Με το βλέμμα στην Κρήτη, το 26ο συνέδριο του Ομίλου Γκριμάλντι

Δημοσιεύτηκε στις 11/10/2024 17:59

Με το βλέμμα στην Κρήτη, το 26ο συνέδριο του Ομίλου Γκριμάλντι

Στην πρώτη θέση της ομιλίας του, ξεκινώντας την συνέντευξη τύπου ο ισχυρός Ιταλός μεγαλοεφοπλιστής Εμάνουελ Γκριμάλντι αναφέρθηκε στο λιμάνι του Ηρακλείου και στη ναυπήγηση νέων πλοίων που τα επόμενα χρόνια θα δρομολογηθούν στην γραμμή Ηράκλειο – Πειραιάς.

Η εκδήλωση συγκεντρώνει παράγοντες στην Αθήνα από την διεθνή ναυτιλία: Συνολικά βρίσκονται 800 κορυφαία στελέχη από τον κόσμο των οικονομικών, των logistics και των λιμενικών Αρχών.

Το επίκεντρο του 26ου Συνεδρίου αποτελεί μια καινοτομία ως στρατηγικός παράγοντας για την επίτευξη του στόχου των μηδενικών εκπομπών έως το 2050, σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία για το κλίμα.

Το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), υπό την προεδρία του Emanuele Grimaldi, παρουσίασε στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμός (IMO) το ICS Zero Emission Shipping Fund: μια πρόταση για μείωση του κόστους και την επιλογή μεταξύ συμβατικών και εναλλακτικών καυσίμων πλοίων, παρέχοντας κίνητρα για την παραγωγή και την απορρόφηση νέων καυσίμων μηδενικών εκπομπών.

Οι εργασίες της XXVI Euromed Convention ξεκίνησαν με τις κεντρικές ομιλίες του Χρήστου Στυλιανίδης (Έλληνας Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής) και Paolo Cuculi (Ιταλός Πρέσβης στην Ελλάδα).

Στην εναρκτήρια ομιλία του στη σύνοδο κορυφής, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Grimaldi, Εμάνουελ Γκριμάλντι παρουσίασε μια ευρεία περιγραφή των κύριων γεγονότων των δύο τελευταίων ετών σχετικά με την Ιταλία ο μεγαλύτερος ναυτιλιακός όμιλος και ο κορυφαίος παίκτης στους Θαλάσσιους Αυτοκινητόδρομους στην Ευρώπη.

Υπογράμμισε για τις επενδύσεις που έγιναν από το 2022, όχι μόνο στην επέκταση του στόλου αλλά και σε επίπεδο ολοκληρωμένων logistics.

Ο Όμιλος Grimaldi επενδύει σε νέα πλοία, τα οποία θα μειώσουν τη μέση ηλικία του στόλου του.

Άλλωστε είναι ήδη 40% χαμηλότερο ο ηλικιακός μέσος όρος από αυτό του παγκόσμιου στόλου.

Παραδόθηκαν 7 νέα πλοία τα τελευταία δύο χρόνια

Είναι υπό υπό ναυπήγηση 21 πλοία και αναμένεται να προστεθούν επιπλέον 9 ακόμα πλοία ro-pax (επιβατηγά οχηματαγωγά) για τη μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών στη Μεσόγειο και στην Βαλτική Θάλασσα.

Δύο από αυτά μάλιστα θα δρομολογηθούν σύμφωνα με το πρόγραμμα στην γραμμή Ηρακλείου – Πειραιά, με όλες αυτές τις επενδύσεις ο στόλος του Ομίλου Grimaldi είναι σημαντικά νεότερος από τον μέσο όρο του παγκοσμίου στόλου.

Τα ελληνικά Λιμάνια

Μια από τις συμαντικές στιγμές του συνεδρίου ήταν η αναφορά στον ρόλο που παίζει πλέον ο Όμιλος, σε δύο ελληνικά λιμάνια των οποίων το πλειοψηφικό πακέτο κατέχει. Πρόκειται για τα Λιμάνια του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας.

Ο Όμιλος Grimaldi έχει επίσης επενδύσει σημαντικά στην απόκτηση λιμενικών τερματικών σταθμών και την δημιουργία νέων ναυτιλιακών πρακτορείων, με στόχο τη συνέχιση της επέκτασης στον ευρύτερο logistics.

Νωρίτερα φέτος, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την εξαγορά του 100% του Terminal Darsena στο Λιβόρνο.

Ισχυροποίηση στα ναυτιλιακά πρακτορεία

Τρία νέα ναυτιλιακά πρακτορεία έχουν συσταθεί στα λιμάνια του Μπρίντιζι, του Άμστερνταμ και της Σαγκάης.

Ο Όμιλος απέκτησε επίσης τον έλεγχο του Niels Winter Agency στη Δανία και αύξησε τα μερίδιά του στα πρακτορεία Grimaldi France, Grimaldi Maroc και Grimaldi Cote d’Ivoire.

«Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή για το μέλλον της ναυτιλίας και των logistics. Ασχολούμαστε με έναν αριθμό παγκόσμιων ζητημάτων όπως οι γεωπολιτικές εντάσεις, το αυξημένο κόστος χρήματος, ο πληθωρισμός και μια νέα μορφή τον προστατευτισμό, με τη διάδοση των μονομερών εμπορικών φραγμών», δήλωσε ο Εμανουέλε Γκριμάλντι. “Το Group έχει ακολουθήσει μια σκόπιμη στρατηγική με την οποία προσπαθούμε να είμαστε ενεργός πρωταγωνιστής της εποχής μας, ερμηνεύοντας και αναπτύσσοντας με τις οικονομικές μεγάλες τάσεις, ενώ υπερασπιζόμαστε το περιβάλλον βιωσιμότητας. Τα αποτελέσματά μας μιλούν από μόνα τους: σήμερα ο στόλος μας 140 ανδρών πλέει σε όλο τον κόσμο, Οι θαλάσσιες υπηρεσίες μας είναι τέλεια ενσωματωμένες με εκείνες που παρέχονται από τα εξ ολοκλήρου ιδιόκτητα τερματικά μας ως μέρος μιας τέλειας εφοδιαστικής αλυσίδας εφοδιαστικής».

Οι εργασίες της XXVI Euromed Convention συνεχίστηκαν με την πρώτη ομάδα, «Προώθηση και επίτευξη καινοτομία: κινητήρια δύναμη προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές». Συμμετοχή στη συζήτηση – με συντονιστή τον Guy Platten, Γενικό Γραμματέα του ICS – ήταν ο Chris Bonnett (Μαλτέζος Υπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δημοσίων Έργων), Maja Bakran Marcich (Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών, Ευρωπαϊκή Επιτροπή), Roel Hoenders (επικεφαλής του Climate Action and Clean Air, Marine Environment Division – Γραμματεία IMO), Ugo Salerno (Πρόεδρος του RINA), Roger Holm (Πρόεδρος της Wärtsilä Marine & Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος του Wärtsilä) και Dario Bocchetti (Επικεφαλής Εξοικονόμησης Ενέργειας, Έρευνας & Ανάπτυξης και Σχεδιασμού Πλοίων, Grimaldi Group).

Το δεύτερο πάνελ είχε θέμα «Ο ρόλος του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα στην ενίσχυση των λιμενικών δραστηριοτήτων στην Ευρωμεσογειακή Περιφέρεια» και την συντόνισε ο Γιώργος Ξηραδάκης, Διευθύνων Σύμβουλος της XRTC.

Συμμετείχαν ο Μηνάς Παπαδάκης (Διευθύνων Σύμβουλος Λιμένος Ηρακλείου), ο Πίνο Μουσολίνο (Πρόεδρος των Βορειοδυτικών λιμένων της Ιταλίας), Andrea Annunziata (Πρόεδρος της Κεντρικής- Δυτικά λιμάνια της Ιταλίας) και Guido Grimaldi (Πρόεδρος του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας και Πρόεδρος της ΑΛΗΣ).

Το XXVI Euromed Convention διοργανώνεται με τη συμμετοχή χορηγών που βοήθησαν: Peninsula, Tefin, Hempel, Jobson Italia, Bunkeroil, Fratelli Cosulich, Consilium, Tecnimpianti, Shell Marine, Silverstream, Accelleron, Caim Group και Wärtsilä.