Κιούκορ.

Public Domain
Η Ωραίες της Ημέρας
Το 1967, ο Ισπανός σκηνοθέτης Λουίς Μπουνιουέλ επέλεξε την Πέιτζ για τον ρόλο της Μαντάμ Αναΐς, της ιδιοκτήτριας του οίκου ανοχής πολυτελείας στην ταινία Η Ωραία της Ημέρας, μια διασκευή του μυθιστορήματος του Τζόζεφ Κέσελ, του 1928.
Στο επίκεντρο της ταινίας βρίσκεται η Severine Serizy (Κατρίν Ντενέβ), της οποίας ο γάμος χωρίς σεξ την ωθεί στην πορνεία – αλλά μόνο μεταξύ των ωρών 2 και 5 μ.μ.
Ως αποτέλεσμα, η Πέιτζ της δίνει το παρατσούκλι «Belle de Jour» (Ωραία της Ημέρας). Η Μαντάμ Αναΐς είναι μια απαιτητική, μη αυστηρή γυναίκα, με μια υποψία έλξης προς τον χαρακτήρα της Ντενέβ, και στην ταινία υπάρχει ένα πολύ σύντομο φιλί μεταξύ των δύο.
Η Ζενεβιέβ Πέιτζ έλαβε υποψηφιότητα για β’ γυναικείου ρόλου από την Εθνική Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου για τη δουλειά της, ενώ η ταινία δράματος κέρδισε τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας.
Ένα χρόνο νωρίτερα, η Πέιτζ είχε έναν σύντομο ρόλο στο Grand Prix (1966) ως η αποξενωμένη σύζυγος που αρνείται να δώσει διαζύγιο στον οδηγό της Ferrari, τον Jean-Pierre Sarti (Ιβ Μοντάν).
Η Μαντάμ Αναΐς είναι μια απαιτητική, μη αυστηρή γυναίκα, με μια υποψία έλξης προς τον χαρακτήρα της Ντενέβ, και στην ταινία υπάρχει ένα πολύ σύντομο φιλί μεταξύ των δύο
Έπαιξε σε κλασικά αριστουργήματα
Στο ιταλοαμερικανικό μεσαιωνικό έπος Ελ Σιντ (1961), η Πέιτζ υποδύθηκε τέλεια τη ραδιούργα πριγκίπισσα Urraca. Με πρωταγωνιστές τον Τσάρλτον Ίστον και τη Σοφία Λόρεν, η ταινία ήταν ένα τεράστιο θέαμα, που διήρκεσε πάνω από τρεις ώρες με εισαγωγή και διάλειμμα και κόστισε 6 εκατομμύρια δολάρια για να γυριστεί.
«Μια μεγάλη περιπέτεια, μια μεγάλη ερωτική ιστορία, σπουδαίοι σταρ», διακήρυττε το τρέιλερ. Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, ο σκηνοθέτης Billy Wilder κυκλοφόρησε την ταινία The Private Life of Sherlock Holmes, με τον Robert Stephens στον ρόλο του διάσημου ντετέκτιβ και τον Colin Blakely να υποδύεται τον Dr. Watson.
Η Πέιτζ υποδύεται μια μυστηριώδη Βελγίδα πελάτισσα που ζητά από τον Χολμς να βρει τον εξαφανισμένο μηχανικό σύζυγό της.
Γεννήθηκε ως Geneviève Bonjean στο Παρίσι στις 13 Δεκεμβρίου 1927. Ο πατέρας της, Jacques Paul Bonjean, ήταν έμπορος τέχνης και συλλέκτης που άνοιξε μια γκαλερί σε συνεργασία με τον Christian Dior

Public Domain
Η Ζενεβιέβ Πέιτζ σε πισίνα στο Λος Άντζελες με τον σκύλο της, την Capucine, Καλιφόρνια, 1959
«Χάσαμε το τέρας του Λοχ Νες»
Η παραγωγή της ταινίας διακόπηκε μετά τη βύθιση στη λίμνη ενός μοντέλου του τέρατος του Λοχ Νες, μήκους 30 ποδιών, το οποίο κατασκευάστηκε για μια βασική σεκάνς της ταινίας, ενώ ρυμουλκούνταν πίσω από μια βάρκα.
«Χάσαμε το τέρας του Λοχ Νες, αλλά ο Γουάιλντερ δεν έδειχνε να ανησυχεί ιδιαίτερα, παρόλο που ήταν παραγωγός και σκηνοθέτης» δήλωσε η Πέιτζ στους New York Times το 1969. «Τον ενδιέφερε περισσότερο να πάει και να παρηγορήσει τον άνθρωπο που το είχε φτιάξει και που ήταν αναστατωμένος για την εξαφάνισή του».
Η γιγαντιαία κατασκευή ανακαλύφθηκε 47 χρόνια αργότερα, κατά τη διάρκεια μιας έρευνας με σόναρ, πεσμένο στο βυθό της θάλασσας.
Ο Λουίς Μπουνιουέλ με την Ντενέβ και την Πέιτζ
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Θέατρο και προσωπική ζωή
Γεννήθηκε ως Geneviève Bonjean στο Παρίσι στις 13 Δεκεμβρίου 1927. Ο πατέρας της, Jacques Paul Bonjean, ήταν έμπορος τέχνης και συλλέκτης που άνοιξε μια γκαλερί σε συνεργασία με τον Christian Dior.
Μια από τις πρώτες της εμφανίσεις στην οθόνη ήταν στη γαλλική περιπέτεια Fanfan la Tulip, στην οποία πρωταγωνιστούσαν η Τζίνα Λολομπριγκίντα και, ως πρωταγωνιστής, ο Ζεράρ Φιλίπ. Στην ταινία, η Πέιτζ διασώζεται από μια ομάδα ληστών από τον ατίθασο, καραγκιόζη νεοσύλλεκτο στρατιώτη Fanfan και του προσφέρει μια τουλίπα ως ευχαριστώ.
Στο κινηματογραφικό της βιογραφικό περιλαμβάνονται επίσης η μαύρη κωμωδία Buffet Froid (1979), το Deadly Circuit (1983) του Claude Miller και το Beyond Therapy (1987) του Robert Altman.
Η Πέιτζ ήταν επίσης διακεκριμένη ηθοποιός στο θέατρο, εμφανιζόμενη στο The Bitter Tears of Petra von Kant (Τα Πικρά Δάκρυα της Πέτρα φον Καντ) το 1980 και λαμβάνοντας το βραβείο Moliere το 1996 για το έργο Colombe.
Ήταν παντρεμένη με τον επιχειρηματία Jean-Claude Bujard από το 1959 μέχρι το θάνατό του το 2011.
*Με στοιχεία από hollywoodreporter.com | Αρχική Φωτό: Ζενεβιέβ Πέιτζ / IMDb