Motorsport Greece: Νέα ερωτήματα για νέες αναθέσεις αλλά και για πληρωμές
Νέα ερωτήματα προκύπτουν για το πως λειτουργούν και πληρώνονται από το δημόσιο ταμείο τα έργα που τρέχει η εταιρεία Motorsport Greece, η διοργανώτρια εταιρεία του Ράλλυ Ακρόπολις, που υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας και Αθλητισμού.
Από τον περασμένο Αύγουστο το in έχει αναδείξει αρκετά ζητήματα για την εν λόγω εταιρεία που αφορούν σε απευθείας αναθέσεις, αρκετές εκ των οποίων σε εταιρείες των οποίων το αντικείμενο ουδεμία σχέση είχε με το έργο που κλήθηκαν να περατώσουν.
Για παράδειγμα είδαμε αναθέσεις εκ μέρους της Motorsport Greece για κατασκευή «ειδικών διαδρομών του ράλλυ» σε εταιρεία με αντικείμενο… ηλιακούς θερμοσίφωνες ή πως τη φιλοτέχνηση και προμήθεια των βραβείων του αγώνα, ανέλαβε μια εταιρεία που εμπορεύεται από… αράπικα φιστίκια έως… υπηρεσίες πώλησης ηλεκτρικού ρεύματος.
Επί της ουσίας καμία απάντηση
Για όλα αυτά η εταιρεία αρνήθηκε να δώσει απαντήσεις στο in, ενώ στις απαντήσεις που έδωσε στη Βουλή σε ερωτήσεις βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και της Νέας Αριστεράς, ισχυρίστηκε ότι όλα έγιναν νόμιμα και πως οι συμβάσεις ελέγχθηκαν και δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα. Επί της ουσίας των δημοσιευμάτων, τόσο το υπουργείο Αθλητισμού όσο και η Motorsport Greece δεν είχαν να πουν απολύτως τίποτε.
Έρευνα για το… οικονομικό αποτύπωμα
Λίγο πριν τις γιορτές η Motorsport Greece επανήλθε στο προσκήνιο με μια νέα ανάθεση. Συγκεκριμένα το Δ.Σ. αποφάσισε τη διάθεση ποσού 23.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ 5.520 ευρώ για έργο με τίτλο «έρευνα κοινού για το οικονομικό αποτύπωμα του ράλλυ Ακρόπολις». Και όποιος κατάλαβε κάτι απ’ τον τίτλο του έργου, κατάλαβε.
Η ανάθεση έγινε στην εταιρεία Media Naranjia E.E., ωστόσο εδώ συναντάμε ένα μικρό πρόβλημα. Aναζητώντας την εν λόγω εταιρεία στο ΓΕΜΗ και στην ενότητα «δραστηριότητα-σκοπός» της εταιρείας, διαβάζουμε πως σκοπός της είναι, μεταξύ άλλων, η εκμετάλλευση-ενοικίαση αλλά και πώληση ακινήτων, η εκμετάλλευση τουριστικών εγκαταστάσεων, η ανακαίνιση χώρων, οι υπηρεσίες συμβουλευτικής και επικοινωνίας, δημοσιογραφικής επικοινωνιακής υποστήριξης, οι υπηρεσίες οζονοθεραπείας κ.λ.π.
Αλλά και «υπηρεσίες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης αυτοκινήτων και ελαφρών μηχανοκίνητων οχημάτων. Υπηρεσίες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης φορτηγών. Υπηρεσίες ενοικίασης και χρηματοδοτικής μίσθωσης μοτοσικλετών και τροχόσπιτων. Στον σκοπό της εταιρείας περιλαμβάνεται και κάθε άλλη όμοια ή συναφής ή παρεμφερής εργασία με τα ανωτέρω».
Ψάχνοντας ακόμα περισσότερο διαπιστώνουμε ότι το 98% της εν λόγω εταιρείας ανήκει στην Digital World Media, μια μονοπρόσωπη ιδιωτική κεφαλαιουχική εταιρεία, η οποία διατηρεί την ιστοσελίδα orthodoxtimes.gr, έναν ιστότοπο θρησκευτικού περιεχομένου.
Τώρα, το πως ακριβώς συνδέεται η «έρευνα κοινού για το οικονομικό αποτύπωμα του Ράλλυ Ακρόπολις» με το real estate, την ορθοδοξία, αλλά και την… οζονοθεραπεία, μόνο οι ιθύνοντες της Motorsport Greece και ο αρμόδιος υπουργός κ. Βρούτσης, μπορούν να μας εξηγήσουν.
Υπό το ίδιο πρίσμα θα πρέπει να εξηγήσουν τι θα περιλαμβάνει η εν λόγω έρευνα, σε ποιους απευθύνεται, με ποιον τρόπο θα γίνει και που θα δημοσιευτούν τα συμπεράσματά της. Έχει να κάνει με ερωτηματολόγια, με τηλεφωνικές συνεντεύξεις και τι ακριβώς σημαίνει η φράση «το οικονομικό αποτύπωμα του Ράλλυ Ακρόπολις»;
Η Motorsport και η πληρωμή των 100.000 ευρώ
Αλλά δεν είναι μόνο αυτά. Στις 9 Οκτωβρίου το in είχε θέσει ερωτήματα σχετικά και μ’ ένα άλλο έργο της Motorsport Greece περί προώθησης της οδικής ασφάλειας, αξίας 300.000 ευρώ. Στις κοινοβουλευτικές ερωτήσεις που είχαν επίσης γίνει, η απάντηση ήταν το χαρακτηριστικό δείγμα του «πετάω τη μπάλα στην εξέδρα», με αναφορές σε προηγούμενες αντίστοιχες δράσεις.
Αυτό που δεν ειπώθηκε βέβαια, ήταν το γεγονός ότι όλες οι προηγούμενες δράσεις μαζί, δεν πλησίαζαν καν τις 300.000 ευρώ που αποφασίστηκε να δοθούν. Υπενθυμίζεται ότι στο διαγωνισμό συμμετείχαν δύο εταιρείες, με τον ίδιο νομικό εκπρόσωπο!
Επί των ερωτημάτων που είχαμε θέσει τότε, τόσο η Motorsport Greece όσο και το γραφείο του κ. Βρούτση, ουδέποτε απάντησαν. Την ίδια ώρα και μέσα στις γιορτές η Motorsport Greece εξέδωσε χρηματικό ένταλμα πληρωμής ύψους 100.000 ευρώ (το ένα τρίτο του ποσού του διαγωνισμού). Στην περιγραφή των δαπανών αναγράφεται: «λοιπές αμοιβές νομικών προσώπων που εκτελούν ειδικές εργασίες (ενημέρωση και διαφήμιση σκοπών φορέα)».
Θα ήταν ευχής έργον να εξηγούσε η εταιρεία ποιο κομμάτι του έργου παρέλαβε και πλήρωσε το ένα τρίτο του ποσού, που ακριβώς γίνονται τα σεμινάρια προώθησης, ποιοι είναι οι 200 συμμετέχοντες στο πιλοτικό αυτό πρόγραμμα, που ακριβώς διαφημίστηκε το πρόγραμμα και έναντι ποιου αντίτιμου.
Αλλά επειδή οι πληρωμές δεν σταματούν εκεί, θα επανέλθουμε σύντομα…