Νέο ρεκόρ επισκεπτών στη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση Ποσειδώνια 2020
Νέο ρεκόρ σε αριθμούς επισκεπτών και σε έκταση εκθεσιακού χώρου ετοιμάζεται να καταγράψει η έκθεση Ποσειδώνια 2020, το σημαντικότερο εμπορικό γεγονός της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Από την 1η έως τις 5 Ιουνίου, περισσότεροι από 2.000 εκθέτες από 90 χώρες και δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο θα περιηγηθούν στα 50.000 τετραγωνικά μέτρα του εκθεσιακού κέντρου Metropolitan Expo, συγκεντρώνοντας στους χώρους της έκθεσης και των συνεδριακών αιθουσών τους κορυφαίους εκπροσώπους της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας.
Σύμφωνα με τους διοργανωτές αιχμή του δόρατος της συνεχούς επέκτασης των Ποσειδωνίων είναι τόσο η δυναμική ανάπτυξης της ελληνικής ναυτιλίας, όπως αποτυπώνεται στις τουλάχιστον 200 τρέχουσες παραγγελίες για νέες ναυπηγήσεις πλοίων, όσο και το αυξημένο ενδιαφέρον για τη συνεχή τεχνική και τεχνολογική αναβάθμιση του παγκόσμιου στόλου.
Επίσης, κυρίαρχη θέση στις συζητήσεις θα έχει το ζήτημα της εφαρμογής των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών. Ένα από τα βασικά ερωτήματα στα Ποσειδώνια 2020 θα είναι οι επιπτώσεις που θα έχει κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η εφαρμογή των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο στο ηθικό ενός κατά τα άλλα ιδιαίτερα κερδοφόρου κλάδου, που διακινεί το 95% του παγκόσμιου εμπορίου.
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρος Βενιάμης δήλωσε σχετικά: «Τα Ποσειδώνια 2020 θα πραγματοποιηθούν σε μία χρονιά που σηματοδοτεί σημαντικές αλλαγές στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Η εφαρμογή του παγκόσμιου ανώτατου ορίου θείου στα ναυτιλιακά καύσιμα, με τις όποιες προκλήσεις της, και οι συνεχιζόμενες συζητήσεις στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών (UN IMO) σχετικά με την υιοθέτηση βραχυπρόθεσμων και μεσοπρόθεσμων μέτρων για τη μείωση των εκπομπών CO2 από τα πλοία, είναι δύο από τα πιο σημαντικά θέματα που η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών παρακολουθεί ενεργά. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η περιβαλλοντική ατζέντα των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων είναι επίσης ένα κρίσιμο ζήτημα, για το οποίο χρειάζεται επαγρύπνηση και προσοχή εκ μέρους της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
«Η ναυτιλιακή βιομηχανία, απαραίτητη για το διεθνές εμπόριο βασικών αγαθών και φορτίων, έχει πλήρως δεσμευθεί, στο πλαίσιο της αντιμετώπισης της κλιματικής αλλαγής, για πλήρη απεξάρτηση από τον άνθρακα και ήδη έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση μέσω των παγκόσμιων κανονισμών του UN ΙΜΟ. Ωστόσο, για την επίτευξη της πλήρους απεξάρτησης της ναυτιλίας από τον άνθρακα, απαιτούνται νέου τύπου καύσιμα και νέες τεχνολογίες πρόωσης πλοίων διαθέσιμα στην αγορά παγκοσμίως».
Επεσήμανε ακόμη ότι: «Είμαστε βέβαιοι ότι τα Ποσειδώνια 2020 θα αποτελέσουν για άλλη μία φορά μια πολύτιμη πλατφόρμα για εποικοδομητικές συζητήσεις σχετικά με τέτοια σημαντικά ζητήματα πολιτικής, εκτός από τους αμιγώς εμπορικούς και επιχειρηματικούς στόχους που εξυπηρετούν επιτυχώς εδώ και χρόνια».
Ο κ. Γεώργιος Πατέρας, Πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, υπογράμμισε: «Η συνολική επίπτωση της ναυτιλίας στη ρύπανση είναι ούτως ή άλλως μικρή, ωστόσο σύσσωμη η ναυτιλιακή κοινότητα θα συνεχίσει να πρωτοπορεί και να υιοθετεί ρηξικέλευθες λύσεις για τη μείωση των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά και διοξειδίου του άνθρακα. Τα φετινά Ποσειδώνια θα δώσουν σε όλους τους παίκτες του κλάδου την ευκαιρία να συζητήσουν μια σειρά εκκρεμών ακόμα ζητημάτων, όπως είναι ο καθορισμός ορίων στην ισχύ πρόωσης των πλοίων ή οι δασμοί που επιβάλλονται στις εταιρείες εφοδιασμού ‒χωρίς να ξεχνάμε την πιεστική αναζήτηση καυσίμων με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο, συμβατών με τους νέους κανονισμούς».
Τα Ποσειδώνια 2020 αναμένεται να καλωσορίσουν περισσότερους από 50 νέους εκθέτες, συμπεριλαμβανομένων κορυφαίων πετρελαϊκών ομίλων όπως η Total και ο τομέας λιπαντικών της, Total Lubmarine, αλλά και των εθνικών περιπτέρων της Σρι Λάνκα και της Ρουμανίας. Κι ενώ απομένουν ακόμα τέσσερις μήνες έως τα εγκαίνια της έκθεσης, η συγκυρία των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον τουλάχιστον 20 κατασκευαστών scrubbers (συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων πλοίων), οι οποίοι έχουν ήδη δηλώσει συμμετοχή στα φετινά Ποσειδώνια για να εκμεταλλευτούν στο μέγιστο την αυξημένη ζήτηση για τα προϊόντα τους. Στο επίκεντρο των συζητήσεων θα βρεθούν ακόμα περίπου 15 εταιρείες bunkering και σύμβουλοι εταιρειών ανεφοδιασμού, οι οποίοι προετοιμάζονται πυρετωδώς να δεχτούν τα ερωτήματα των παρευρισκόμενων, καθώς συνεχίζεται η αβεβαιότητα της αγοράς σχετικά με τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα του VLSFO και του ULSFO.
«Η ζήτηση για χώρο στα Ποσειδώνια 2020 αυξάνεται μέρα με την ημέρα, χάρη στους πολλούς νέους αλλά και στους ακόμη περισσότερους τακτικούς εκθέτες από κάθε τμήμα της ναυτιλιακής βιομηχανίας» σημείωσε ι ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Διευθύνων Σύμβουλος των Εκθέσεων Ποσειδώνια Α.Ε, που είναι οι διοργανωτές της εκδήλωσης.
«Η ισχύς της ελληνικής ναυτιλίας λειτουργεί ως τεράστιος πόλος έλξης για εκθέτες από όλο τον κόσμο και αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα που συντελεί στην πληθώρα συμφωνιών που κλείνονται σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας των Ποσειδωνίων», προσθέτει ο ίδιος και καταλήγει: «Η βιομηχανία θα πρέπει να περπατήσει πάνω σε τεντωμένο σχοινί για να ισορροπήσει μεταξύ της υλοποίησης των κανονισμών για καύσιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο και του στόχου του ΙΜΟ για μείωση των εκπομπών ρύπων κατά 50% μέσα στα επόμενα χρόνια. Προκειμένου να συμμορφωθεί, η ναυτιλία βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού, για τον οποίο απαιτούνται επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη και στις νέες τεχνολογίες. Τα Ποσειδώνια είναι το ιδανικό μέρος για την παρουσίαση τέτοιων λύσεων και για τη δικτύωση με ένα ενθουσιώδες κοινό πιθανών αγοραστών, εταίρων και προμηθευτών».
Η βιωσιμότητα των φιλόδοξων ρυθμιστικών στόχων αλλά και η ετοιμότητα της βιομηχανίας να αναπτύξει τεχνολογίες και λύσεις που θα συμβάλουν στη συμμόρφωσή της με αυτούς, είναι ζητήματα που θα τεθούν και θα συζητηθούν στο πλαίσιο των συνεδρίων και σεμιναρίων που πλαισιώνουν την έκθεση. Τα σχετικά ζητήματα θα αναλυθούν ενδελεχώς στις δύο ξεχωριστές εκδηλώσεις που διοργανώνουν η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA) και το Ελληνικό Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας (ΕΛ.Ι.Ν.Τ.).